Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mpendzik

Koszty eksploatacji VC w benzynie

Recommended Posts

Witam serdecznie

Przymierzam się do zakupu VC tak 2004r. w benzynie i zastanawia mnie jak wyglądają koszty eksploatacji takiego samochodu. Obecnie poruszam się Mondeo Mk3 i powiem szczerze, że jeżeli chodzi o części to strasznie drogie - mowa tu o eksploatacyjnych częściach oczywiście.

Np. dobra piasta z łożyskiem to wydatek rzędu 600zł, - remont tylnego zawieszenia na dobrych częściach (same tuleje praktycznie) 800zł....

Jak to wygląda w przypadku VC, czy ceny są porównywalne, czy może ciut mniejsze ?

I chciałem zapytać się też o to, co najbardziej bije po kieszeni w razie awari... na szczęście wtryski i dwumas odpadają :-) ale pewnie jest coś, co może zruinować budżet.

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

W VC z tyłu np febi~600 zł.Piasta tył z łożyskiem to jakieś 400 zł. Przód 2 wahacze ok 1000zł.

Do tego w z20net masz dwumase za ok 800zł a w z22yh masz pompe wtryskową za ok 1700zł.

Jeśli czesći do mondeo są strasznie drogie dla ciebie to odpuść sobie przesiadkę na VC bo taniej niż w twoim mondeo nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford w częściach jest marką dużo droższą od Opla. Stykam się z tym na co dzień, bo sprzedaje części do tego i tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to faktycznie... a myślałem że ceny części do Opli są atrakcyjniejsze i że nie ma się tak co tam znowu zepsuć. Planuje 1.8 Pb w kombi, a pozatym to VC ponoć nie rdzewieją i nie sprawiają dużo problemów.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak 122 konną przedliftową wersję to silnikowo tam nie ma się co psuć, bo konstrukcja jest nie wiele bardziej skomplikowana od kamienia leżącego przy drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a ja mam do was pytanie jak to jest z tym zawieszeniem w vectrze C? W większości "mądrych" gazet typu AŚ itd. napisane jest że są problemy z zawieszeniem. Podobno trzeba co chwilę ustawiać zbieżność, opony z tyłu są ząbkowane i samochód ściąga. Rzekomo winne są wahacze i wymiana ich wystarcza na zaledwie rok, a cena jednej sztuki to 650 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

650 to one kosztowały kiedyś bądź kosztują w aso. Radzę czytać bardziej fachowca lekturę czyt. nasze forum. Tutaj znajdziesz bardziej rzeczowe opinie na temat vectry c. Z ząbkowaniem opony może występować w każdym samochodzie, zawieszenie vectry c jest stosunkowo trwałe. Raz ustawiona zbieżność nie powinna się sama przestawic, problemem w tym modelu są raczej zapieczone śruby od zbieżności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bzdury piszą. Różnice w cenach części raczej są kosmetyczne, a jak interesują Cię konkretne części to przecież na Allegro sprawdzisz ceny...

TRW, FEBI, Lemforder to idzie na pierwszy montaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem mondeo i mam vectrę. Generalnie ceny części są bardzo podobne .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie - ale chyba w Vectrze mniej się może zepsuć niż w mondeo tdci :-) - Strasznie mi chodzi po głowie taki samochód i tak analizuje forum... ale strasznie porozrzucane informacje są i zanim pozbieram do kupy to trochę zejdzie.

Pozdrawiam i dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

heh

pisali tak o tulejce zawnętrznej dolnego wahacza, ciekawe tylko że u mnie jeżdzą one od nowosci jak w wiekszosci VC

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

w VC z tyłu wymienia sie najczesciej tuleje pływajace 2szt po 80zl szt i zapiekaja sie sruby od zbieznosci

wystarczy je wymienic, nasmarowac i po problemie

drazki kierownicze i maglownice nie sa zbyt trwale

nagminnie pekaja sprezyny, szczegolnie z przodu

poza tym zawieszenie raczej bezproblemowe a wahacze z przodu sa bardzo trwale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie miałem TDCI,a benzynę.Wiem ,że TDCI jest wrażliwe na paliwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...