Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

klex92

x25xe problem z obrotami

Recommended Posts

Witam, jestem aktualnie po swapie i mam problemy z równą praca silnika. Sprawa wygląda tak odpalajac auto obroty utrzymują się na 900obr i jest spoko dopóki nie wcisne pedału gazu, po jego łagodnym wciśnięciu wkreca się max do 4tys i dalej już nie da rady bo zaczyna go dusić i gaśnie... A jak wcisne gwałtownie pedał gazu to odrazu go przytyka i gaśnie. Czujnik położenia wału jest nowy. Może coś jest nie tak z przepustnica?. Świece są nowe, gumy na kolektorach sprawdziłem i są dobre. Nie wiem co może być nie tak...?Dodam jeszcze, że przed kupnem miałem okazję się przejechać i wszystko chodziło jak należy, a silnik jest po remoncie i ma przejechane zaledwie 10tys km.

Edited by klex92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cewka dobra? kolejność przewodów sprawdzałeś między cewką, a świecami? Check się świeci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, check się świeci, jakiś błąd był z przewietrzaniem baku? Czujnik obrotów silnika sygnał: stały. Takie błędy pokazuje mi komp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kody bledow podaj

a nie ich wyjasnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz źle podpięty albo w ogóle nie podłącząny zawór odpowietrzania baku, dlatego silnik głupieje.

Zawór znajduje się na obudowie filtra powietrza, dochodzą do niego dwa podciśnienia. Zobacz czy przewody są podpięte oraz kostka zasilająca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie to co Jarku piszesz to mam podpięte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale może zawór jest uszkodzony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lub też przewody są źle doprowadzone


Sprawdź jeszcze czy któraś z gum kolektora nie jest pęknięta, musisz rozkęcić baranka zdjąć gumy i je powyginać na boki inaczej łatwo jest przeoczyć nieszczelność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo popsikać plakiem na te gumy i obserwować czy obroty rosną, chyba też powinno podziałać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś zobaczę to co pisaliscie, a przy okazji podepne pod kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj numer błędu tego czujnika bo nie wiadomo czy chodzi o czujnik wału czy rozrządu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak, co do błędów P0550, P0410, P0120. I teraz parametry sond po odłączeniu potencjometra przepustnicy sonda 1- 107,3. Sonda 2- 224,4 mv otwarty 780. A po podłączeniu potencjometra sonda 1-39mv sonda 2-136mv przy 750 obr przepływ powietrza przez przeplywke wynosił 13,4kg/h. Dodam, że po odpieciu potencjometra przepustnicy silnik udało mi się wkręcić do odciny i jego praca była dosyć przyzwoita, ale i tak jeszcze falowaly trochę obroty. Narazie mam przykrecone same portki. Gruszki dostają podciśnienie ale nie mają sterowania elektrycznego, zawór odpowietrzenia baku jest otwarty na wyłączonym silniku, z czym ma być to podczepione?, u mnie jest to podpięte przepustnica-kruciec od płynu chłodzącego obok cewki

?

Edited by klex92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz też czy wszystkie węże podciśnienia są dobrze podpięte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tych błędów może świecić się check, bo u mnie się świeci cały czas...

Pomoże ktoś, bo już nie mam punktu zaczepu? Sondy są nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej może.

Snajdź w sieci lub na forum schemat połączeń podciśnień i zweryfikuj czy masz dobrze wszystko podpięte, moim zdaniem nie. Niestety na odległość nie pomogę w tej materii, nie mam vałki już prawie 2 lata więc z pamięci to tak ciężko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ma ktoś może schemat podłączen podciśnien w v6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie objawy miałem w galancie, jak był uszkodzony przepływomierz. Odlacz go i zobacz czy problem minął

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by to była przeplywke to komputer by mi to raczej pokazał.

Może przez czujnik położenia wałków? Bo jak go odpinam to silnik chodzi tak jak chodził czyli chu... A błędu od wałków na kompie nie pokazuje. Juz nie wiem gdzie szukać...A check się świeci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pokaże. Komputer pokaże jeżeli masz nienormalne odczyty, czyli poza skalą. Jeżeli odczyty są poprawne ale nieadekwatne do przepływu powietrza, silnik głupieje. Zrobisz jak chcesz, ja tylko napisałem jak było u mnie i się sprawdziło.

A dokładnie to problemem był gaz 2 generacji co kichnął kiedyś i wywalił sitko z przepływki....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego przeplywke mam sprawna.

Jest też opcja, że mam coś z pompka paliwa, bo wspomagając się "plakiem" silnik zaczął normalnie reagować na dodawanie gazu. Po wymianie pompki 0 efektów, nadal się dusi i nie reaguje na gaz.

Może ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze mógłbym sprawdzić? A może to sterownik?

Edited by klex92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lewe powietrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro jeszcze raz sprawdzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było coś robione z rozdządem? Może pasek przeskoczył na którymś kółku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro wspomagając się plakiem silnik chodzi lepiej to masz lewusa i to sporego.

Jak pisał JarekS, gumy do zdjęcia i sprawdzenia. V6 jest bardzooo wrażliwa na lewe powietrze w dolocie.

Sam mam małe przedmuchy ale u mnie jedynym problemem z tym związanym jest falowanie czasami obrotów.

Zbieram się do założenia silikonowych łaczników które leżą w szafce tylko nie mam kiedy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z rozrządem jest wszystko dobrze. A co do lewego powietrza to znalazłem tylko jedna nie szczelność w ssacym. Jutro auto idzie do elektryka, bo wydaje mi się, że tam leży mój problem. Chyba że jak wymienialem wiązke kabinową na ta z 2.5 to czegos nie podłączyłem?. Silnik przed zakupem śmigal aż miło, a teraz po wsadzeniu do mojej vb są problemy..

Pod przepustnica wychodzi końcówka od jakiegoś podciśnienia tylko nie wiem które podciśnienie mam tam wpiac? A zawór od odpowietrzenia baku powinien być cały czas otwarty?. Jeszcze zauważyłem, że mam tylko włożony a nie przykrecony wąż od odpowietrzenia silnika(jak dobrze myślę).

Edited by klex92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...