Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Pangenitor

Problem z odpalaniem po 2-3 dniach.

Recommended Posts

Witam Panowie.

Ostatnio pojawił się u mnie problem z odpalaniem jak auto postoi nie ruszane 2-3 dni. W tygodniu gdy jeżdżę codziennie auto odpala bez problemu. Gdy postoi przez weekend, w poniedziałek zachowuje się dziwnie. Zapala czasem za drugim trzecim razem. Czasami gdy już zapali pochodzi może ze 5 sekund normalnie po czym obroty płynnie spadają bez szarpania i innych dziwnych zachowań i gaśnie. Kolejne odpalenie i już działa normalnie. Przypuszczam, że może to być walnięty zaworek zwrotny w pompie paliwa i benzyna cofa się do zbiornika. Czytałem na forach, że wielu pomaga wpięcie dodatkowego zaworka zwrotnego. U mnie idzie go wpiąć za filtrem paliwa, jednak zaraz za nim przewód się rozgałęzia. jeden koniec idzie prawdopodobnie na listwę wtryskową , a drugi nie mam pojęcia gdzie.Macie jakieś sugestie jak to ugryźć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć
Dlaczego nie chcesz podłączyć interfejsu diagnostycznego? Może wtedy coś by się wyjaśniło. Może będą jakieś błędy.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">
Ja miałem podobny problem w astrze g w silniku z16xe i tam problemem był przekaźnik fioletowy umieszczony w komorze silnika. A instalacje gazową długo masz? Może reduktor puszcza i auto nie chce zapalić?

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaz mam ok 3 lat, ale dwa miesiące temu reduktor był regenerowany. Dzisiaj postanowiłem się przyjrzeć pompie paliwa. Po podniesieniu kanapy okazało się że już ktoś przy niej grzebał, bo są ślady odkręcania. Dodatkowo zauważyłem że pod tym metalowym pierścieniem jest rozerwana uszczelka. Czy jest to możliwe, żeby tamtędy dostawało się jakieś lewe powietrze do baku i powodowało takie szopki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak po postoju przekręcasz kluczyk i chwile poczekasz to pompa pracuje?

Sprubój jeszcze tak, że po tych trzech dniach nie kręc rozrusznikiem, ale przekręcaj kluczyk tak aby pompa załączyla sięi np po 4 lub 5 razie zapal auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak słychać jak się załącza. Spróbuję jeszcze z tym przekręcaniem.

Dzisiaj z ciekawości zadzwoniłem do ASO zapytać o tą zieloną uszczelkę (oring) ........tylko 79zł........

A więc zrobiłem jak poradził kolega siwy1538 i auto zapaliło bez problemu. W piątek jeszcze posprawdzałem czy gdzieś nie ma nieszczelności, ale nigdzie nie zauważyłem niczego podejrzanego. Wszystko wskazuje że zaworek zwrotny w pompie nie trzyma ciśnienia.

Edited by Pangenitor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pangenitor sprawdz dokładnie czy pompa paliwa się załącza. Miał taki problem w poprzednim aucie też z LPG. Pompa paliwa sie zawieszała i nie podawała paliwa np. po 2-4 dniach. Auto z gazem ma w takim przypadku duży plus. Najpierw odpalałem na gazie po czym od razu przełączenie na benzyne, pedał na 3 tys i pompa się pobudzała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale i tak pompe wymieniłem. Pamiętaj o odpalaniu takim awaryjnym na gazie jeśli pompa Ci zrobi niespodzianke daleko od domu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa tak jak pisałem załącza się na 100%. Na chwilę obecną zamontowałem zaworek zwrotny, zaraz na wyjściu przewodu z baku i auto odpala za pierwszym razem. W przyszłym miesiącu wymienię pompę, a na razie to musi starczyć.

Pompa została wymieniona 3 tygodnie temu. Czekałem tylko na niższe temperatury, i teraz mogę spokojnie stwierdzić , że to była jej wina. Od wymiany auto pali od pierwszego razu, bez względu jak długo stoi i jaka jest temperatura.

Edited by Pangenitor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...