Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gumis8604

Odpowietrzenie układu chłodzenia vectra B

Recommended Posts

Witam,

jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i nowym nabywcą vectra b fl z silnikiem 1,8 16V (125km jak myślę wiecie zapewne:)) wersja z klimatyzacją. Mam dużo problemów z moim egzemplarzem.. wczoraj zauważyłem że chłodnica wody rozcieka mi się ponieważ kiedyś auto dostało w przód i kruciec od czujnika był dorabiany do chłodnicy, a teraz pokazuje się nieszczelność w tym miejscu.. mam pytanie takie: czy i jak odpowietrza się układ chłodzenia w tym modelu? i czy po wymianie chłodnicy będę musiał nabijać klimę?

Edited by Gumis8604

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ sam się od powietrza dzięki korkowi od zbiorniczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odpowiedz sobie na to pytanie sam.

Piszesz o układzie chłodzenia czy układzie klimatyzacji ?

Co ma piernik do wiatraka ?

chłodzenie to chłodzenie a klima to całkiem inny obieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super dzięki za odpowiedź, w poprzednim aucie też tak miałem i nie byłem pewny czy tu też tak jest.

No tak dwa różne układy ale czy czasem płyn chłodzący nie jest również do klimy? czy mylę się?

Edited by Gumis8604

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niby jak płyn chłodzący ma być połączony z układem klimatyzacji? Kolego lepiej poczytaj porządnie o tym aucie które masz bo jak kiedyś pojedziesz do jakiegoś mechanika z jakaś bredzę to pol auta tobie wymieni a tak naprawdę nic nie zrobi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Klime schładzają wentylatory, znaczy inaczej zbijają w niej ciśnienie, jeżeli się tobie nie chce odpowietrzyć układ to albo zle to robisz albo cały czas gdzieś łapie lewe powietrze i tyle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi o to że nie chce mi się odpowietrzyć układ bo jeszcze tego nie zacząłem robić więc ciężko powiedzieć.. Póki co próbuje właśnie się dowiedzieć jak to wszystko działa aby wiedzieć co z czym się je jak zacznę z tym dłubać.. Po zakupie był wymieniany termostat i ogrzewanie miałem więc myślę, że tym razem też powinno być dobrze ale zawsze warto się dowiedzieć wcześniej o takich rzeczach. Czy dużo jest roboty i rozbierania żeby wyciągnąć chłodnicę wody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyn chłodzący służy do chłodzenia silnika oraz do ewentualnego nagrzewania wnętrza poprzez nagrzewnice,

Układ klimatyzacji ma swoją oddzielną chłodnicę a właściwie wymiennik ciepła, w układzie pod dużym ciśnieniem znajduje się gaz typu freon.

Są to całkowicie dwa niezależne układy, jeden nie ma nic wspólnego z drugim, ewentualnie jedynie to że nawiew na nie idzie z jednego wiatraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie mi proszę jeszcze jedną sprawę.. już wiem że nie trzeba odpowietrzać układu jak napisaliście mi wcześniej, jednak chciałem się dowiedzieć czy wystarczy odpalić auto i włączyć gorące powietrze czy trzeba jeszcze np zostawić odkręcony zbiorniczek wyrównawczy?


Udało się załatwić sprawę odpowietrzenia.. jednak boję się tego co powiecie mi na ten temat, ponieważ po zagrzaniu auta zaczęło dmuchać ciepłe powietrze w środku jednak po zgaszeniu auta zauważyłem że poziom płynu spadł, więc chciałem dolać płynu, po czym okazało się że jak odkręciłem korek płyn zaczął jakby wracać do zbiorniczka.. boję się aż zapytać co to może być? czy tak ma być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak ma być

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyznam że wystraszyłem się że coś nie tak z głowicą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to układ ciśnieniowy i wiadomo że podczas zmiany temperatury zmienia się objętość cieczy. Tak ma być, ewentualnych dolewek robi się na zimnym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...