Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Grzegorz_j76

Opel Vectra C 1.9 cdti 74kw diesel. Wyciek oleju.

Polecane posty

Witam ma pytanie.

Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka oleju(zółta) od tego czasu zrobiłem regeneracje turbiny, wymianę sprzęgła i dumasy. Wszystko zostało umieszczone na miejscu i przez 2tys kilometrów był spokój.

Niestety problemy znowu się zaczęły. Co jakiś czas zapala mi sie kontrolka dolewam mniej więcej 400ml oleju gaśnie jeżdżę od 300km do 1000km i znowu dolewam.

Ostatnio byłem na szybkiej diagnozie i gdzieś tam sobie kapało od strony turbiny dokręcono przewód test na 3tys obrotów sucho i 4 dni później ta sama sytuacja.

Zastanawiam się gdzie szukać skoro w samym silniku po ściągnięcia zabezpieczania nie widać super wycieków.

Może ktoś ma jakiś pomysł co po kolej diagnozować i co eliminować.

Auto nie ma żadnych błędów.

Zmieniono uszczelkę pomiędzy skrzynia i silnikiem.

Edytowano przez Grzegorz_j76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz umyć silnik jeśli brudny i obserwować gdzie leci

Edytowano przez neo_82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż uważnie łączenie skrzyni biegów z silnikiem. U mnie po wymianie dwumasu źle założyli uszcelniacz wału i tamtędy uciekał olej. Dopiero przy trzecim zrzucaniu skrzyni usterka została usunięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za poradę. Chyba kilka razy trzeba będzie odwiedzić mechaników, żeby dojść do tego w czym jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A moze po prostu łyka olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak by łykał olej miałby chyba jakieś objawy jego spalania. Silniki cdti raczej nie łykają oleju. Ale trzeba będzie diagnozować wszystko po kolei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uwierz, że łykają, szczególnie te bez DPFa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Te z Dpfem łykają miksturę olej silnikowy + ON haha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niestety DFP, ale przed tymi problemami to przez 15tys km to może dolewałem 0,5l oleju, a teraz 0,5 na 800km. Czyli w sumie jak wymienię olej i zrobię 15tys km będę musiał jeszcze dolać 7,5. Dla mnie jest cos nie tak. Jak znajdę w czym problem dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie jest coś nie tak...Tą sprawę musisz zbadać dokładnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może coś z regeneracją nie ten teges? Weź wieczorem przebutuj auto na mieście jak ktoś jedzie za tobą i zobacz czy chmury dymu nie zostawiasz. 3 bieg i opór do 4.000 od 1800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam coś podobnego, od jakiegoś czasu zaświecala mi się kontrolka oleju, sprwadziłem na bagnecie i poziom był przy dopuszczalnym minimum. Dolałem i teraz ok 1000km dalej znów pojawiła się ta lampka.

Dodam że gdy mocno przygazuje to kopci na czarno, ale tylko podczas tego "depnięcia".

Moc bez zmian, trubina gwiżdże cichutko jak od początku..Plam pod silnikiem brak. Na razie obserwuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie kapie bo jest osłona pod silnikiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

bym ją odpiął i zajrzał jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie kapie, bo chwilowo jeżdżę bez tej osłony.

Ale dym czarny może być z powodu mojego EGRa który bardzo mi skacze. Po czyszczeniu będę obserwował dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam natomiast problem z nagłym ubytkiem oleju. Od wymiany mam 5tyś km, dwa tygodnie temu sprawdzałem stan utrzymywał się cały czas taki jak po wymianie. Wczoraj natomiast zaglądam i z prawie max na bagnecie zrobiło się jedynie połowę. Od razu ściągnięta osłona pod silnikiem, brak jakichkolwiek wycieków, osłona sucha. Rura idąca do przepustnicy w środku również suchutka tzn. nie wielka mgiełka olejowa ledwo wyczuwalna pod palcem. Napraw też żadnych nie było. Co jeszcze warto sprawdzić, w warunkach domowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś stan zawsze w tych samych warunkach (równa podłoga) i według instrukcji na naklejce na pasie przednim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Byłeś gdzieś ostatnio w trasie i dostał na autobanie tak powyżej 150km/h?


Jeśli tak to masz odpowiedź jeśli nie to tak jak kolega wyżej, wystarczy trochę inny kąt nachylenia auta i już co innego bagnet pokazuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze sprawdzam w garażu w tym samym miejscu. Tak jak jest w instrukcji obsługi, 5 minut po zakończonej jeździe.

Żadnej trasy ostatnio nie robiłem, jedynie dynamiczna jazda miejska ale ja zawsze jeżdżę dynamicznie. Jedynie co robiłem to zmieniałem koła na zimowe z 18 na 16.

Edytowano przez Gret

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okazało się za cześć oleju uciekała przez turbinę, a cześć przez uszczelniacze w silniku.

Pozmieniane zobaczymy czy wszystko będzie ok i czy auto 1.9cdti 74kw będzie dalej brało olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chcę zakłądać nowego tematu więc zapytam tutaj. Od niedawna jestem posiadaczem Vectra c GTS 1.9cdti rok 2006, 74kw ( podobno jest teraz 120km bo mapa silnika została zmieniona ) nie posiada DPF, stoję przed wymianą oleju, do tej pory był lany syntium 3000 5W40 ale z racji iż jest dość trudno dostępny chciałbym zmienić na jakiś inny tylko nie bardzo orientuję się jaki olej byłby najlepszy. Napiszcie mi oleje które były by najlepsze dla tego silnika i na kóre warto postawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko byle nie castrol. Za 199zł masz w ASO filtr i olej z wymianą na GM lub za 115z-130zł mozesz kupić bańke motula.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Żeczywiści, dzwoniłem i wymienią za 199zł tylko ja mam 5W40 a oni leją 5W30 czy nie będzie problemu przy zejściu z lepkości ? a ten olej GM dexos 2 ( bo chyba taki leją ) to jakiś dobry olej ? bo on trochę taniawy jest, ten syntium co leję to kosztuje 110 zł 4l a jeżeli chodzi o tego motula to czy ten by się nadawał MOTUL 8100 X-CESS 5W40 czy może MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40

Edytowano przez _HOLDFAST_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi będzie się nadawał z Motula...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...