Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dziadek vec

Jak wymieniałem oringi w filtrze paliwa

Recommended Posts

Mając problem z zapowietrzaniem układu paliwa i zlokalizowaniu miejsca czyli oringi filtra paliwa posiłkowałem się tym opisem co wyszło mi na dobre i zrobiłem troszke fotek dla potomnych.

Please login or register to see this quote.

Ja jako że nie miałem wczepiony w uchwyt przewód z filtra do pompy i jak silnik pracował to ten przwód pracował i wytarł
oringi a jak go dotykałem to był taki luźnawy i tamtendy dostawało się powietrze a po wymianie oringów jest git.
Narzędzia to:

1.Szydełka o różnej grubości
2.Cienki śrubokręt
3.Oringi o średnicy jak w opisie z nich nalezy dobrać.

Please login or register to see this image.

2THyGCC.jpg

SbmdvLk.jpg

mgRKYfE.jpg

Składamy tak jak wyjnowaliśmy i zalewamy filtr paliwem dokręcamy i nawet nie trzeba odpowietrzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziadek,Ty to jesteś fachowiec.proszę o więcej porad tego typu a zaoszczędzimy sporo pieniędzy.dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A do vectry c 1,9 dth podejdzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No pewnie 😊. W Twoim temacie już pisałem, działaj śmiało.

Edited by B@rtecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

czego to nie podpięte jako porada dla potomnych ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgrzebię trochę, czy jest może jakiś numer katalogowy tych oringów? zastanawiam się czy w serwisie opla (nie wiem jak się nazywa coś takiego jak polskie aso w holandii) mógł bym je dostać, tylko z powodu bariery językowej łatwiej by mi było zapytać mając jakiś numer katalogowy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno co mogę poradzić to stare wyjąć i pochodzić po sklepach, a dobrze by było co by te oringi były silikonowe a nie czarne twarde w zimie na foto są kolorowe dwa brązowe i dwa żółte nie wiem dlaczego ale ich twardość nie zmienia się z nastaniem zimy.Wymiary są wyżej podane ale lepiej wyjąć stare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyjęte mam i chyba będę musiał pochodzić po sklepach jak mówisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> póki co jeżdżę na metalowym filtrze z golfa jakiegoś

a swoją drogą to takie pytanie z ciekawości, za co odpowiedzialna jest wtyczka przy filtrze paliwa ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by zulu03

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podgrzewanie paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

zulu03 - nie dostaniesz takich oringów w ASO. dzwoniłem i pytałem jest tylko kompletna obudowa filtra paliwa bądź sama góra z elementem grzewczym i za komplet chcieli 350zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to chyba jednak zostanę przy normalnych sklepach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzięki za info

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wymieniłem te oringi  w pokrywie filtra paliwa i nie było to trudne. Oringi dałem 9x1,8(motor vectra b x20dth diesel 1998r)

Potrzebny jest malutki śrubokręt i szydełko większe, pomiędzy oringami jest taka plastikowa podkładka i nie trzeba jej wyciągać jak pisał autor tego tematu.

Wyciągamy uszczelki podwadzając śrubokrętem, a wkładamy nowy oring najpierw ten tylny wciskając go śrubokrętem po za plastikową podkładkę i szydełskiem delikatnie osadzając go w wyżłobieniach. przedni oring wchodzi łatwo. Uwaga  oringi smarujemy olejem, i wtyk też, żeby wszedł  bez problemów.

Problem miałem taki, że auto odpalało normalnie i po około 3 sekundach gasło i nie można było go już odpalić. Czyli w nieszczelnym filtrze paliwa zbierało sie powierze które po odpaleniu auta jak doszło do pompy to ją zapowietrzało i auto gasło.

 

Koszt oringów 2zł. kupione w sklepie z łożyskami, możliwe, że lepsze by były oringi 9x2 bo połączenie mogło by być szczelniejsze. Pozdrawiam

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...