Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kuba01a

szarpanie 2.0dti

Polecane posty

witam. mam problem. vectra ojca od jakiegos czasu (głównie na autostradzie a wiekszosc tam jeździ) podczas mocnego przyspieszania zaczyna szarpac tak jak by brakowało paliwa. byłem z nia u na prawde dobrego fachura cos posprawdzał kompa podpiał i powiedzial ze nie ma zadnych błędów a jak dalej tak bedzie działo sie to zeby wrócic. działo sie, wrócił. i dalej nic. wyczyszczony bak, filtry pozmieniane na nowe, wyczyszczony dolot, egr zmieniany rok temu. gdzie mam dalej szukać? gdzie grzebać? pomóżcie. czyżby padała pompa? dodam iż w zimie na zimnym i ciepłym silniku odpala od pierwszego bez problemu i moc nie opada. po prostu przy dłuższym przyspieszaniu (z pedałem w podłodze) auto zaczyna szarpać ale po lekkim odpuszczeniu gazu jedzie normalnie. w czym problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak pompa piszesz naprawde dobry fachura to powinien zrobić test podczas jazdy i nagrać loga z którego potem można odczytać co może dolegać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to szarpanie -albo raczej falowanie spowodowane jet zwłoką w działaniu EZ WG - to obniżenie ciśnienia doładowania i oczywiście obniżenie dawki paliwa przez przepływomierz

domyślam że na 3 biegu w granicach 4- 4,5 tys obr zaczyna falować i przy takim samym polożeniu pedału gazu czujesz że raz idzie a raz hamuje.

cheka nie wyrzuca -bo ciśnienie doładowania nie przekracza wartości żądanej

Druga mozliwość to spadek wydajności Turbo przy maksymalnych obrotach i trzecia niesprawny czujnik ciśnienia doładowania -warto zatem podpiąć kompa i zrobić test podczas jazdy -obsewująć wartośc ciśnienia doładowania

w granicznym zakresie obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

test podczas jazdy był robiony i komputer nic nie zanotował. wszystko ok. dawki, cisnienia doładowania są na odpowiednim poziomie. dodam iż to nie zawsze sie dzieje a boli podczas wyprzedzania bo nie jestes pewien czy sie stanie czy nie. jest to cos podobnego do tego jak bysmy krecili silnik do odcinki choć tak na prawde ma około 4tys obr. jakies pomysły dalej?

Edytowano przez kuba01a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wepnij wakumetr między EZ od klapek a siłownik klapek i przyczep go go wycieraczki i test jazda podczas której obserwuj wakumetr podczas "odcinki".

Potem to samo zrób między EZ i siłownik turbo i znowu jazda i obserwuj wakumetr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...