Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Adu454

Błąd ABS i TC

Recommended Posts

Witam,
Mam problem po swapie,
komputer pokazuje blad prawego tylnego koła, a w blokach pomiarowych trzy kola pokazują predkosc a to nie, caly czas jest 2, sprawdzilem piszczkiem z miernika i przejscie jest od samego koła az do sterownika absu a to koło nie działa wiec co jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierz oporność czujnika. Jeśli będzie ok to może styki we wtyczce sterownika albo sam sterownik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś czytałem że oporność 1-2kOhm/

Ale najlepiej zmierz prawy i lewy aby mieć pewność

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by InVictus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli tak masz na wtyce sterownika to trzeba podmienić sam sterownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy to ja tak nie mam,

a oporność niech zmierzy na wtyczkach w piastach i porówna je ze sobą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za odpowiedzi, bede próbował mierzyc i porównywac,
próbowałem juz swoich sił i psikałem wd40 zeby moze styki zaczely przewodzic i rozne takie ale pomysly mi sie wyczerpały, jak cos to bede jeszcze pisal


Wiec tak, piasta sprawna bo podlaczylem kable od lewego kola do prawego i opcom pokazuje ze to kolo dziala, wiec co takiego moze być z kablami ze przewodzi i piszczyk w mierniku piszczy a komputer nie dostaje danych od piasty ? Czujnik w piascie działa na podstawie rezystancji? Jezeli tak to gdybym chcial sprawdzic czy to wina wejść tego kola na sterowniku, rezystancja powinna sie zmieniac na kostce od sterownika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odłącz czujnik i sprawdź czy przewody od czujnika do sterownika nie mają zwarcia względem siebie i masy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


Sprawdzilem sprawne koło i zepsute
sprawne na brązowym ma przejscie do masy
zepsute na zadnym nie ma przejscia do masy

wiec ta masa chyba tam ma byc,
ale gdzies ginie na zepsutym kole

stawiam na walniety sterownik lub zimne luty,
przeszedlem kazde polączenie a nawet ekranowanie kabla i wkoncu sprawdzilem piny na sterowniku, kazde z kół na przewodzie brazowym ma mase a to jedno nie,
czy sterownik z kontrolą trakcji i firmy bodajze bosch jest rozbieralny tak jak ktorys z porad na forum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie bardzo. Można go rozciąć ale samo lutowanie jest praktycznie niemożliwe w domowych warunkach

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozkrecilem go wczoraj na aucie i elektronika jest na tasmie przyczepiona do jakichs elementow w częsci z plynami,
własnie są tam takie malutkie sciezki, ukladziki itd ze sie go nie da naprawic ;/

a mozna zastąpic ten sterownik jakims innym ? np zeby w przzyszlosci sie go dalo naprawic lub lepszy itd, no i zeby byl z TC,
bo chyba nie bardzo sie teraz da wlozyc pompe hamulcową od 1.6 bez TC ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Innej nie da się wsadzić żeby było Tc. Musisz kupić od 2.5 lub 2.0. Jeśli kupisz od 2.5 z taką skrzynią jak masz to tylko zakładasz. Jeśli kupisz od 2.0 lub 2.5 automat to musisz programować op-comem

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok a znasz jakies procedury takiego programowania opcomem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ABS TC wybierasz albo programowanie albo funkcje specjalne, już nie pamiętam. Masz tam listę silników z odpowiednią skrzynią AT lub MT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, zobacze co kupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz bez tc to może być też z z22se. Nie trzeba całej pompy. Wystarczy przełożyć sam sterownik. Zastanawiam się czy nie dało by rady podpiąć na lewo brakującej masy, jeśli to tylko o nią chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak juz jest z kontrolą trakcji to niech bedzie tak dalej, a cos czytalem kiedys ze paru osobom po swapie do tej pory nie udalo sie uruchomic kontroli trakcji, w moim przypadku tez tak moze byc ?
przełozyl bym sam sterownik ale problem jest w tym ze jak rozebralem pompe absu to nie da sie wyciagnac samego sterownika bo jest zlutowany na tasmie z ta druga czescia pompy, a zeby to przelutowac to i tak bym musial wyciagac pompe bo jest slabe dojscie jak na lutowanie,
mogl bym sprobowac z tą masą na lewo, bo jak w sterowniku przyloze do trzech kol to jest masa na budę a z tego jednego nie ma, bo jako tako sterownik sie z kompem łączy i wgl,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli przekładałeś wiązki pod maską to powinno działać. Spróbuj z tą masą. W sumie sterownik i tak nie działa a czujnika tym nie uszkodzisz. Masz może zdjęcie tej pompy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiazki przelozone
Ogolnie to ona wyglada tak

Please login or register to see this link.



A czytalem w temacie zakladania TC w silniku 1.8 i zdziwilo mnie takie zdanie
"4. Pompa hamulcowa + serwo. Są inne między X18XE a X20XEV. Ta w wersji z TC ma jakiś zawór centralny, który umożliwia pobranie płynu hamulcowego do modulatora (TC też korzysta z układu hamulcowego)"
U mnie w pompie hamulcowej wlasnie jest jakis trzeci otwor (jakby ten centralny o ktorym mowa) tylko ze jest zaslepiony "czyms" nie wiem czy to fabrycznie czy tez cos ktos dlubal ;/
i co o tym myslec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś mi się nie chce wierzyć w różnicę w pompie hamulcowej i serwie. U mnie tc nie działało na hamulce. Masz pompę przedlifową, inną niż moja. Spróbuj z tą masą. Jak abs ruszy to będziemy zastanawiać się nad tc. Masz jakieś błędy tc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wywala trzy bledy w sterowniku abs
jeden od prawego kola, drugi chyba od TPS, choc nie wiem co to ma do sterownika absu a trzeciego nie pamietam
dzis sprobuje z tą masą to napisze jakie bledy dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sygnał tpsa potrzebny jest do tc. Sprawdź te błędy to zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a te wiązki to na pewno przekładałeś od V-ki

pompy albo sterowniki od przedliftów rzadko siadają

za to w polifcie każda siądzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



A wiec news, zdazylem troche porobic juz i podalem mase na ten pin o ktorym mówilismy i zaczal leciec dym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> pomiedzy trzema kołami a wiec 2,4,8 pin są masy i miedzy budą a na szóstce nie ma
Zmierzyłem wartosci napiecia to na 2 4 8 jest oczywiscie masa a na pinie 6 jest 0,3V
Sterownik do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam taką pompę od V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...