Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Danielos94

Cykanie po zmianie oleju

Recommended Posts

Witam wszystkich, mam następujący problem od miesiąca mam Vectrę B z silnikiem 1.8 16v 115 konny. sprzedający auto zarzekał się że silnik zalany jest olejem syntetycznym 5w30 nie wierzyłem dlatego oddałem olej do badania przed wymianą. badanie wykazało że faktycznie jest to olej 5w30 ale silnie zanieczyszony benzyną trochę się przestraszyłem ale oleju nie przybywało ani trochę dlatego postanowiłem na jakieś 2 tyś km wlać olej GM 5w30 żeby trochę zebrał syfu z silnika bo po zdjęciu pokrywy zaworów było sporo syfu. Po wymianie było ok silnik cichutko chodził nic nie cykało aż do rozgrzania, cykanie słychać od góry, bałem się że to panewka ale słuchając z kanału od dołu stukanie jest mniej słyszalne.zastanawiam się czy wlać bardziej lepki olej czy może taki sam ale o lepszych parametrach jakościowych, co sądzicie ?. dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam gorąco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozesz zalac 5w40, innej zmiany bym nie robił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno badanie zrobione oki ?

Na starym oleju 5W30 było oki,olej był brudny z dodatkiem benzyny czyli rzadszy niż nowy czysty olej 5W30 prosto z bańki i po zalaniu nowego oleju zaczynają cykać popychacze ? hmm coś mi tu śmierdzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Please login or register to see this quote.

Na pewno jest to drażniące ale mało problemowe dla silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

było ok to znaczy czasami było słychać cykanie ale rzadko, olej w tej aptece badałem dwa razy i w pierwszym wypadku podałem jaki prawdopodobnie jest wlany olej przy badaniu oleju w tym viki udawałem że nie wiem ponieważ poprzednio nie przysłał mi wiadomości i bałem się że podał mi taki wynik ażebym się tylko odczepił teraz normalnie przysłano mi sms z wyjaśnieniem o takiej treści "Badana próbka oleju silnikowego to silnie zanieczyszczony paliwem olej syntetyczny 5w30. najprawdopodobniej olej nalezy do grupy tzw, olejów na bazach hydrokrakowanych czyli tańszych syntetyków"

jeżeli chodzi o cykanie to jest drażniące owszem ale bardziej właśnie chodziło mi o to czy nie zaszkodzi.

dodatkowo cykanie na starym oleju jeżeli występowało to było przerywane a potem cichło i nie było słyszalne. po raz pierwszy pojawiło się po odlaniu oleju do badania (ok 100 ml) po zlaniu na miarce było jakoś ok 3-4 mm poniżej max poziomu.

Edited by Danielos94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego silnika to orginalnie powinien iść chyba 10W40, myśle że jak takiem zalejesz nie bdzie problemu. Ewentualnie spróbój dodać jakiś ulepszacz(np, Ceramizer) do tego 5W40, też powinno pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10w40 oryginalnie to jest dopuszczalny a zalecany jest 5w30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz zabrudzone szklanki dlatego Ci cyka, nie trzeba ich wymieniać, wystarczy zdjąć wałki rozrządu, wyjąć szklanki i z całej siły uderzyć nią o coś płaskiego, np gruba płyta stalowa albo rant imadła, ze środka wypadnie amortyzatorek zkładający się z dwóch tulei połączonych sprężynką. Każda szkalnka ma z boku mały kanalik, przez który się napełnia olejem, na ogół tu właśnie jest problem, ten kanał ulega zapchaniu, należy szklankę wykompać w nitro aby rozpuściła syf, dmuchnąć w ten otworek ewentualnie cieńką igłą pomóc mu się przepchać, następnie wypłukać amortyzatorek, rozebrać, przemyć i złożyć szklankę do kupy w odwrotnej kolejności, nie ma w tym nic trudnego, nie ma co się bać że się uszkodzi szklankę, robiłem tak w 3 przypadkach 1 x 16 i 2 x 24 szklanki w żadnym przypadku nic się nie uszkodziło, po założeniu na samochód po 10 minutach całkowita cisza, nic nie stukało.

Także zamiest wydawać 16 x 30 zł proponuje kupić bańkę nitro za 35 zico i do dzieła.

Co do olei, do tego silnika powinno się lać 5w40 jak zaczyna brać albo nie wiemy co było wcześniej lane należy używać 10w40 nigdy nic gęstrzego bo doprowadza właśnie do takich sytuacji.

Co do olei GM ja ich nigdy więcej nie zaleje. chyba że jako płukanki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> co roku zmienia się dostawca, niby to spełnia parametry ale po jednym zalaniu u mnie skończyło się remontem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Może zmieniłeś olej ten co jest obecnie jest jednak rzadszy, ewentualnie przepłukał silnik, ruszył się jakiś syf z miski, pokrywy, bloku i pozapychał kanaliki.

Ja bym zaczął od wlania porządnej płukanki np liqui moly, a jak to nie pomoże to bym wyciągnął i przeczyścił szklanki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, Tak jak napisał kolega JarekS wlałem płukankę która miała pomóc wypłukać popychacze tyle że firmy Midland hydraulic valve oil conditioner.

, na niewiele się to zdało, auto nadal cyka na rozgrzanym silniku cykanie pojawia się kiedy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego przekracza 80 stopni poniżej jest cicho tak jak powinno, dlatego wydaje mi się że ten olej ma coś do rzeczy, nadal pozostał 5w30 od GM, teraz zaleję 5w40 jakieś lepszej jakości zastanawiam się nad wypłukaniem silnika przed wymianą używając płukanki co wy na to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmiana oleju owszem, płukanka nie zaszkodzi ale skoro już raz ostatnio robiłeś to nie jest konieczna moim zdaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niby tak ale to co wlałem miało pomóc tylko w oczyszczeniu popychaczy a teraz chce wlać płukankę typowo do silnika, taką którą wlewa się przed wymianą oleju, tylko obawiam się niepożądanego działania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">, jeszcze co do oleju co polecacie do tego silnika ? prócz tych dostępnych w marketach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

płukankę ropopochodna możesz zastosować nie zaszkodzi np.MILLERS OILS FLUSH

a olej jest temat na forum

Please login or register to see this link.

z dobrych marek oleju to Millers oils, vavoline, Motul

Please login or register to see this link.

Edited by kamil18183

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma potrzeby a nawet raczej nie wskazana jest druga płukanka. Tamta od teoretycznego wyczyszczenia popychaczy wyczyściła również resztę. Jak przesadzisz z płukanką to może Ci wymyć również uszczelki, pamiętajmy że jest to środek inwazyjny.

Zalej dobrym olejem typu motul, mobil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daniel upierasz się przy jakimś syfie midland

Szczerze nie słyszałem o tej firmie

Zalej olejem

Motul 8100 xcess

Tylko nie z allegro bo kupisz podróbke i będziesz narzekać

Please login or register to see this link.

Masz pewność oryginalnych produktów

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeździłem na 5w40, Midland Synova, nie zauważyłem zwiększonego spalania oleju, przy niższych temperaturach na zewnątrz silnik lżej startował i był trochę cichszy niż na 10w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiADOMO, jak przy kazdym porównniu 10w z 5 w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...