Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ktrefon

vectra c 2004 DTI 101, P0234, auto z kluczykiem, turbo nie reaguje...

Polecane posty

Witajcie serdecznie,



Jestem szczęśliwym posiadaczem vectry c z 2004 r, 2.0 DTI 101 k.


Z moim problemem zmagam się już dość długo. Mam viki w kombii z 2004, więc co za tym idzie było u mnie Elobau,


które zostało wyprogramowane z miesiąc temu ( zmian softu ) Po tym jazda była tylko przyjemnością, do czasu...


Tydzień temu, podczas jazdy na 4-ce osiągnąłem 3000tys obrotów silnika i moja vectrunia przełączyła się w tryb serwisowy (samochód z kluczykiem)


Bardzo się tym zmartwiłem, gdyż po elobau jestem bardzo przewrażliwiony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">


Zaczęło się czytanie forum, sprawdzenie co to może być, doczytałem, że przyczyna to EGR, kupiłem spray do tego przeznaczony, wymontowałem,


przeczyściłem także przepustnice, jazda próbna… 3000tys obrótów… auto z kluczykiem i obroty max do 2500 i wyłączenie turbiny.


Dziś podjechałem do swego mechanika, z którego jestem zadowolony, podłączył swoje urządzonko i mówi, że jest tylko jeden błąd P0234,


mechanik wykasował go, ale mówi, że to doładowanie turbiny. Więc stwierdziłem, że chwila włączę go na serwis i przyjadę z błędem nie wyłączając silnika,


tak też zrobiłem, mechanik stwierdził turbina!


Mówi, żeby nacisnąc gaz, obroty wzrosły, gość naciska na rurę intercoolera i mówi, że nie powinna się tak mocno dać nacisnąć,


więc zdjął ją i sprawdzi czy turbina wyrzuca powietrze, po sprawdzeniu… nie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">


Ale… co mnie zaciekawiło, już jak dojechałem do pracy zaczyna się myślenie…


hmmm… gość sprawdzał mi turbo w trybie serwisowym, jak samochód wyłączył turbinę, więc jak mogła działać?


Rozkręcanie okazało się, że:


1: wąż intercolera ma dwa poprzeczne pęknięcia od spodu i jest do wymiany!




2: sprawdzam "gruszkę" przy turbo, śruba chodzi lekko, biorę wężyk do pyska zasysam powietrze i czuje jak ta gruszka pobiera lewe powietrze! czy tak ma być?


sprawdzam inne gruszki u nich jest ok, nie pobierają lewego powietrza…


IMG_0912.JPG



3: Sprawdziłem węzyki z tej gruszki z kolanka wyciągnałęm kulke z łożyska (gruszka jest przy przepustnicy i jest w nią wbudowana)



IMG_0910.JPG




4: Przy pompie paliwa jest urządzenie, które steruja gruszką przy turbo, jak zdjąłem rurkę od gruszki z turba to zassałem powietrze z trugiej koncówki,


która jest przy zamknięcu maski i z tego tutaj wydobywało się takie chrobotanie....



IMG_0911.JPG




5: To coś przy przepustnicy (nie jest to elobau) bosha, co to jest?



IMG_0914.JPG





A teraz pytanie bardzo ważne, za przepustnica, przy bloku silnika są także wężyki, po co one są i jaką moją rolę ? Boje się ich ruszać, bo są w bloku silnika.



IMG_0913.JPG



Dziękuję za pomoc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedys tez mialem takie same objawy jak u Ciebie i felerny okazal sie tylko ten waz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy ta gruszka przy turbo powinna przepuszczać powietrze? bo to mi nie daje spokoju od dłuższego czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

umnie przy podobnych objawach winny byl bialy wezyk z fotki nr 3 (jego druga koncowka a w zasadzie mocowanie w zaworze kolo chlodnicy)

5 to czujnik cisnienia doladowania -czasem jego brudne styki tez powoduja utrate mocy

sorka za brak pl ale testuje klawiature do tableta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te weżyki to weżyki przelewowe, odprowadzają namiar paliwa do pompy jak porozpinasz to zapowietrzysz układ paliwowy, a to coś przy kolanku przepsutnicy to czujnik ciśnienia doładowania.

Edytowano przez polacek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, okazało się, że wszystkiemu winien jest zawór podciśnienia przy filtrze pliwa, zakup nowego rozwiązał problem.

Przy okazaji wymieniłem także "gruszke" przy turbinie, aby w przyszłości nie było problemów i można by było zrobić kolejne 50 tyś bez awarii

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki za pomoc!

IMG_0911.JPG

Edytowano przez ktrefon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...