Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ktrefon

vectra c 2004 DTI 101, P0234, auto z kluczykiem, turbo nie reaguje...

Recommended Posts

Witajcie serdecznie,



Jestem szczęśliwym posiadaczem vectry c z 2004 r, 2.0 DTI 101 k.


Z moim problemem zmagam się już dość długo. Mam viki w kombii z 2004, więc co za tym idzie było u mnie Elobau,


które zostało wyprogramowane z miesiąc temu ( zmian softu ) Po tym jazda była tylko przyjemnością, do czasu...


Tydzień temu, podczas jazdy na 4-ce osiągnąłem 3000tys obrotów silnika i moja vectrunia przełączyła się w tryb serwisowy (samochód z kluczykiem)


Bardzo się tym zmartwiłem, gdyż po elobau jestem bardzo przewrażliwiony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">


Zaczęło się czytanie forum, sprawdzenie co to może być, doczytałem, że przyczyna to EGR, kupiłem spray do tego przeznaczony, wymontowałem,


przeczyściłem także przepustnice, jazda próbna… 3000tys obrótów… auto z kluczykiem i obroty max do 2500 i wyłączenie turbiny.


Dziś podjechałem do swego mechanika, z którego jestem zadowolony, podłączył swoje urządzonko i mówi, że jest tylko jeden błąd P0234,


mechanik wykasował go, ale mówi, że to doładowanie turbiny. Więc stwierdziłem, że chwila włączę go na serwis i przyjadę z błędem nie wyłączając silnika,


tak też zrobiłem, mechanik stwierdził turbina!


Mówi, żeby nacisnąc gaz, obroty wzrosły, gość naciska na rurę intercoolera i mówi, że nie powinna się tak mocno dać nacisnąć,


więc zdjął ją i sprawdzi czy turbina wyrzuca powietrze, po sprawdzeniu… nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">


Ale… co mnie zaciekawiło, już jak dojechałem do pracy zaczyna się myślenie…


hmmm… gość sprawdzał mi turbo w trybie serwisowym, jak samochód wyłączył turbinę, więc jak mogła działać?


Rozkręcanie okazało się, że:


1: wąż intercolera ma dwa poprzeczne pęknięcia od spodu i jest do wymiany!




2: sprawdzam "gruszkę" przy turbo, śruba chodzi lekko, biorę wężyk do pyska zasysam powietrze i czuje jak ta gruszka pobiera lewe powietrze! czy tak ma być?


sprawdzam inne gruszki u nich jest ok, nie pobierają lewego powietrza…


IMG_0912.JPG



3: Sprawdziłem węzyki z tej gruszki z kolanka wyciągnałęm kulke z łożyska (gruszka jest przy przepustnicy i jest w nią wbudowana)



IMG_0910.JPG




4: Przy pompie paliwa jest urządzenie, które steruja gruszką przy turbo, jak zdjąłem rurkę od gruszki z turba to zassałem powietrze z trugiej koncówki,


która jest przy zamknięcu maski i z tego tutaj wydobywało się takie chrobotanie....



IMG_0911.JPG




5: To coś przy przepustnicy (nie jest to elobau) bosha, co to jest?



IMG_0914.JPG





A teraz pytanie bardzo ważne, za przepustnica, przy bloku silnika są także wężyki, po co one są i jaką moją rolę ? Boje się ich ruszać, bo są w bloku silnika.



IMG_0913.JPG



Dziękuję za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">



Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kiedys tez mialem takie same objawy jak u Ciebie i felerny okazal sie tylko ten waz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy ta gruszka przy turbo powinna przepuszczać powietrze? bo to mi nie daje spokoju od dłuższego czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

umnie przy podobnych objawach winny byl bialy wezyk z fotki nr 3 (jego druga koncowka a w zasadzie mocowanie w zaworze kolo chlodnicy)

5 to czujnik cisnienia doladowania -czasem jego brudne styki tez powoduja utrate mocy

sorka za brak pl ale testuje klawiature do tableta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weżyki to weżyki przelewowe, odprowadzają namiar paliwa do pompy jak porozpinasz to zapowietrzysz układ paliwowy, a to coś przy kolanku przepsutnicy to czujnik ciśnienia doładowania.

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany, okazało się, że wszystkiemu winien jest zawór podciśnienia przy filtrze pliwa, zakup nowego rozwiązał problem.

Przy okazaji wymieniłem także "gruszke" przy turbinie, aby w przyszłości nie było problemów i można by było zrobić kolejne 50 tyś bez awarii

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki za pomoc!

IMG_0911.JPG

Edited by ktrefon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...