Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Yanic

Silnik gaśnie po cichu na postoju...

Recommended Posts

Witam,

Nie wiem czy akurat tutaj ten temat wpasować, ale póki co nie daje go do elektryki, tylko do tematu związanego z silnikiem...

Dziś drugi raz z rzędu zgasł mi silnik na postoju (na skrzyżowaniu, na czerwonym).

Tak cichutko, że nie usłyszałem jak gaśnie - zupełnie inaczej jak wyłączam zapłon osobiście (wtedy słychać że gaśnie).

I efekt taki, że chce ruszać a tu cisza i widzę palące się kontrolki od zapłonu i trzeba odpalić ponownie aby ruszyć - zonk!

Nie pokazuje błędu na wyświetlaczu (auto z kluczem) - nie wiem jak w TECH2'u...

Mam nadzieje, że podczas jazdy nie zgaśnie bo wtedy będzie tragicznie!!!

Co może się dziać, że sam silnik po cichu gaśnie? - nie dając objawów dźwiękowych standardowego wyłączania...

Czy to wina silnik i jego osprzętu, czy osprzętu elektrycznego, albo elektroniki...???

Czy ktoś spotkał się z podobną usterką?

Pozdrawiam.

Edited by Yanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze co z takiego "nie mechanikowatego" punktu myślenia to przychodzi mi do głowy- brak paliwa. Może filtr paliwa jest zapchany. Wyjmij wyczyść i włóż z powrotem. Najtańsze rozwiązanie bo nic nie kosztuje a nóż widelec może pomoże. Dalej jak już bym się pofatygował żeby otworzyć maskę i chcąc dłubać coś sam na własną rękę zdjąłbym osłonę silnika żeby zobaczyć co tam u naszego przyjaciela kolektora, czy suchy i tak dalej. A jak już to będzie otwarte to wyciągnąłbym chwasta- EGR'a i go wymył benzyną. Każda z powyższych czynności jest darmowa, może nie pomoże ale też nie zaszkodzi

#edycja.

Nie zalookałem, że masz 120tkę

Edited by UCash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z filtrem zobaczę bo muszę mieć najpierw uchwyt do odkręcania obudowy - brak dopływu paliwa może gasić bezszelestnie silnik...?

TECH2 nic nie pokazał w silniku... Czy jak był by "zasyfiony" filtr paliwa to takie mogły by być objawy?

Jak sprawdzić ten filtr? Czy jak zakupie nowy i wymienię to jak prawidłowo odpowietrzyć układ paliwowy? - wystarczy przekręcić zapłon 3 x 15sec ???

Edited by Yanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekręcasz na zapłon czekasz aż zgasną kontrolki tak ze 3 razy. Więc mniej więcej to co mówisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydzień temu gasł co chwila za postoju, pod światłami, aż raz na starcie zaczął się dusić, szarpać 2-3sec, aż w końcu wystraszony zjechałem i o dziwo po tym pracował na postoju ile chciał...

Ale filtr paliwa wymieniłem - był przybrudzony, ciemnawy... z tego co pamiętam zawsze wcześniej był czystszy (albo w ogóle czysty) i po większym przebiegu...

Dzisiaj (po tygodniu ale z 20km zrobione tyko) niestety, znów dojechałem na parking, wrzuciłem wsteczny i zgasł - co się może dziać...?

Może paliwo nie teges - nie tankowałem jeszcze nowego, a tak mam chyba od ostatniego tankowania... a może i wtryski się przypchały...

Co to może być, a w Tech2 cisza i spokój, zero błędów...

Edited by Yanic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Blondynka w Vectra C

Podłączę się pod ten wątek, bo mam dokładnie ten sam problem. Już trochę tak jeżdżę i objawy się nasilają z czasem. Kiedyś szarpał sporadycznie, gasł najpierw na postoju (np jak stałam na czerwonym świetle). Z czasem zaczął gasnąć podczas hamowania z wciśniętym sprzęgłem, a teraz już także w trakcie jazdy. Najnowszym objawem jest zapalająca się kontrolka akumulatora w czasie jazdy. To się dzieje po takim mocniejszym szarpnięciu silnika (dusi się jakby ktoś mu dopływ powietrza odciął zupełnie, obroty lecą na łeb na szyję). Jak mniemam kontrolka aku paląca się na czerwono oznacza, że nie mam ładowania? Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka się już nie świeci.

Do tej pory czyściłam przepustnicę wraz z jej sterownikiem (zasyfiona była na amen). Nie pomogło.

Kolektor dolotowy mam nojkę sztukę, bo był z nią kłopot z rok temu.

A wujek google mi podpowiada, że może to być:

-czujnik wału korbowego / halla?

-przepływomierz

- regulator ciśnienia paliwa

Ktoś ma może doświadczenie, przechodził już tą drogę i doradzi blondynce?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Blondynka w Vectra C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli kontrolka ładowania (czerwone aku) pali się podczas włączonego silnika to jak pisałaś brak ładowania, ale jak by alternator nie ładował to byś daleko nie dojechała (kilkanaście km) i zdechł by aku - dziwne, że po zgaszeniu silnika i zapłonu, po ponownym uruchomieniu brak tej sygnalizacji - niby fajnie ale coś nie jest tak...

U mnie filtr paliwa wymieniony, ale wczoraj zgasł ponownie jak był na neutralu czy sprzęgle i gościły niskie obroty...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Teraz pójdzie pod lupę przepływka...

Mam nadzieję, że to nie wtryski...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:">

Jeśli ktoś ma wiedzę, niech doradzi Blondynce i blondynowi...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Yanic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Blondynka w Vectra C

No i sprawa się rozwiązała, przynajmniej ta z aku. Padł mi alternator, a że aku mam pojemne to se trochę pojeździłam.

Idąc tropem przeczytanych wątków na forum odłączyłam wtyczkę od egra, żeby sprawdzić czy to nie on jest winny. No ale jak już padł aku to nie mam dalej jak sprawdzić. Zrobiłam tylko rundkę w koło komina i niby lepiej, ale to za krótki dystans na pewne stwierdzenia. Jak mi naprawią alternator to sprawdzę.

Odkąd zapaliła się kontrolka od aku obroty wskoczyły mi na 1100, ale to chyba normalne przy braku ładowania.

Co do wtrysków to też gdzieś czytałam, że te kostki na wtryskach potrafią dawać podobne objawy.... Jak są niebieskie to podobnież "się nie psują", a te stare żółte potrafią. Ja mam 3 niebieskie i jedną żółtą. Hmmmm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

No nic, chyba musimy metodą prób i błędów szukać przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Również podłączę się po temat. Od 3 dni mam problem właśnie z gasnącym silnikiem podczas jazdy/hamowania/na sprzęgle (trasa jakieś ok 7 km przez miasto małe). Dodatkowo zapalają się kontrolki od oleju, aku i oczywiście silnika (samochód z kluczykiem nie zaświecił się). Po ponownym odpaleniu nie ma problemu.

Blondynka w Vectra C można się dowiedzieć jakiej firmy alternator kupiłaś i ile?

Edited by Perik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki objaw torchę podchodzi pod usterkę pompy wtryskowej. Na postoju gubi ciśnienie i silnik gaśnie. Albo czujnik ciśnienia na listwie CR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Blondynka w Vectra C

Please login or register to see this quote.

Nie kupowałam nowego alternatora, oddałam do regeneracji. Okazało sie, że padł mi mostek diodowy, ale przy okazji wymieniłam też szczotki i łożyska. Całość wyniosła mnie 300zł.

No u mnie temat sie wyjaśnił po odpięciu wtyczki od EGRa. Objawy zniknęły zupełnie, silnik odzyskał moc i jakby lepiej się zbiera na niższych biegach (1 i 2). Polecam Wam ten myk, bo to bezkosztowa opcja i sprawa się wyjaśnia.

Chociaż u Ciebie Perik to jakby nieco inne objawy dodatkowe są w postaci szalejących kontrolek co może wskazywać też na alternator/ akumulator??

Edited by Blondynka w Vectra C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobra wskazówka - jak to sprawdzić?

Np. tydzień temu odpaliłem auto i zgasło po 2sek... i miałem tak też 3dni temu - chyba im zimniejszy silnik tym gorzej...

Lepiej, aby to był czujnik, bo pompa chyba droższa... Jak to spradzwić i gdzie zlokalizować w Z19DT 8V ?

Edited by Yanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik jest na listwie, a listwa z tyłu pod kolektorem ssącym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o czujnik ciśnienia kolektora ssącego, tzw. MapSensor...? - nie, raczej nie.

Chodzi o ten czujnik co jest na listwie CR zamontowany osiowo na jednym z końców zapewne...? - to czujnik czy zawór...?

EDIT

hmmm, ten osiowo to chyba czujnik, a ten pod kątem prostym to chyba zawór... tak???

Czy jak była by to usterka czujnika to nie wywaliło by błędu, a TECH2 nie pokazał by błędu...? - a tu nic mi nie wyświetla, a wg. TECH2 nie ma usterki w silniku...

Edited by Yanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie dziś podpięta była do kompa i żadnego błędu nie pokazało. Przejechałem nią ok 100 km (dwa razy po ok 50 km) i żadnego problemu nie było. Żadnej utraty mocy itp. Chociaż rano (zimny silnik), jak chodziła na wolnych obrotach (przejechaniu ok 2 km została zostawiona na luzie) zaczęła tracić obroty i wchodzić powrotem na nie (przy okazji wydzielając dziwny zapach...).

Na pewno nie będzie to alternator... w tygodniu zobaczę jak wygląda EGR może jego winna (zawalony)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten dziwny zapach i objawy to mi wygląda na zwykłe wypalanie DPFu - proces musi się zakończyć sam...

Niestety ja mam inny problem, a podpowiedzi brak, bo nikt się nie zna... :/

Prawdopodobnie u mnie początek końca wtryskiwaczy...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odpala normalnie, ma moc, pali tyle ile palił, nie dymi bardziej, a jednak obroty falują, przydusi się i poszarpie, albo zgaśnie - tylko że to raz jest a raz nie... :/

Np. dzisiaj, gdybym nie wiedział, że coś mu dolega, to bym się nie zorientował - wszystko w normie.

Paliwo już na rezerwie - wypale do końca i zaleje nowe, dodam STP i przegazuje na trasie, ale wątpię aby to "pomogło"...

Czy ktoś jest mi w stanie pomóc...? - zanim zostawie 2.000 pln u pana Zdzisia... :/

Edited by Yanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze przyczyny można szukać od strony zbiornika.. Skoro filtr paliwa był zabrudzony to być może na pompie paliwa niskiego ciśnienia( w zbiorniku ) sitko na niej tez jest bardzo zapchane i auto nie do dostaje odpowiedniego ciśnienia na listwę wtryskową, warto zrobić bloki pomiarowe ciśnienia paliwa, drugą przyczyną może również być zanieczyszczona przepustnica... no i oczywiście jak wyżej wspomiany egr, aczkolwiek po zacięciu wyrzucał by błąd. jesli jest to wersja z dpf to proponuje podłączyc pod komputar i sprawdzić poziom nasycenia gdyż mocno zapchany potrafi własnie zgasić silnki który to nie ma gdzie odprowadzac spalin.

Pozdrawiam


Kolego Yanic,a na jakiej podstawie stwierdzasz ze konczą sie wtryskiwacze??

Robiony był test przelewowy, jakie spalanie wychodzi na 100km??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Vectre mam 2 tygodnie, i już mi zrobiła psikusa, objawy podobne jak powyżej , na zimnym jedno szarpnięcie , po czym około 3 km. jazdy wciskam sprzęgło auto gaśnie, nie chce odpalić, zdjąłem klemy (reset) auto odpaliło , przejechałem 20 metrów, auto zgasło..., więc nie pozostało mi nic innego jak laweta i jechanie do Aso.

Aso stwierdziło, że to czujnik wałka korbowego ... , jutro chce jechać na mazury Oplem, ale ciekawe czy się wyrobią z robieniem auta aby było wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Blondynka w Vectra C

Please login or register to see this quote.

No i u mnie było dokładnie tak samo. Objawy pojawiały się i znikały. Z czasem (2-3 miesiące) pojawiały się częściej i intensywniej. Jaki masz problem z odpięciem wtyczki EGRa w celu wykluczenia, że to jest przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

EGR mam zaślepiony i wyłączony od roku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Blondynka w Vectra C

Please login or register to see this quote.

A to zmienia postać rzeczy. Znaczy wyprogramowałeś go całkowicie? Odczułeś jakiekolwiek negatywne skutki takiego zabiegu?

Też rozważałam taką opcję, ale najpierw przeczyściłam i podłączyłam ponownie. Objawy minęły i mam nadzieje nie wrócą prędko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...