Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mpendzik

Koszty eksploatacji VC w benzynie

Polecane posty

Witam serdecznie

Przymierzam się do zakupu VC tak 2004r. w benzynie i zastanawia mnie jak wyglądają koszty eksploatacji takiego samochodu. Obecnie poruszam się Mondeo Mk3 i powiem szczerze, że jeżeli chodzi o części to strasznie drogie - mowa tu o eksploatacyjnych częściach oczywiście.

Np. dobra piasta z łożyskiem to wydatek rzędu 600zł, - remont tylnego zawieszenia na dobrych częściach (same tuleje praktycznie) 800zł....

Jak to wygląda w przypadku VC, czy ceny są porównywalne, czy może ciut mniejsze ?

I chciałem zapytać się też o to, co najbardziej bije po kieszeni w razie awari... na szczęście wtryski i dwumas odpadają :-) ale pewnie jest coś, co może zruinować budżet.

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W VC z tyłu np febi~600 zł.Piasta tył z łożyskiem to jakieś 400 zł. Przód 2 wahacze ok 1000zł.

Do tego w z20net masz dwumase za ok 800zł a w z22yh masz pompe wtryskową za ok 1700zł.

Jeśli czesći do mondeo są strasznie drogie dla ciebie to odpuść sobie przesiadkę na VC bo taniej niż w twoim mondeo nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ford w częściach jest marką dużo droższą od Opla. Stykam się z tym na co dzień, bo sprzedaje części do tego i tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie... a myślałem że ceny części do Opli są atrakcyjniejsze i że nie ma się tak co tam znowu zepsuć. Planuje 1.8 Pb w kombi, a pozatym to VC ponoć nie rdzewieją i nie sprawiają dużo problemów.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak 122 konną przedliftową wersję to silnikowo tam nie ma się co psuć, bo konstrukcja jest nie wiele bardziej skomplikowana od kamienia leżącego przy drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam do was pytanie jak to jest z tym zawieszeniem w vectrze C? W większości "mądrych" gazet typu AŚ itd. napisane jest że są problemy z zawieszeniem. Podobno trzeba co chwilę ustawiać zbieżność, opony z tyłu są ząbkowane i samochód ściąga. Rzekomo winne są wahacze i wymiana ich wystarcza na zaledwie rok, a cena jednej sztuki to 650 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

650 to one kosztowały kiedyś bądź kosztują w aso. Radzę czytać bardziej fachowca lekturę czyt. nasze forum. Tutaj znajdziesz bardziej rzeczowe opinie na temat vectry c. Z ząbkowaniem opony może występować w każdym samochodzie, zawieszenie vectry c jest stosunkowo trwałe. Raz ustawiona zbieżność nie powinna się sama przestawic, problemem w tym modelu są raczej zapieczone śruby od zbieżności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszą. Różnice w cenach części raczej są kosmetyczne, a jak interesują Cię konkretne części to przecież na Allegro sprawdzisz ceny...

TRW, FEBI, Lemforder to idzie na pierwszy montaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem mondeo i mam vectrę. Generalnie ceny części są bardzo podobne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - ale chyba w Vectrze mniej się może zepsuć niż w mondeo tdci :-) - Strasznie mi chodzi po głowie taki samochód i tak analizuje forum... ale strasznie porozrzucane informacje są i zanim pozbieram do kupy to trochę zejdzie.

Pozdrawiam i dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

heh

pisali tak o tulejce zawnętrznej dolnego wahacza, ciekawe tylko że u mnie jeżdzą one od nowosci jak w wiekszosci VC

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

w VC z tyłu wymienia sie najczesciej tuleje pływajace 2szt po 80zl szt i zapiekaja sie sruby od zbieznosci

wystarczy je wymienic, nasmarowac i po problemie

drazki kierownicze i maglownice nie sa zbyt trwale

nagminnie pekaja sprezyny, szczegolnie z przodu

poza tym zawieszenie raczej bezproblemowe a wahacze z przodu sa bardzo trwale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie miałem TDCI,a benzynę.Wiem ,że TDCI jest wrażliwe na paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...