Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kuba01a

szarpanie 2.0dti

Recommended Posts

witam. mam problem. vectra ojca od jakiegos czasu (głównie na autostradzie a wiekszosc tam jeździ) podczas mocnego przyspieszania zaczyna szarpac tak jak by brakowało paliwa. byłem z nia u na prawde dobrego fachura cos posprawdzał kompa podpiał i powiedzial ze nie ma zadnych błędów a jak dalej tak bedzie działo sie to zeby wrócic. działo sie, wrócił. i dalej nic. wyczyszczony bak, filtry pozmieniane na nowe, wyczyszczony dolot, egr zmieniany rok temu. gdzie mam dalej szukać? gdzie grzebać? pomóżcie. czyżby padała pompa? dodam iż w zimie na zimnym i ciepłym silniku odpala od pierwszego bez problemu i moc nie opada. po prostu przy dłuższym przyspieszaniu (z pedałem w podłodze) auto zaczyna szarpać ale po lekkim odpuszczeniu gazu jedzie normalnie. w czym problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jednak pompa piszesz naprawde dobry fachura to powinien zrobić test podczas jazdy i nagrać loga z którego potem można odczytać co może dolegać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to szarpanie -albo raczej falowanie spowodowane jet zwłoką w działaniu EZ WG - to obniżenie ciśnienia doładowania i oczywiście obniżenie dawki paliwa przez przepływomierz

domyślam że na 3 biegu w granicach 4- 4,5 tys obr zaczyna falować i przy takim samym polożeniu pedału gazu czujesz że raz idzie a raz hamuje.

cheka nie wyrzuca -bo ciśnienie doładowania nie przekracza wartości żądanej

Druga mozliwość to spadek wydajności Turbo przy maksymalnych obrotach i trzecia niesprawny czujnik ciśnienia doładowania -warto zatem podpiąć kompa i zrobić test podczas jazdy -obsewująć wartośc ciśnienia doładowania

w granicznym zakresie obrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

test podczas jazdy był robiony i komputer nic nie zanotował. wszystko ok. dawki, cisnienia doładowania są na odpowiednim poziomie. dodam iż to nie zawsze sie dzieje a boli podczas wyprzedzania bo nie jestes pewien czy sie stanie czy nie. jest to cos podobnego do tego jak bysmy krecili silnik do odcinki choć tak na prawde ma około 4tys obr. jakies pomysły dalej?

Edited by kuba01a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wepnij wakumetr między EZ od klapek a siłownik klapek i przyczep go go wycieraczki i test jazda podczas której obserwuj wakumetr podczas "odcinki".

Potem to samo zrób między EZ i siłownik turbo i znowu jazda i obserwuj wakumetr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...