Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piotr Bydgoszcz

Ogrzewanie postojowe DEFA vectra 1,8 GTS - relacja

Recommended Posts

Witam, chciałem przedstawić krótką relację (jpg) z montażu grzałki płynu chłodniczego firmy DEFA w mojej vectrze. Zima już niedługo a ciepłe auto w mroźny poranek to takie moje małe marzenie więc zabrałem się do pracy i oto taki efekt:

(Ceny: grzałka 160 zł, przewód do grzałki: 160 zł. regulator czasowy do gniazdka : 40 zł. uszczelka kolektora ssącego 40 zł. uszczelniacz: 20 zł. czas montażu: 3 godz.)

Dodam, że niebawem dokładam ogrzewacz wnętrza również firmy DEFA, koszt. 140 zł. + przewód 140 zł.

Tak wygląda zestaw do ogrzewania płynu:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Moje auto u mnie w warsztacie:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Demontujemy osłone i kolektor ssący:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Zabieramy się za (trochę ciężkie wydłubanie "broka" - kapsla w bloku). Bez obaw, że wpadnie do wnętrza opiera się niemalże o tuleję cylindrową (trochę ostrożnie z nawiercaniem aby nie przewiercić się do tłoka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

f0e8e8574cd73ec3med.jpg

Please login or register to see this link.

I montujemy grzałkę, w instr. jest wszystko opisane, dodam, że wbija się ją (młotek+punktak). Ma nawet punkt gdzie należy uderzyć korpus grzałki. Klej jest zbędny ale dodałem go od siebie (licho nie śpi).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

I podłączenie przewodu, to już zabawa, wtyczka potem trafiła w kratkę pod tablicę rejestr. :

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

To tyle, dodam jeszcze, że niebawem dodam foto z podłączenia ogrzewacza (wentylatora) wnętrza również tej samej firmy. Ostrzegam, że przewody do podłączenia są dość drogie ale można na allegro dostać dużo taniej jak i same grzałki i inne podzespoły. Na pewno jest bardzo dobra jakość np. przewodów ta firma to nie byle co z CHIN. Jest to Norweska firma, widziałem sam auta sprzedawane do Szwecji z oryg. taką instalacją z fabryki.

Jest oczywiście cały kpl. czyli ładowarka aku, grzałka, ogrzewacz wnętrza i sterownik + kable ale cena zabójcza jak dla mnie.

Teraz mamy ok 2 st. rano włączyłem na próbę na 1 godz. rano i głowica + górny wąż przy termostacie przyjemnie ciepły, gaz przełączył się niemal od razu a z nagrzewnicy we wnętrzu po chwili ciepłe powietrze. Jeszcze wentylator do środka aby szyby w mroźne poranki odmroźic i żadne mrozy mnie nie ruszą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> .

Wiem, że są grzałki na wąż dolny ale trzeba wtedy rozwiercać (podobno) termostat bo to grzeje duży obieg a nie o to chodzi, ma być ciepły mały obieg (nagrzewnica, cylindry, głowica).

W instr. podają , że wystarczy 3 godz. w temp. -20 stopni aby ogrzać silnik o 15 stopni w górę.

Wiem też, że dla osób mieszkających w bloku nie zda to egzaminu bo brak gniazdka ale akurat ja mam przed drzwiami na działce gniazdko więc nie ma problemu, zakupiłem timer w obudowie (metrona z Torunia) i programuje włączenie prądu rano na 2 godz. przed wyjściem z domu.Grzałka ma 600 W więc liczyłem chyba dobrze, że koszt grzania to ok. 60 gr. na godzinę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i w razie pytań pomogę. Mogę też podjąć się montażu na razie tylko w 1,8 a w przyszłości kto wie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> .

Edited by Piotr Bydgoszcz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.


Kolego popraw obrazki, bedzie przejżysciej. Użyj

Kody na fora dyskusyjne:

Szerokość 500 pikseli z odnośnikiem do większego rozmiaru:

Edited by Mihau34

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Nie zastanawiałeś się może nad takim rozwiązaniem

Please login or register to see this link.

. Przed zimą też chcę coś takiego założyć i tak się zastanawiam czy podgrzewacz z pompką nie byłby lepszy.

Edited by Grabo83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peny zestaw montowałem jakieś dwa lata temu u siebie . Dobrze się spisuje .

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, mam nadzieję, że "będzie Pan zadowolony"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak na razie działa u mnie również super, jeszcze dmuchawę wnętrza niebawem dokładam i zobaczymy.

Nad ładowarką aku. się zastanawiałem ale to już za drogo jak dla mnie.

Słyszałem, że w Skandynawii to norma takie podgrzewacze i dostęp do gniazdek 230 v wszędzie łatwy, ale tak słyszałem tylko (nie byłem).

Największa obawa to jak sobie jadę, że grzałka po prostu wypadnie ale tak to już producent wymyślił, że spasowane na wcisk i dobrze będzie chyba, jakby co korek nowy już odebrałem z ASO

(5 zł) i wożę w schowku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i życzę "ciepła"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widziałem jeszcze auta z oryginalną instalacją. Zastanawiałem się nad tym podgrzewaczem z allegro, bo chcę dołożyć również ładowarkę i podłączyć wentylator z dmuchawy. Muszę to jeszcze przemyśleć. Czekam na relację z montażu dmuchawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, trochę trwało ponieważ pracy w warsztacie co niemiara ale w końcu coś zadziałałem w temacie i zakupiłem dmuchawę do wnętrza na aukcji koszt- 140 zł. do tego trójnik, gniazdo i przewód 0,5 m. koszt- 100 zł.

Przedstawiam jak to wygląda, mam nadzieję, że montaż to już kwestia dnia bo pierwsze przymrozki już były a i skrobanie szyb nie ominęło również mnie.

W razie "w" zakupiłem również zapasowy kapsel, koszt w ASO - 6 zł.

Please login or register to see this link.

Timer podłączony do gniazdka zewnętrznego:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Gniazdo w kratce pod tablicą:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

A tak wygląda dmuchawa (moc 1400 W lub 2000 W) ,

Zamontuję ją w nogach pasażera, na lato można zdemontować (jest szybko-złącze na zatrzask:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Do całości jeszcze tylko trójnik żeby spiąć grzałkę i dmuchawę oraz gniazdo wewnętrzne aby zabierać ją na lato z auta:

Please login or register to see this link.

Niebawem dodam jeszcze foto jak zamontowałem sam przewód wraz z przejściem przez ścianę grodziową do wnętrza oraz zamocowanie dmuchawy wewnątrz.

Pozdrawiam.

Edited by Piotr Bydgoszcz

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak kolego z montażem "farelki" ? Interesuje mnie głównie to, jak przeciągnąłeś kabel do wnętrza - też się szykuje do podobnej instalacji.

BTW - wiesz może jak nazywają się te złączki hermetyczne? Jakiś typ konkretny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, czasu brak ostatnio a ogrzewanie już działa od miesiąca więc zapodaję co i jak:

Widok trójnika przykręconego do sanek (łączy się w nim przewód grzałki, wtyk napięcia i dalej do kabiny do dmuchawy)

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Przewód wzdłuż sanek w stronę ściany grodziowej

Please login or register to see this link.

Tuż pod filtrem kabinowym jest otwór do wody więc skorzystałem z niego i przewód jest już przy lewym narożniku szyby czołowej (patrz przodem do auta)

Przy okazji zdemontowałem ramiona wycieraczek i podszybie oraz obudowę filtra kabinowego aby ją uszczelnić bo uszczelka z gąbki GM się poddała po 10 latach. A i w podszybiu było niezłe bagno wiec i wiązka kabli poszła do suszenia + nowa izolacja.

Please login or register to see this link.

W narożniku obok przewodów klimy ukazał się otwór do przykręcania kokpitu z przelotem do wnętrza więc go wykorzystałem do przejścia przewodu ogrzewania. Jest wysoko więc nie ma problemu z wodą z rynienki.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Demontujemy schowek

Please login or register to see this link.

I przekładamy przewód do wnętrza

Please login or register to see this link.

Efekt końcowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Na koniec dodam, że trójniki i przewody zakupiłem ostatnio na Allegro od sprzedawcy który sprzedaje części do VW T4 i chyba auta które rozbiera miały ogrzewanie DEFA bo sprzedawał również sporo np. trójników, przewodów rożnej długości po ba...rdzo korzystnych cenach, więc skorzystałem.

Dmuchawa daje radę ogrzać wnętrze w 1 godz. przy temp. -6, na razie tyle sprawdziłem, ale w środku auta jest naprawdę bardzo ciepło i szyb nie trzeba drapać, ładnie się rozmroziły.

Pozdrawiam.

Edited by Piotr Bydgoszcz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...