Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grzegorz_j76

Opel Vectra C 1.9 cdti 74kw diesel. Wyciek oleju.

Recommended Posts

Witam ma pytanie.

Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka oleju(zółta) od tego czasu zrobiłem regeneracje turbiny, wymianę sprzęgła i dumasy. Wszystko zostało umieszczone na miejscu i przez 2tys kilometrów był spokój.

Niestety problemy znowu się zaczęły. Co jakiś czas zapala mi sie kontrolka dolewam mniej więcej 400ml oleju gaśnie jeżdżę od 300km do 1000km i znowu dolewam.

Ostatnio byłem na szybkiej diagnozie i gdzieś tam sobie kapało od strony turbiny dokręcono przewód test na 3tys obrotów sucho i 4 dni później ta sama sytuacja.

Zastanawiam się gdzie szukać skoro w samym silniku po ściągnięcia zabezpieczania nie widać super wycieków.

Może ktoś ma jakiś pomysł co po kolej diagnozować i co eliminować.

Auto nie ma żadnych błędów.

Zmieniono uszczelkę pomiędzy skrzynia i silnikiem.

Edited by Grzegorz_j76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz umyć silnik jeśli brudny i obserwować gdzie leci

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdż uważnie łączenie skrzyni biegów z silnikiem. U mnie po wymianie dwumasu źle założyli uszcelniacz wału i tamtędy uciekał olej. Dopiero przy trzecim zrzucaniu skrzyni usterka została usunięta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dzięki za poradę. Chyba kilka razy trzeba będzie odwiedzić mechaników, żeby dojść do tego w czym jest problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze po prostu łyka olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by łykał olej miałby chyba jakieś objawy jego spalania. Silniki cdti raczej nie łykają oleju. Ale trzeba będzie diagnozować wszystko po kolei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwierz, że łykają, szczególnie te bez DPFa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te z Dpfem łykają miksturę olej silnikowy + ON haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam niestety DFP, ale przed tymi problemami to przez 15tys km to może dolewałem 0,5l oleju, a teraz 0,5 na 800km. Czyli w sumie jak wymienię olej i zrobię 15tys km będę musiał jeszcze dolać 7,5. Dla mnie jest cos nie tak. Jak znajdę w czym problem dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidentnie jest coś nie tak...Tą sprawę musisz zbadać dokładnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś z regeneracją nie ten teges? Weź wieczorem przebutuj auto na mieście jak ktoś jedzie za tobą i zobacz czy chmury dymu nie zostawiasz. 3 bieg i opór do 4.000 od 1800

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ja mam coś podobnego, od jakiegoś czasu zaświecala mi się kontrolka oleju, sprwadziłem na bagnecie i poziom był przy dopuszczalnym minimum. Dolałem i teraz ok 1000km dalej znów pojawiła się ta lampka.

Dodam że gdy mocno przygazuje to kopci na czarno, ale tylko podczas tego "depnięcia".

Moc bez zmian, trubina gwiżdże cichutko jak od początku..Plam pod silnikiem brak. Na razie obserwuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie kapie bo jest osłona pod silnikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

bym ją odpiął i zajrzał jak to wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kapie, bo chwilowo jeżdżę bez tej osłony.

Ale dym czarny może być z powodu mojego EGRa który bardzo mi skacze. Po czyszczeniu będę obserwował dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja mam natomiast problem z nagłym ubytkiem oleju. Od wymiany mam 5tyś km, dwa tygodnie temu sprawdzałem stan utrzymywał się cały czas taki jak po wymianie. Wczoraj natomiast zaglądam i z prawie max na bagnecie zrobiło się jedynie połowę. Od razu ściągnięta osłona pod silnikiem, brak jakichkolwiek wycieków, osłona sucha. Rura idąca do przepustnicy w środku również suchutka tzn. nie wielka mgiełka olejowa ledwo wyczuwalna pod palcem. Napraw też żadnych nie było. Co jeszcze warto sprawdzić, w warunkach domowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzałeś stan zawsze w tych samych warunkach (równa podłoga) i według instrukcji na naklejce na pasie przednim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Byłeś gdzieś ostatnio w trasie i dostał na autobanie tak powyżej 150km/h?


Jeśli tak to masz odpowiedź jeśli nie to tak jak kolega wyżej, wystarczy trochę inny kąt nachylenia auta i już co innego bagnet pokazuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze sprawdzam w garażu w tym samym miejscu. Tak jak jest w instrukcji obsługi, 5 minut po zakończonej jeździe.

Żadnej trasy ostatnio nie robiłem, jedynie dynamiczna jazda miejska ale ja zawsze jeżdżę dynamicznie. Jedynie co robiłem to zmieniałem koła na zimowe z 18 na 16.

Edited by Gret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazało się za cześć oleju uciekała przez turbinę, a cześć przez uszczelniacze w silniku.

Pozmieniane zobaczymy czy wszystko będzie ok i czy auto 1.9cdti 74kw będzie dalej brało olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, nie chcę zakłądać nowego tematu więc zapytam tutaj. Od niedawna jestem posiadaczem Vectra c GTS 1.9cdti rok 2006, 74kw ( podobno jest teraz 120km bo mapa silnika została zmieniona ) nie posiada DPF, stoję przed wymianą oleju, do tej pory był lany syntium 3000 5W40 ale z racji iż jest dość trudno dostępny chciałbym zmienić na jakiś inny tylko nie bardzo orientuję się jaki olej byłby najlepszy. Napiszcie mi oleje które były by najlepsze dla tego silnika i na kóre warto postawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko byle nie castrol. Za 199zł masz w ASO filtr i olej z wymianą na GM lub za 115z-130zł mozesz kupić bańke motula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeczywiści, dzwoniłem i wymienią za 199zł tylko ja mam 5W40 a oni leją 5W30 czy nie będzie problemu przy zejściu z lepkości ? a ten olej GM dexos 2 ( bo chyba taki leją ) to jakiś dobry olej ? bo on trochę taniawy jest, ten syntium co leję to kosztuje 110 zł 4l a jeżeli chodzi o tego motula to czy ten by się nadawał MOTUL 8100 X-CESS 5W40 czy może MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40

Edited by _HOLDFAST_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden i drugi będzie się nadawał z Motula...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...