Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gumis8604

Odpowietrzenie układu chłodzenia vectra B

Polecane posty

Witam,

jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i nowym nabywcą vectra b fl z silnikiem 1,8 16V (125km jak myślę wiecie zapewne:)) wersja z klimatyzacją. Mam dużo problemów z moim egzemplarzem.. wczoraj zauważyłem że chłodnica wody rozcieka mi się ponieważ kiedyś auto dostało w przód i kruciec od czujnika był dorabiany do chłodnicy, a teraz pokazuje się nieszczelność w tym miejscu.. mam pytanie takie: czy i jak odpowietrza się układ chłodzenia w tym modelu? i czy po wymianie chłodnicy będę musiał nabijać klimę?

Edytowano przez Gumis8604

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Układ sam się od powietrza dzięki korkowi od zbiorniczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Odpowiedz sobie na to pytanie sam.

Piszesz o układzie chłodzenia czy układzie klimatyzacji ?

Co ma piernik do wiatraka ?

chłodzenie to chłodzenie a klima to całkiem inny obieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za odpowiedź, w poprzednim aucie też tak miałem i nie byłem pewny czy tu też tak jest.

No tak dwa różne układy ale czy czasem płyn chłodzący nie jest również do klimy? czy mylę się?

Edytowano przez Gumis8604

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niby jak płyn chłodzący ma być połączony z układem klimatyzacji? Kolego lepiej poczytaj porządnie o tym aucie które masz bo jak kiedyś pojedziesz do jakiegoś mechanika z jakaś bredzę to pol auta tobie wymieni a tak naprawdę nic nie zrobi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Klime schładzają wentylatory, znaczy inaczej zbijają w niej ciśnienie, jeżeli się tobie nie chce odpowietrzyć układ to albo zle to robisz albo cały czas gdzieś łapie lewe powietrze i tyle

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to że nie chce mi się odpowietrzyć układ bo jeszcze tego nie zacząłem robić więc ciężko powiedzieć.. Póki co próbuje właśnie się dowiedzieć jak to wszystko działa aby wiedzieć co z czym się je jak zacznę z tym dłubać.. Po zakupie był wymieniany termostat i ogrzewanie miałem więc myślę, że tym razem też powinno być dobrze ale zawsze warto się dowiedzieć wcześniej o takich rzeczach. Czy dużo jest roboty i rozbierania żeby wyciągnąć chłodnicę wody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodzący służy do chłodzenia silnika oraz do ewentualnego nagrzewania wnętrza poprzez nagrzewnice,

Układ klimatyzacji ma swoją oddzielną chłodnicę a właściwie wymiennik ciepła, w układzie pod dużym ciśnieniem znajduje się gaz typu freon.

Są to całkowicie dwa niezależne układy, jeden nie ma nic wspólnego z drugim, ewentualnie jedynie to że nawiew na nie idzie z jednego wiatraka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi proszę jeszcze jedną sprawę.. już wiem że nie trzeba odpowietrzać układu jak napisaliście mi wcześniej, jednak chciałem się dowiedzieć czy wystarczy odpalić auto i włączyć gorące powietrze czy trzeba jeszcze np zostawić odkręcony zbiorniczek wyrównawczy?


Udało się załatwić sprawę odpowietrzenia.. jednak boję się tego co powiecie mi na ten temat, ponieważ po zagrzaniu auta zaczęło dmuchać ciepłe powietrze w środku jednak po zgaszeniu auta zauważyłem że poziom płynu spadł, więc chciałem dolać płynu, po czym okazało się że jak odkręciłem korek płyn zaczął jakby wracać do zbiorniczka.. boję się aż zapytać co to może być? czy tak ma być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przyznam że wystraszyłem się że coś nie tak z głowicą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to układ ciśnieniowy i wiadomo że podczas zmiany temperatury zmienia się objętość cieczy. Tak ma być, ewentualnych dolewek robi się na zimnym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...