Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Danielos94

Cykanie po zmianie oleju

Polecane posty

Witam wszystkich, mam następujący problem od miesiąca mam Vectrę B z silnikiem 1.8 16v 115 konny. sprzedający auto zarzekał się że silnik zalany jest olejem syntetycznym 5w30 nie wierzyłem dlatego oddałem olej do badania przed wymianą. badanie wykazało że faktycznie jest to olej 5w30 ale silnie zanieczyszony benzyną trochę się przestraszyłem ale oleju nie przybywało ani trochę dlatego postanowiłem na jakieś 2 tyś km wlać olej GM 5w30 żeby trochę zebrał syfu z silnika bo po zdjęciu pokrywy zaworów było sporo syfu. Po wymianie było ok silnik cichutko chodził nic nie cykało aż do rozgrzania, cykanie słychać od góry, bałem się że to panewka ale słuchając z kanału od dołu stukanie jest mniej słyszalne.zastanawiam się czy wlać bardziej lepki olej czy może taki sam ale o lepszych parametrach jakościowych, co sądzicie ?. dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam gorąco.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozesz zalac 5w40, innej zmiany bym nie robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno badanie zrobione oki ?

Na starym oleju 5W30 było oki,olej był brudny z dodatkiem benzyny czyli rzadszy niż nowy czysty olej 5W30 prosto z bańki i po zalaniu nowego oleju zaczynają cykać popychacze ? hmm coś mi tu śmierdzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na pewno jest to drażniące ale mało problemowe dla silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

było ok to znaczy czasami było słychać cykanie ale rzadko, olej w tej aptece badałem dwa razy i w pierwszym wypadku podałem jaki prawdopodobnie jest wlany olej przy badaniu oleju w tym viki udawałem że nie wiem ponieważ poprzednio nie przysłał mi wiadomości i bałem się że podał mi taki wynik ażebym się tylko odczepił teraz normalnie przysłano mi sms z wyjaśnieniem o takiej treści "Badana próbka oleju silnikowego to silnie zanieczyszczony paliwem olej syntetyczny 5w30. najprawdopodobniej olej nalezy do grupy tzw, olejów na bazach hydrokrakowanych czyli tańszych syntetyków"

jeżeli chodzi o cykanie to jest drażniące owszem ale bardziej właśnie chodziło mi o to czy nie zaszkodzi.

dodatkowo cykanie na starym oleju jeżeli występowało to było przerywane a potem cichło i nie było słyszalne. po raz pierwszy pojawiło się po odlaniu oleju do badania (ok 100 ml) po zlaniu na miarce było jakoś ok 3-4 mm poniżej max poziomu.

Edytowano przez Danielos94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tego silnika to orginalnie powinien iść chyba 10W40, myśle że jak takiem zalejesz nie bdzie problemu. Ewentualnie spróbój dodać jakiś ulepszacz(np, Ceramizer) do tego 5W40, też powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

10w40 oryginalnie to jest dopuszczalny a zalecany jest 5w30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz zabrudzone szklanki dlatego Ci cyka, nie trzeba ich wymieniać, wystarczy zdjąć wałki rozrządu, wyjąć szklanki i z całej siły uderzyć nią o coś płaskiego, np gruba płyta stalowa albo rant imadła, ze środka wypadnie amortyzatorek zkładający się z dwóch tulei połączonych sprężynką. Każda szkalnka ma z boku mały kanalik, przez który się napełnia olejem, na ogół tu właśnie jest problem, ten kanał ulega zapchaniu, należy szklankę wykompać w nitro aby rozpuściła syf, dmuchnąć w ten otworek ewentualnie cieńką igłą pomóc mu się przepchać, następnie wypłukać amortyzatorek, rozebrać, przemyć i złożyć szklankę do kupy w odwrotnej kolejności, nie ma w tym nic trudnego, nie ma co się bać że się uszkodzi szklankę, robiłem tak w 3 przypadkach 1 x 16 i 2 x 24 szklanki w żadnym przypadku nic się nie uszkodziło, po założeniu na samochód po 10 minutach całkowita cisza, nic nie stukało.

Także zamiest wydawać 16 x 30 zł proponuje kupić bańkę nitro za 35 zico i do dzieła.

Co do olei, do tego silnika powinno się lać 5w40 jak zaczyna brać albo nie wiemy co było wcześniej lane należy używać 10w40 nigdy nic gęstrzego bo doprowadza właśnie do takich sytuacji.

Co do olei GM ja ich nigdy więcej nie zaleje. chyba że jako płukanki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> co roku zmienia się dostawca, niby to spełnia parametry ale po jednym zalaniu u mnie skończyło się remontem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Może zmieniłeś olej ten co jest obecnie jest jednak rzadszy, ewentualnie przepłukał silnik, ruszył się jakiś syf z miski, pokrywy, bloku i pozapychał kanaliki.

Ja bym zaczął od wlania porządnej płukanki np liqui moly, a jak to nie pomoże to bym wyciągnął i przeczyścił szklanki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, Tak jak napisał kolega JarekS wlałem płukankę która miała pomóc wypłukać popychacze tyle że firmy Midland hydraulic valve oil conditioner.

, na niewiele się to zdało, auto nadal cyka na rozgrzanym silniku cykanie pojawia się kiedy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego przekracza 80 stopni poniżej jest cicho tak jak powinno, dlatego wydaje mi się że ten olej ma coś do rzeczy, nadal pozostał 5w30 od GM, teraz zaleję 5w40 jakieś lepszej jakości zastanawiam się nad wypłukaniem silnika przed wymianą używając płukanki co wy na to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmiana oleju owszem, płukanka nie zaszkodzi ale skoro już raz ostatnio robiłeś to nie jest konieczna moim zdaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no niby tak ale to co wlałem miało pomóc tylko w oczyszczeniu popychaczy a teraz chce wlać płukankę typowo do silnika, taką którą wlewa się przed wymianą oleju, tylko obawiam się niepożądanego działania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">, jeszcze co do oleju co polecacie do tego silnika ? prócz tych dostępnych w marketach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

płukankę ropopochodna możesz zastosować nie zaszkodzi np.MILLERS OILS FLUSH

a olej jest temat na forum

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

z dobrych marek oleju to Millers oils, vavoline, Motul

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez kamil18183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby a nawet raczej nie wskazana jest druga płukanka. Tamta od teoretycznego wyczyszczenia popychaczy wyczyściła również resztę. Jak przesadzisz z płukanką to może Ci wymyć również uszczelki, pamiętajmy że jest to środek inwazyjny.

Zalej dobrym olejem typu motul, mobil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daniel upierasz się przy jakimś syfie midland

Szczerze nie słyszałem o tej firmie

Zalej olejem

Motul 8100 xcess

Tylko nie z allegro bo kupisz podróbke i będziesz narzekać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Masz pewność oryginalnych produktów

Edytowano przez neo_82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeździłem na 5w40, Midland Synova, nie zauważyłem zwiększonego spalania oleju, przy niższych temperaturach na zewnątrz silnik lżej startował i był trochę cichszy niż na 10w40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wiADOMO, jak przy kazdym porównniu 10w z 5 w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...