Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ja1987

Vectra b Z18XE brak mocy, szarpanie

Polecane posty

Witam,


Posiadam Vectrę B z silnikiem Z18XE, problemem jest ruszanie z jedynki trzeba przygazować żeby ruszył inaczej zaczyna się dławić, trzęsie budą (czuje się jak emeryt, którego motoryka jest do bani), w trasie przy zmianie biegów nie ważne czy z niższego na wyższy czy odwrotnie czuć szarpanie. Po wciśnięciu gazu jedzie do przodu ale bez fajerwerków po prostu powoli przyspiesza, ciężko ją bujnąć powyżej 3k obrotów - zaczyna wyć, podczas szukania Vectry jechałem taką samą i przy wciśnięciu gazu wbijało w fotel, a ta jakoś nie bardzo chce jechać.


Była podpięta pod komputer pokazało błąd czujnika wałka rozrządu oraz przepustnicy. Czujnik założyłem nowy oryginalny kupiony w Oplex'e, przepustnica była wczoraj czyszczona. Check po wymianie czujnika już się nie świeci, jednak samochód w sumie jeździ jak jeździł.


Sprzęgło również trochę wysoko bierze, ale nie mam efektu ślizgania się go, miałem tak w poprzednim aucie, ale tutaj po prostu przy ruszaniu zaczyna silnik lekko się krztusić, nie strzela po prostu słabo przyspiesza.


Ostatnio wymieniłem filtr powietrza oraz kabinowy, świece na GM 2-elektrodowe (takie były włożone, stare zresztą w bardzo dobrym stanie), przepustnica była czyszczona, przepływomierz odpiąłem różnicy w zbieraniu się nie czuję, dodam że mam LPG KME, sama instalacja nie stwarza problemów parametry są poprawne, ciśnienie w silniku również w normie.


Nie wiem co mam jeszcze sprawdzić. Paliwo staram się lać na dobrych stacjach (PB 98 i LPG Orlen, BP).


Dziś na pasie obok z pod świateł ruszył kombiaczek z takim silnikiem, różnica w odejściu zasadnicza. Dziś jeszcze podepnę auto pod komputer, zobaczę co tam jeszcze mogło wyskoczyć, aczkolwiek ani check ani servis się nie świeci na tablicy.


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Edytowano przez ja1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem ten się pojawił przy nieszczelności uszczelki pod głowicą. Silnik na niskich obrotach dławił się i nie miał mocy. Gdy objaw ten pojawił się pierwszy raz, byłem w momencie wyprzedzania TIRa, więc mogę sobie wyobrazić jak irytuje brak mocy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oczywiście jest to tylko opis mojej sytuacji, ale polecam sprawdzić szczelność układu. Miałem dwie VB i w obu woda waliła prosto w olej, co powodowało takie efekty, jak opisałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągle nie mogę dojść co jest nie tak, błędów po podpięciu komputera nie ma, natomiast ostatnio przy uruchomieniu silnika pojawił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego dolałem trochę żeby złapać poziom i komunikat zgasł. Po powrocie płynu przybyło tak jakby się cofnął. Nie zmienił kolor (brak oleju), na korku oleju nie ma masła, kolor jest ok, olej bierze jak to na LPG.

Jakieś 1.5 miesiąca temu wymieniłem termostat wraz z płynem, przez ten okres płynu nie dolewałem ponieważ był poziom. Czy jednak może być to uszkodzona uszczelka pod głowicą czy jednak siada ECU od temperatury, auto pali normalnie teraz stało 3 dni bez odpalania, ale zapaliło bez problemu, jedyna rzec która nie działa tak jak trzeba to brak mocy, zastanawiałem się jeszcze nad problem z wtryskami, ale za mieszankę w sumie odpowiada ECU z tego co czytałem.

Świece również czyste, brak dziwnych osadów na świecach jak i pod nimi.

Edytowano przez ja1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Link do parametrów wygasł, daj nowy.

Czy auto tak samo zachowuje się na gazie i na benzynie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak zarówno na PB jak i LPG brakuje mocy, działo się również tak przed założeniem instalacji.

Mam instalację ustawioną na bogatą mieszankę, dlatego wyrzuca lambdę, poza tym brak błędów.

W pliku parametry:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, robiłem bez jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...