Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
MarianX

2.2 DTI cofanie się paliwa do baku

Recommended Posts

Niedawno zapowietrzyło mi się autko. pozalewałem przewody, filtr. Ale nawet nie chce palić, próbowałem troche na plaka ale tez nie dziala. załozylem dwa przezroczyste idące do filtra i filtra. Okazalo sie ze przewód od zbiornika wcale nie podaje paliwa natomiast w tym od filtra do pompy paliwo jest nieruchome, dodam ze na tym przewodzie załozony mam zaworek zwrotny. Jesli dmuchne w przewod który leci od baku do filtra to w zbiorniku słychać bulgot powietrza, ale tez spokojnie moge zassac to paliwo z baku i jesli zatkam przewód palcem paliwo nie ucieka. Auto wczoraj zapaliło na paliwo z bańki. Co moge sprawdzic i jak zeby diagnoowac usterke

EDIT:

Ominąłem filtr, zalałem przewody i juz jest git. Pewnie filtr powodował nieszczelność. Obecnie mam jakis nieoryginalny filtr, chcę kupic uzywaną ale oryginalną obudowę. Na co wrócić uwagę przy zakupie, poza pęknięciami na obudowie. Czy taka obudowa z 2.0 będie odpowiednia?

Edited by MarianX

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak z 2.0 pasuje, a no co zwrócić uwagę hmm chyba raczej się nie dowiesz poza pęknięciami czy będzie z nią wszystko ok, trzeba poprostu zapytać sprzedawcy czy była szczelna jak jeszcze była na aucie, ważne jest aby uszczelka dobrze siadła i aby obudowa było odpowiednio dokręcona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja nie miałem wczepiony w uchwyt przewód z filtra do pompy i jak silnik pracował to ten przwód pracował i wytarł

oringi jak go dotykałem to był taki luźnawy i tamtendy dostawało się powietrze po wymianie oringów jest git.

Please login or register to see this image.

2THyGCC.jpg

SbmdvLk.jpg

mgRKYfE.jpg

Składamy tak jak wyjnowaliśmy i zalewamy filtr paliwem dokręcamy i nawet nie trzeba odpowietrzać.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze parę pytań

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Czy taki filtr zda chwilowo egzamin dopóki nie załatwię oryginału?

Please login or register to see this link.

2. zacząłem grzebać w aucie poniewaz rano trochę ciezko palił. Wymienione przelewy, świece ok, czujnik cieczy chłodzącej chyba ok, sprawdzalem omomierzem, na kompie pokazywało bład "za duze napiecie wejscia/wyjscia" (albo jakoś tak) a na innym kompie był błąd 1580 lub 1590 ale to chyba chodziło chyba o to samo. zostawiłem go na noc podłąconego z ominięciem filtra paliwowego, jeśli nadal rano bedzie kiepsko palił a co brać się dalej.

3. Nie bardo mogę nauczyć sie odczytywać wskazania poiomu paliwa. Ile mzoe byc gdy wskazowka jest na poszczególnych czerwonych kreskach i ile go jest gdy świeci się lampka lub zacnie mrugac?

4. Pytanie trochę od tematu ale ile wchodzi Wam ropki "po korek" zeby było widać nawet

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

z góry dzięki a pomoc

Edited by MarianX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak nam napiszesz jak palił z rana to coś doradzimy.

Pamiętaj o jednym jak rano zapalisz to nie gaś go od razu tylko troche zagrzej bo jak go zaraz zgasisz to już ciężka sprawa żeby go zapalić szkoda rozrusznika i akumulatora bo komputer widzi że zapalony i kasuje info o zimnym silniku i wtedy dla rozrusznika i aku dobrze jest odłączyć na chwilkę czujnik temperatury silnika i odpalić silnik.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie miałem też z tym problem...założyłem gumowe oringi na oba przewody idące do filtra paliwa i na ciasno je wcisnąłem - przy okazji pękł mi ten zacisk na obudowie, ale poxiliną okleiłem i jest ok. Nie wyciągałem tych co są wewnątrz pokrywy bo nie mogłem ich wyjąć. Do dziś mam spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strzała. Rano zapalił w miarę ok, ogólnie po założeniu zaworka zwrotnego pomiędzy filtrem a pompą wtryskową dużo pomogło. Obserwowałem go ostatnio i tylko raz mi się zdarzyło żeby cienko palił rano. Przewody do i z filtra założyłem przezroczyste żeby widzieć co się dzieje. Sorki za słabe zdjęcie, jesli bedzie trzeba wrzucę lepsze.

Krótki przewód z filtra do pompy, cały czas jest wypełniony paliwem, bąble powietrza wielkości grochu pojawiają się przy przygazowaniu.

Długi przewód który doprowadza paliwo do filtra (mało go widać na zdjęciu), po zgaszeniu silnika znacznie wypełnia się powietrzem, na jałowym i po przygazowaniu powietrza nie ma.

Po zdjęciu przewodu który doprowadza paliwo do filtra paliwo natychmiast z niego schodzi. Jestem w stanie tym przewodem wdmuchiwać powietrze do baku (słychać bulgot), jak i zaciągnąć paliwo do samego konca, po zatkaniu palcem paliwo stoi w przewodzie. Zatem wnioskuję że ciągnie powietrze na filtrze na jednej z łapek albo na obu :> Ale czy paliwo powinno uciekać do baku?

Odnośnie nowej obudowy filtra, czy mógłby ktoś mi odpowiedzieć czy z końcówki przewodów paliwowych będę mógł bezproblemowo wpiąć do filtra czy trzeba przeróbki, A może kupić obudowę razem z przewodami? Na allegro chyba widziałem z dwoma przewodami wpiętymi do obudowy tylko że po paru cm przewody były ucięte. A może da się przerzucić jakoś same szybkozłączki?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popatrz na różnice poziomu baku , filtra paliwa , i pompy skąd znajdzie się powietrze w tym długim przewodzie jeżeli masz zabudowany zaworek zwrotny.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączyłem auto na noc pod bańkę z paliwem, efekt był ość mizerny. Następnego dnia miałem pół zbiornika paliwa i postawiłem auto tyłem do góry, zapalił jakby lepiej niż na bańce ale teraz odpiąłem czujnik cieczy żeby dłużej zagrzał świece. Rano filtr jest pusty ale tylko przewód od zbiornika, ten przewód do pompy jest ok. Tak jak pisał kolega wyżej nieszczelność mam na filtrze, ale próba z odpalania z bańki wyklucza filtr jako główny powód złego palenia. Kolejny dzień, poranek zaczynam od zalania filtra i zaciągnięciu paliwa do przewodu od zbiornika do filtra, trochę powietrza naturalnie zostało w przewodzie. Palę go chwilę trzeba było pokręcić, załapał, ale silnik pracował nierówno ok 500obr/min, patrzę szybko pod maskę a w przewodzie są dość duże bąble powietrza, po chwili bąble już zniknęły a silnik wskoczył na prawidłowe obroty. Strzelam że jakimś cudownym sposobem pompa przez noc opróżnia się z paliwa do ranka jest już pusto i nie ma jazdy.

Tymczasowo chcę założyć dodatkową pompkę paliwa, czy mógłby ktoś podrzucić mi link do zakupu takiej pompki. Trochę czytałem o tych pompkach ale nie wiem jaka jest najodpowiedniejsza wydajność jakoś 95l/h wydaje mi się dużo, lepiej żeby pompka pracowała w trakcie jazdy czy też nie. Jaka jest orientacyjna żywotność tych pomp i ostatnie pytanie ile paliwa muszę mieć w zbiorniku minimalnie?

Nadal zależy mi na rozwiązaniu problemu, czy moje podejrzenia o pustą pompę rano mogą być słuszne? Autko zbiera się ok, ekonomia też git. Za co teraz się zabierać?

Edited by MarianX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz mieć po prostu nieszczelności na samej pompie, ma ona kilka wrażliwych miejsc. Gdy na wyłączonym silniku podasz paliwo do pompy pod jakimś większym ciśnieniem mogą się te nieszczelności ujawnić - albo ręczna gruszka albo właśnie pompka o której myślisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

On ma zaworek zwrotny przed pompą więc powietrze jest za zaworkiem zwrotnym i koniec.

W smoku widać zaworek zwrotny moze on coś nie trzymie.

Please login or register to see this image.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zdecydowałem się na pompkę, liczę że jutro będzie i znajde czas aby ją zamontować. Zamówiłem tą z linku poniżej, czy będzie gitara? Powinienem go wpiąć w przewód zasilający przed filtrem? oglądałem obrazki i filmiki na forum ale słabo tam widać co i jak. Pompka ma pracować cały czas czy tylko podczas rozruchu?

Please login or register to see this link.

A mogę zapakować viki kompresor do wlewu paliwa patrzeć czy są wycieki? Dlaczego silnik powinien być włączony? Wyczytałem że winnym zapowietrzania pompy może byc oring na zaworze zwrotnym w pompie. Proszę o odpowiedź gdzie to jest i jak się dobrać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zaworek zwrotny pomiędzy pompą a filtrem dużo pomógł jak było ciepło, po ochłodzeniu jest lipa. Postaram się przyatakować smoka. Co w nim może być do wymiany? Jakieś oringi, coś jeszcze?

Czy można wykluczyć słabą kompresję silnika?

Edited by MarianX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompka jest OK o ile jest przelotowa, nie doczytałem tego w aukcji. Po odpaleniu silnika musi się ona wyłączyć, ale nie może blokować przepływu paliwa - dlatego przelotowa. Pisałem NA WyŁĄCZONYM. W innych tematach o pompie są rysunki pompy - szukaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za odpowiedź. Jeśli pompka ma się wyłączyć to czy mogę ją podpiąć pod stacyjkę? Czytałem że można pod rozrusznik ale nie wiem jak to zrobić. Dalej źle przeczytałem, faktycznie silnik ma być zgaszony, zatem mogę sprawdzić kompresorem tak jak pisałem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tematach o zakładaniu dodatkowych pompek są info jak ją podłączyć - musi ona pompować paliwo zanim zacznie kręcić rozrusznik i wyłączyć się po odpaleniu silnika (nie podaje linkow do tematów bo pisze z telefonu, dlatego prośba żebyś sam odnalazł)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś czytałem o tym nie odpalaniu po kilku godzinach postoju, zazwyczaj krócej jak auto stoi pod górę. Facet pisał że wymieniono mu jakiś most na silniku, wydał 1000zł ale problem zniknął. Cóż, ja też mam wiki i też mam problem z niby schodzącym paliwem do zbiornika paliwa. Znajomy polecił mi pompiarza w Zakrzewiu, woj. mazowieckie, u niego zostawia się autko i sam sprawdza co i jak. Inni mechanicy montowali mi jakies niby lepsze oringi, uszczelki i zaworki zwrotne ale to pół środek i nie rozwiązuje problemu w żadnym razie.
Dodam jeszcze, że ten problem występuje u mnie po wyczyszczeniu baku, zmienionych na nowe przelewach, świecah, akumulatorze, filtrach i tym zaworku zwrotnym więc problem leży głębiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ten zaworek w smoku jak wygląda.

Please login or register to see this image.

Czy czasem nie przyblokowany ?.

uY9iqPi.jpg

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...