Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
lukasz17

problem z Temperaturą i nie tylko Vectra B 1.7 TD

Recommended Posts

Witam, panowie mam takie problemy ze swoją viki;

1.Gdy jadę 90-100 km/h temperatura jaką łapie vectra to 80-85*C to max w trasie ale po mieście łapie 90*C i tu moje pytanie czy to są takie dziwne objawy walniętego termostatu....???

2.Znalazłem na innym forum jak jakiś pan zadał pytanie ale nie uzyskał odp więc pozwoliłem sobie skopiować to tutaj ..... w tamtym roku wsadziłem nowy alternaotr ale w ostatnim czasie zaczyna się coś dziać,tzn jak odpale auto to obrotomierz pokazuje obroty 900tyś a jak go po chwili przegazuje to w ogóle nie reaguje dopiero tak jak by (się coś rozgrzało) i wszystko wraca do normy... 2 problem to taki że nie świeci się kontrolka ładowania tzn po przekręceniu kluczyka żarówczeka jest dobra, a 3 problem jest taki że gdy np w deszcz wjadę w jakąś dużą kałuże to obroty spadają do 500tyś (albo i niżej) i świeci się kontrolka ładowania...?? I tu moje pytanie co jest...?? Regulator czy któraś dioda..??''''''''''

3. W tamtym roku walneła mi uszczelka pod głowicą, (olej poszedł do wody) i mechanik mi doradził że bym pojezdził na wodzie że by wypłukać układ więc trochę pojezdziłem ale zbliżały się mrozy więc musiałem zalać płynem, ale w zbiorniczku osadziło się takie dziwne coś (przepraszam za określenie) ale mam na myśli taki dziwny brązowy osad i częstoczkami uszczelniacza do chłodnic... No ale przejdzmy do rzeczy czym mam wyczyścić ten zbiorniczek...?? Lałem już chyba wszystko do tego zbiorniczka ocet, kwasek cytrynowy, dimera, rozpuszczalniku itp ale mało co pomogło....

Czekam na waszą pomoc, POZDRAWIAM I DZIĘKUJE ....


Pomoże ktoś...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nie, gdybyś miał walnięty termostat to temperatura na trasie poleciał by Ci na niebieskie pole.

Prawidłowa temp silnika to około 90st, jeżeli wskaźnik pokazuje 80-85, a wentylator chłodnicy załancza się przy wskaźniku ok 95 to ja bym wymienił czujnik temp 1 pinowy który daje tylko sygnał na zegary, u mnie też przekłamywał o ok 5-10st C.

2. nie rozumiem tego pierwszego wywodu, co do altka to ja bym obstawiał regulator, ale trzeba by pomierzyć napięcia w momencie kiedy się to dzieje.

3. Zdemontować zbiornik i porządnie umyć, jak się nie uda to olać i zalać płynem. Jak mocno denerwuje to nowy zbiornik wyrównawczy załatwi problem.

Edited by witek_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czym by Pan proponował...?? Kupić ten preparat prestona i wlać tylko do samego zbiorniczka...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...