Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wisnia1985

problemy z płyną jazdą samochodem

Recommended Posts

Witam

Mam vectre b z silnikiem 2,0 benzynka (x20xev). Jakieś dwa miesiące temu byłem zmuszony wymienić silnik ponieważ w moim starym obróciły się panewki. Na początku byłem zadowolony myślałem że udało się trafić prawdziwą perełkę ze zrobionym rozrządem okazuje się że nie jest tak kolorowo. Praktycznie od początku po wymianie zauważyłem podczas jazdy na benzynie i także gazie dziwne szarpanie podobne do tego jak bym jeździł na zbyt wysokim biegu nie dostosowanym do prędkości. Z czasem nauczyłem się jeździć samochodem tzn. jak jeżdżę jak przysłowiowy "emeryt" to nie jest źle ale jak tylko próbuje trochę pocisnąć to już zaczyna się dławić. Problem może nie byłby zbyt duży ale ten silnik nie jest łatwo wyczuć i nie raz zaczął się dławić i szarpać jak wjeżdżałem na skrzyżowanie a to zaczyna się robić już niebezpieczne jak muszę szybko z niego sp*****zielić. Proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro wymieniłeś tylko słupek,(a nie napisałeś co wymieniłeś) to to co opisałeś, nie jest winą słupka, a osprzętu. Może założyłeś na starych uszczelkach osprzęt i dolot ma np. nieszczelność co by się zgadzało jeżeli problem jest na gazie i benzynie. Napisałeś zbyt mało, żeby wiedzieć od czego zacząć - świece, kable wymieniłeś? Może cewka pada? nie strzela na gazie? jaką masz instalacje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały silnik wymieniłem i dodatkowo mój mechanik wymienił świece tzn. wziął świece od mojego samochodu bo na nich jeździłem tylko jakieś 3 miesiącem. Na gazie nie strzela. Instalacje gazowa mam sekwencje.


Zapomniałem dodać że najbardziej widoczne jest to szarpanie przy ruszaniu.


Zapytałeś się mnie czy kable wymieniłem. Miałeś na myśli kable do świec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, chodziło mi o kable do świec. Druga sprawa - piszesz 3 miesiące świece, ja też mam gaz i co 3 miesiące wymieniam, bo to nie duży wydatek do tego silnika - 36zł za komplet do gazu NGK. Kable też mogą dawać w tyłek, ew cewka jak pisałem.

Sprawdź też nieszczelności w dolocie, nawet pod kolektorem, ew podciśnienia czy nie masz pozamieniane co często zdarza się po swapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc świece i kable były wymieniane nie dawno ja wymieniam co dwa lata i do tej pory nie było problemu. Nie jestem specem samochodowym więc prosiłbym abyś napisał mi jak mam sprawdzić tą nieszczelność w dolocie. Dodam jeszcze jedno co zauważyłem a zapomniałem nadmienić jak mam zimny silnik to takie szarpanie się nie zdarza może ma to jakieś znaczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem - więc radzę na początek oglądnąć te podciśnienia - wężyki idące od EGR, pompy powietrza wtórnego oraz do klapek.
Bo skoro piszesz że na zimnym jest ok, a potem przerywa, to mi by wyglądało na zamienione podciśnienia EGRu i zaworka pompy wtórnej.

Co do nieszczelności, plak tu sie nie sprawdzi, komputer tak szybko nie zareaguje. Trzeba by kompresorem dmuchać w dolot, i obserwować gdzie pow ucieka. Tylko trzeba go oczywiście zatkać/uszczelnić wcześniej.

Może będe nudny, ale umów się z kimś na podmianę cewki, bo jest przy bloku i nagrzewa się razem z nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To spróbuje cos pokombinować w każdy razie jeszcze mi obroty falują ale to chyba nie jest powiązane. W każdym razie pisząc o tej cewce to samemu to będę sobie w stanie wymienić ? Chodzi Ci o te cewki do których dochodzą kable od świec? Po poprzednim silniku mam je więc może dało by rade abym sam to zrobił

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ważna informacja - skoro obroty falują, to nieszczelność lub podciśnienia i nad tym się skup. Ew krokowy tu przy przepustnicy trzeba by wyczyścić/wymienić.

Skoro masz cewkę ze starego, to wystarczy oznaczyć sobie kable gdzie były by nie pomylić potem, a potem to 4 śrubki torx i jedna wtyczka i jest u Ciebie w ręku cewka.

Gdy już tam będziesz grzebać, możesz sprawdzić podciśnienia (bo i tak będą Ci wadzić przy demontażu) i odkręcić grzybek od EGR czy nie jest zaślepiony.
Podciśnienia możesz sprawdzić dość prosto - odpinasz od EGRu, patrzysz czy zasysa cały czas, odpinasz od pompki pow wstecznego, to ma zasysać na zimnym silniku tylko. Ten trójnik koło serwa możesz sprawdzić, tam często jest też nieszczelność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało mi się dzisiaj wymienić cewkę. Przejechałem się kawałek może trochę mniej szarpie ale nie wiele i ewentualnie nie muli się aż tak bardzo samochód podczas wyprzedzania tak jak wcześniej. Ale to nie jest to samo co przed wymiana silnika. Wiec teraz się skupie na szukaniu tych nieszczelności. Przypomniałem sobie że jak mechanik wymieniła mi silnik to powiedział mi że kolektor dolotowy brał z mojego starego silnika ponieważ nie musiał go dostosować do lpg. Nowy silnik chodził tylko na benzynie.


"Ten trójnik koło serwa możesz sprawdzić, tam często jest też nieszczelność." Prosiłbym o wyjaśnienie bo nie wiem o jaki trójnik chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy kolektor wziął razem z uszczelką od niego... Ja obstawiam na źle podłączone podciśnienia, wielu mechaników ma z tym problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam głupie pytanie szukam w Internecie ale nie mogę znaleźć. Prosiłbym o objaśnienie krok po kroku jak mam sprawdzić ten kolektor dolotowy. Napisałeś "Trzeba by kompresorem dmuchać w dolot, i obserwować gdzie pow ucieka. Tylko trzeba go oczywiście zatkać/uszczelnić wcześniej. " Gdzie mam dmuchnąć a gdzie i czym uszczelnić ? Mile widziana jakaś fotka objaśniająca. Z góry dziękuje za odpowiedź.


Wczoraj jak wymieniałem cewke rzucił mi sie w oczy wyciek. Wleciałem dzisiaj pod samochód i cieknie z jakiegoś wężyka wychodzącego chyba z kabiny. Wycieka coś w stylu wody bezpośrednio na sonde lamda. Może ten wyciek powoduje że sonda lambda głupieje i przez to to szarpanie. W każdym razie nie wiem gdzie drugi koniec ma być umieszczony. Pod poniższymi linkami umieściłęm zdjencia jak wygląda ten wężyk.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ci kapie woda z klimy, z parownika, tak ma być. A sprawdzić szczelność dolotu możesz tak, że zdejmujesz rure za puszką filtra powietrza, uruchamiasz silnik i zatykasz rurę ręką jak Ci zassie rękę i silnik zgaśnie to dolot szczelny, a jak nie zgaśnie to patrz gdzie wtedy łapie lewe powietrze, będzie słychać.

A świec nie trzeba wymieniać co 3 miesiące

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki to sprawdzę jutro ten dolot. Ale nadal nie rozumiem po co ma kapać woda na sondę lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



Tak jak oleju co 10tys

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zależy od budowy świec, ja kupuję częściej a tańsze. Powinienem co 15tys wymienić, a co jakieś 8-10tys wymieniam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A błędów żadnych ECU Ci nie zgłasza ? Działą wogóle kontrolka silnika czy gazownicy ją zblokowali ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyny błąd który mi się pojawia niski poziom oleju. Pojawia się dlatego ponieważ w tym silniku nie mam czujnika poziomu oleju a w poprzednim silniku miałem. Ani gazownik ani mechanik nie powiedział mi że usuwali jakiś błąd, a kontrolka od silnika działa. Po nie wielkim przesunięciu wężyka od parownika dzisiaj samochód sprawował się lepiej, Dzisiaj miałem tylko czas zupełnie przekręcić ten wężyk od parownika w drugą stronę żeby w ogóle woda nie kapała na sondę lambda. Jutro przetestuje jak się samochód sprawuje.


Po testowałem trochę samochód i sprawuje się dużo lepiej trochę można zauważyć jeszcze dławienie ale nie znaczne. Sprawdziłem dolot i sądzę że jest szczelny. Namoczyłem jeszcze silniczek krokowy dzisiaj w ropie może i te falowanie obrotów minie. Dziękuje wszystkim za pomoc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytane postanowiłem że wyczyszczę silniczek krokowy. Wyjąłem go i patrze a ta podkładacza jest w kiepskim stanie no to podjechałem ze szwagrem do sklepu z częściami no i akurat trafiłem że go zamykali i nie kupiłem uszczelki. Postanowiłem przełożyć silniczek krokowy ze starego dolotu i zauważyłem że na tym starym silniczku obroty w ogóle nie falowały na biegu jałowym natomiast samochód trochę się dławił, Po tygodniu udało mi się kupić tą uszczelkę więc postanowiłem włożyć ten wyczyszczony silniczek krokowy i zauważyłem że jeździ się naprawdę super (samochód się nie dusi) chyba że dobrze się nagrzeje to sporadycznie sie zadławi, natomiast obroty nadal falują na tym wyczyszczony silniczku krokowym. Podsumowując na starym silniczku krokowym obroty nie falują natomiast samochód się dławi, a na wyczyszczonym silniczku krokowym samochód jeździ płynie, ale obroty falują. Od czego to zależy ?

Edited by wisnia1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od stanu samego silniczka i nawet od zaślepionego EGRu? Odkręcił bym jeszcze te 2 śruby od EGRu i też go przeczyścił, jak nie pomoże, to poszukał 3ciego silniczka w dobrym stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Przepraszam że dopiero teraz odpisuje ale mam za dużo rzeczy na głowie i nie miałem czasu się tym zając. Znalazłem dwa artykuły odnośnie zaworu egr o nie wiem czy mam przeczyścić egr tak jak jest tu napisane

Please login or register to see this link.

Czy mam zrobić to co jest tu napisane

Please login or register to see this link.

Czyli mam zaślepić ten zawór Egr ? Czy wystarczy popsikać tym WD40

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 coś tam może zrobi, ale nie za dużo - pasowało by go zalać i zanurzyć na dłuższy czas wręcz w cieczy która go oczyści, ale czy będzie działał prawidłowo? nie powiemy Ci i nie dowiesz się, jak nie zrobisz.

Prościej zaślepić choćby puszką na chwile - będziesz wiedział, czy problem ustapił. Jak tak, to wina EGRu i wtedy bym go czyścił/wymienił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy krócce od podciśnień w przepustnicy są drożne, czy w ogóle podciśnienia są dobrze podłączone. A co do czujnika w misce, to szkoda, że mechanicy nie podmienili miski olejowej z twojego starego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyszczenie Egr-u nic nie dało jeszcze pozostaje zaślepienie jego ewentualnie sprawdzenie tych krótców od podciśnienia w przepustnicy czy są drożne. Tylko musze poszukać na forum jak to mam zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaślepienie egr-u pomogło narazie jeździ sie ok jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...