Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
DJPaulG

Blednący MID i wyświetlacz kilometrów przejechanych

Polecane posty

Witam,

Poniższy problem już przedstawiłem w innym wątku, ale nikt do tej pory na niego nie odpisał.

Proszę o pomoc i poradę co z tym fantem zrobić.

Byłem dziś u elektryka i powiedział, że to może być alternator bo jest słaby pobór mocy. Czy to prawda? zapoznajcie się z moim problem i sami osądzcie

Mam Opla X20XEV 136KM po liftingu z 99` w gazie

Mam problem z wyświetlaczem. Ale nie są to gasnące zegary. Jakiś czas temu zamontowałem u siebie oryginalne radio VDO CDR 500 do vectry. Po jakimś czasie zauważyłem, że w trakcie jazdy (na postoju też) czasem pojawia się dziwne zjawisko. A mianowicie: Wyświetlacz MID, oraz wyświetlacz przejechanych kilometrów przyciemnia się delikatnie na kilka sekund, a potem znowu świeci normalnie. To przyciemnianie czasem trwa 13 sec. Dodam też, że radio też coś wariuje. Gdy słucham płyt, to w trakcie jazdy przestaje grać na 2, 3 sec. i po tym gra dalej. W tym samym czasie co przerywa granie to blednie też wyświetlacz MID. Gdy słucham radia to nic nie przerywa, ale MID potrafi blednąć wraz ze wskaźnikiem przejechanych kilometrów. Gdy wcześniej miałem kasetowca to nie zauważyłem takich objawów.

Dodam też, że gdy puszczam kierunkowskaz lewy lub prawy, to podczas jego migania miga również podświetlenie MID i wskaźnik kilometrów.

Pomóżcie

Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemy zaczeły występować, po zmianie radia więc na początek odłacz radio i podłacz stare o ile masz. Może coś w radiu jest walnięte.

Jeśli problem będzie dalej wystepował to w nastepnej kolejności sprawdz wtyczke MID przy radiu czy przypadkiem nie uszkodziłeś jakiegoś przewodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak, zmieniłem na stare. Włączyłem i gra, ale nie miałem okazji by sprawdzić jak się sprawuje przy dłuższym użytkowaniu.

Problem też jest nowy.

Gdy był CD 500 w środku to zaczęły się cyrki dziać. Wpierw radio się przycinało tylko na ścieżce 7 od CD i to na każdej płycie. Potem zaczęło się przycinać na innych ścieżkach. W końcu zaczęło coś wariować, bo jak radio się przycinało i wyświetlacz MID mrugał to wskazówki obrotomierza i prędkościomierza zaczęły spadać i podnosić się. Ale nie podnosiły się wyżej jak do prędkości jaką jechałem. Mało tego. Przez to że MID mi tak mrugał to spaliły się diody i parę się ich nie świeci. Widać to na dacie 2014 i tu są 3 kropki na "1".

Jeszcze jedna sprawa. Gdy wymieniłem radio to stacje radiowe szumiały podobnie jak przy tym CD, a wcześniej tego nie było.

Dalej.

Sprawdziłem, że na skrzynce z bezpiecznikami jest miejsce oznaczone CD w kółeczu z nr. 19. Odczytałem w książce "Naprawiam Sam", że to układ informacyjny, radioodbiornik i tak powinien być bezpiecznik 30A. Fajnie, tylko, że u mnie nie ma wtyki na to i gniazdo jest bezużyteczne.

Dalej jest gniazdo 34 - wskaźnik, radioodbiornik, układ informacyjny. Wg książki powinno być 20A, a ja mam 10A. Tym bardziej jest 10A ponieważ to miejsce jest zaznaczone na czerwono. Czyli dla 10A.

ALe gdy wyjąłem ten bezpiecznik to radio grało.

I już ostatnia sprawa.

Gdy włączam zapłon to pod wyświetlaczem MID widać taki słabo świecący znaczek. Coś jakby kółko zębate, a w środku wykrzyknik "!". Ja mam zwyłkły MID, podzielony na dwie cześci, gdzie górna to wyświetla godzine, date, temp. i stacje. A ten poniżej jest czarny zawsze. Ale dziś zobaczyłem, że coś tam świeci.

Poniżej linki ze zdjęciami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz wyświetlacz TID a nie MID

Bezpiecznik 19 (30A) był stosowany od roku 2000 do zasilania modułu GPS i CD.

Do roku 1999 ma go nie być.

Bezpiecznik 34 (10A) do roku 1999 zasilał CD

Bezpiecznik 34 (20A) od roku 2000 zasilał radio oraz wyświetlacze TID, MID, GID, CID

Co do przygasania, to najprawdopodobniej jest gdzieś słaby styk na zasilaniu lub masie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli, jak ja mam VB po lirfcie z końcówki 99` to u mnie bezpiecznik 34 powinien mieć 10A (tak jak jest do tej pory), ale skoro ja mam wyświetlacz TID, to nie powinienem go zamienić na 20A?


A ten znak pod wyświetlaczem TID, to zębate koło z wykrzyknikiem, co to może znaczyć?


A, i ten moduł 19 (30A) u mnie faktycznie nie ma. Jest wolne miejsce na bezpiecznik, ale włożenie go nic właśnie nie da bo nie ma tam tych wtyków. Ale skoro ja chciałem zamienić kasetowca na CD, to czy nie powinno to być na bezpiecznik?


Oczywiście na radio VDO CDR 500 zamieniłem i grało do dziś. Chyba, jestem skazany na kasetowca


A gdzie szukać tego słabego styku na zasilaniu lub na masie?


Witam, coś nie ma odzewu.

A u mnie dalej te same problemy. I tym razem już przy wyłączonym radiu.

CO TO może być. Pomocy.

TID zaczął migać, a wraz z nim wyświetlacz przejechanych kilometrów. I to tak migał, że się kilometry skasowały (ale nie te główne, tylko te poniżej). Coś mi sie dzieje z elektryką. Samochód normalnie odpala.


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A gdzie te styki szukać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie, że podłączę się do tematu? U mnie występuje taki oto problem (problemy):

1) podczas normalnej jazdy jak szybko puszczę pedał gazu, przez chwilę przygasają mi lekko lampy oraz podświetlenie wewnątrz auta

2) kiedy np włączę kierunkowskaz, również zauważam przydasanie świateł oraz wskaźników w aucie w rytm migania kierunkowskazów.

Podejrzewam albo gdzieś słaby styk (masa/+) albo alternator. Dodam, że klemy przy samym akumulatorze są oczyszczone dokładnie. Gdzie mogę szukać przyczyny usterki?

Opel vectra b 2.0dti y20dth 2001r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to sprawdź ładowanie alternatora czy mieści się w normie. 13,8 - 14,4 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siema,

Ponownie pojawiły się problemy. Na początku nie podałem, że wymieniłem nowy akumulator na Varte 12V 65A. Wcześniej był 12V 74A innej firmy (już nie pamiętam).

Na tym starym radio działało normalnie, bez anomalii. Gdy wymieniłem na nowy aku to zaczęły się robić problemy z radiem, podświetleniem TID, wskaźnikiem przejechanych kilometrów. A dziś to wariowały mi wskazówki prędkościomierza i obrotościomierza. Wskazówki pulsacyjnie opadały w dół, gdzie za sekunde powróciły do pierwotnego stanu prędkości jaka jechałem. Działo się to jednocześnie z zacinającym się radiem.

Konkretnie:

Jade sobie, gra CD VDO CDR500. Nagle, radio milknie, na wyświetlaczu TID nic się nie dzieje. Pokazuje, jaka jest ścieżka (nie blednia, jak ostatnio i nie mróga). W tym samym czasie, jednocześnie, spadają pulsacyjnie wskazówki prędko i obroto mierza. A jak spadną do zera to powracają do pierwotnego stanu i zaczyna grać CD.

Postanowiłem spróbować czy będzie się tak działo bez CD (słuchanie stacji radiowych) i nic, żadnych niepożądanych anomalii.

Tym razem też TID i wskaźnik przejechanych kilometrów nie bledł i sie nie kasował.

  1. Czy to może być wina alternatora?
  2. A może wadliwy aku?
  3. A może radio ma coś z CD i podczas słuchania płyt zaczyna wariować?

Pomocy, bo elektryk mi powiedział, że jak pojawia się to sporadycznie to nie może nic na to poradzić. Poradził, by podłączyć miernik i patrzeć jak się zachowuje ładowanie w trakcie jazdy


Ostatnio się zapytałem jednej osoby co to może być.

Odpowiedział, że to jakiś moduł za to odpowiada i prawdopodobnie nie długo padnie. Co to może być za moduł?

Edytowano przez DJPaulG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co? Jakies sugestie?


Proszę o zamknięcie tematu gdyż już istnieje podobny:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...