Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Piotr Bydgoszcz

Ogrzewanie postojowe DEFA vectra 1,8 GTS - relacja

Polecane posty

Witam, chciałem przedstawić krótką relację (jpg) z montażu grzałki płynu chłodniczego firmy DEFA w mojej vectrze. Zima już niedługo a ciepłe auto w mroźny poranek to takie moje małe marzenie więc zabrałem się do pracy i oto taki efekt:

(Ceny: grzałka 160 zł, przewód do grzałki: 160 zł. regulator czasowy do gniazdka : 40 zł. uszczelka kolektora ssącego 40 zł. uszczelniacz: 20 zł. czas montażu: 3 godz.)

Dodam, że niebawem dokładam ogrzewacz wnętrza również firmy DEFA, koszt. 140 zł. + przewód 140 zł.

Tak wygląda zestaw do ogrzewania płynu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Moje auto u mnie w warsztacie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Demontujemy osłone i kolektor ssący:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zabieramy się za (trochę ciężkie wydłubanie "broka" - kapsla w bloku). Bez obaw, że wpadnie do wnętrza opiera się niemalże o tuleję cylindrową (trochę ostrożnie z nawiercaniem aby nie przewiercić się do tłoka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

f0e8e8574cd73ec3med.jpg

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

I montujemy grzałkę, w instr. jest wszystko opisane, dodam, że wbija się ją (młotek+punktak). Ma nawet punkt gdzie należy uderzyć korpus grzałki. Klej jest zbędny ale dodałem go od siebie (licho nie śpi).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

I podłączenie przewodu, to już zabawa, wtyczka potem trafiła w kratkę pod tablicę rejestr. :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

To tyle, dodam jeszcze, że niebawem dodam foto z podłączenia ogrzewacza (wentylatora) wnętrza również tej samej firmy. Ostrzegam, że przewody do podłączenia są dość drogie ale można na allegro dostać dużo taniej jak i same grzałki i inne podzespoły. Na pewno jest bardzo dobra jakość np. przewodów ta firma to nie byle co z CHIN. Jest to Norweska firma, widziałem sam auta sprzedawane do Szwecji z oryg. taką instalacją z fabryki.

Jest oczywiście cały kpl. czyli ładowarka aku, grzałka, ogrzewacz wnętrza i sterownik + kable ale cena zabójcza jak dla mnie.

Teraz mamy ok 2 st. rano włączyłem na próbę na 1 godz. rano i głowica + górny wąż przy termostacie przyjemnie ciepły, gaz przełączył się niemal od razu a z nagrzewnicy we wnętrzu po chwili ciepłe powietrze. Jeszcze wentylator do środka aby szyby w mroźne poranki odmroźic i żadne mrozy mnie nie ruszą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> .

Wiem, że są grzałki na wąż dolny ale trzeba wtedy rozwiercać (podobno) termostat bo to grzeje duży obieg a nie o to chodzi, ma być ciepły mały obieg (nagrzewnica, cylindry, głowica).

W instr. podają , że wystarczy 3 godz. w temp. -20 stopni aby ogrzać silnik o 15 stopni w górę.

Wiem też, że dla osób mieszkających w bloku nie zda to egzaminu bo brak gniazdka ale akurat ja mam przed drzwiami na działce gniazdko więc nie ma problemu, zakupiłem timer w obudowie (metrona z Torunia) i programuje włączenie prądu rano na 2 godz. przed wyjściem z domu.Grzałka ma 600 W więc liczyłem chyba dobrze, że koszt grzania to ok. 60 gr. na godzinę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i w razie pytań pomogę. Mogę też podjąć się montażu na razie tylko w 1,8 a w przyszłości kto wie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> .

Edytowano przez Piotr Bydgoszcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Kolego popraw obrazki, bedzie przejżysciej. Użyj

Kody na fora dyskusyjne:

Szerokość 500 pikseli z odnośnikiem do większego rozmiaru:

Edytowano przez Mihau34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. poprawię

Edytowano przez Piotr Bydgoszcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie zastanawiałeś się może nad takim rozwiązaniem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

. Przed zimą też chcę coś takiego założyć i tak się zastanawiam czy podgrzewacz z pompką nie byłby lepszy.

Edytowano przez Grabo83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Peny zestaw montowałem jakieś dwa lata temu u siebie . Dobrze się spisuje .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, mam nadzieję, że "będzie Pan zadowolony"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak na razie działa u mnie również super, jeszcze dmuchawę wnętrza niebawem dokładam i zobaczymy.

Nad ładowarką aku. się zastanawiałem ale to już za drogo jak dla mnie.

Słyszałem, że w Skandynawii to norma takie podgrzewacze i dostęp do gniazdek 230 v wszędzie łatwy, ale tak słyszałem tylko (nie byłem).

Największa obawa to jak sobie jadę, że grzałka po prostu wypadnie ale tak to już producent wymyślił, że spasowane na wcisk i dobrze będzie chyba, jakby co korek nowy już odebrałem z ASO

(5 zł) i wożę w schowku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i życzę "ciepła"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem jeszcze auta z oryginalną instalacją. Zastanawiałem się nad tym podgrzewaczem z allegro, bo chcę dołożyć również ładowarkę i podłączyć wentylator z dmuchawy. Muszę to jeszcze przemyśleć. Czekam na relację z montażu dmuchawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę trwało ponieważ pracy w warsztacie co niemiara ale w końcu coś zadziałałem w temacie i zakupiłem dmuchawę do wnętrza na aukcji koszt- 140 zł. do tego trójnik, gniazdo i przewód 0,5 m. koszt- 100 zł.

Przedstawiam jak to wygląda, mam nadzieję, że montaż to już kwestia dnia bo pierwsze przymrozki już były a i skrobanie szyb nie ominęło również mnie.

W razie "w" zakupiłem również zapasowy kapsel, koszt w ASO - 6 zł.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Timer podłączony do gniazdka zewnętrznego:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Gniazdo w kratce pod tablicą:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

A tak wygląda dmuchawa (moc 1400 W lub 2000 W) ,

Zamontuję ją w nogach pasażera, na lato można zdemontować (jest szybko-złącze na zatrzask:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Do całości jeszcze tylko trójnik żeby spiąć grzałkę i dmuchawę oraz gniazdo wewnętrzne aby zabierać ją na lato z auta:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Niebawem dodam jeszcze foto jak zamontowałem sam przewód wraz z przejściem przez ścianę grodziową do wnętrza oraz zamocowanie dmuchawy wewnątrz.

Pozdrawiam.

Edytowano przez Piotr Bydgoszcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak kolego z montażem "farelki" ? Interesuje mnie głównie to, jak przeciągnąłeś kabel do wnętrza - też się szykuje do podobnej instalacji.

BTW - wiesz może jak nazywają się te złączki hermetyczne? Jakiś typ konkretny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, czasu brak ostatnio a ogrzewanie już działa od miesiąca więc zapodaję co i jak:

Widok trójnika przykręconego do sanek (łączy się w nim przewód grzałki, wtyk napięcia i dalej do kabiny do dmuchawy)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Przewód wzdłuż sanek w stronę ściany grodziowej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Tuż pod filtrem kabinowym jest otwór do wody więc skorzystałem z niego i przewód jest już przy lewym narożniku szyby czołowej (patrz przodem do auta)

Przy okazji zdemontowałem ramiona wycieraczek i podszybie oraz obudowę filtra kabinowego aby ją uszczelnić bo uszczelka z gąbki GM się poddała po 10 latach. A i w podszybiu było niezłe bagno wiec i wiązka kabli poszła do suszenia + nowa izolacja.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

W narożniku obok przewodów klimy ukazał się otwór do przykręcania kokpitu z przelotem do wnętrza więc go wykorzystałem do przejścia przewodu ogrzewania. Jest wysoko więc nie ma problemu z wodą z rynienki.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Demontujemy schowek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

I przekładamy przewód do wnętrza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Efekt końcowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Na koniec dodam, że trójniki i przewody zakupiłem ostatnio na Allegro od sprzedawcy który sprzedaje części do VW T4 i chyba auta które rozbiera miały ogrzewanie DEFA bo sprzedawał również sporo np. trójników, przewodów rożnej długości po ba...rdzo korzystnych cenach, więc skorzystałem.

Dmuchawa daje radę ogrzać wnętrze w 1 godz. przy temp. -6, na razie tyle sprawdziłem, ale w środku auta jest naprawdę bardzo ciepło i szyb nie trzeba drapać, ładnie się rozmroziły.

Pozdrawiam.

Edytowano przez Piotr Bydgoszcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...