Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
MarianX

2.2 DTI cofanie się paliwa do baku

Polecane posty

Niedawno zapowietrzyło mi się autko. pozalewałem przewody, filtr. Ale nawet nie chce palić, próbowałem troche na plaka ale tez nie dziala. załozylem dwa przezroczyste idące do filtra i filtra. Okazalo sie ze przewód od zbiornika wcale nie podaje paliwa natomiast w tym od filtra do pompy paliwo jest nieruchome, dodam ze na tym przewodzie załozony mam zaworek zwrotny. Jesli dmuchne w przewod który leci od baku do filtra to w zbiorniku słychać bulgot powietrza, ale tez spokojnie moge zassac to paliwo z baku i jesli zatkam przewód palcem paliwo nie ucieka. Auto wczoraj zapaliło na paliwo z bańki. Co moge sprawdzic i jak zeby diagnoowac usterke

EDIT:

Ominąłem filtr, zalałem przewody i juz jest git. Pewnie filtr powodował nieszczelność. Obecnie mam jakis nieoryginalny filtr, chcę kupic uzywaną ale oryginalną obudowę. Na co wrócić uwagę przy zakupie, poza pęknięciami na obudowie. Czy taka obudowa z 2.0 będie odpowiednia?

Edytowano przez MarianX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak z 2.0 pasuje, a no co zwrócić uwagę hmm chyba raczej się nie dowiesz poza pęknięciami czy będzie z nią wszystko ok, trzeba poprostu zapytać sprzedawcy czy była szczelna jak jeszcze była na aucie, ważne jest aby uszczelka dobrze siadła i aby obudowa było odpowiednio dokręcona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja nie miałem wczepiony w uchwyt przewód z filtra do pompy i jak silnik pracował to ten przwód pracował i wytarł

oringi jak go dotykałem to był taki luźnawy i tamtendy dostawało się powietrze po wymianie oringów jest git.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

2THyGCC.jpg

SbmdvLk.jpg

mgRKYfE.jpg

Składamy tak jak wyjnowaliśmy i zalewamy filtr paliwem dokręcamy i nawet nie trzeba odpowietrzać.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze parę pytań

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Czy taki filtr zda chwilowo egzamin dopóki nie załatwię oryginału?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

2. zacząłem grzebać w aucie poniewaz rano trochę ciezko palił. Wymienione przelewy, świece ok, czujnik cieczy chłodzącej chyba ok, sprawdzalem omomierzem, na kompie pokazywało bład "za duze napiecie wejscia/wyjscia" (albo jakoś tak) a na innym kompie był błąd 1580 lub 1590 ale to chyba chodziło chyba o to samo. zostawiłem go na noc podłąconego z ominięciem filtra paliwowego, jeśli nadal rano bedzie kiepsko palił a co brać się dalej.

3. Nie bardo mogę nauczyć sie odczytywać wskazania poiomu paliwa. Ile mzoe byc gdy wskazowka jest na poszczególnych czerwonych kreskach i ile go jest gdy świeci się lampka lub zacnie mrugac?

4. Pytanie trochę od tematu ale ile wchodzi Wam ropki "po korek" zeby było widać nawet

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

z góry dzięki a pomoc

Edytowano przez MarianX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak nam napiszesz jak palił z rana to coś doradzimy.

Pamiętaj o jednym jak rano zapalisz to nie gaś go od razu tylko troche zagrzej bo jak go zaraz zgasisz to już ciężka sprawa żeby go zapalić szkoda rozrusznika i akumulatora bo komputer widzi że zapalony i kasuje info o zimnym silniku i wtedy dla rozrusznika i aku dobrze jest odłączyć na chwilkę czujnik temperatury silnika i odpalić silnik.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie miałem też z tym problem...założyłem gumowe oringi na oba przewody idące do filtra paliwa i na ciasno je wcisnąłem - przy okazji pękł mi ten zacisk na obudowie, ale poxiliną okleiłem i jest ok. Nie wyciągałem tych co są wewnątrz pokrywy bo nie mogłem ich wyjąć. Do dziś mam spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strzała. Rano zapalił w miarę ok, ogólnie po założeniu zaworka zwrotnego pomiędzy filtrem a pompą wtryskową dużo pomogło. Obserwowałem go ostatnio i tylko raz mi się zdarzyło żeby cienko palił rano. Przewody do i z filtra założyłem przezroczyste żeby widzieć co się dzieje. Sorki za słabe zdjęcie, jesli bedzie trzeba wrzucę lepsze.

Krótki przewód z filtra do pompy, cały czas jest wypełniony paliwem, bąble powietrza wielkości grochu pojawiają się przy przygazowaniu.

Długi przewód który doprowadza paliwo do filtra (mało go widać na zdjęciu), po zgaszeniu silnika znacznie wypełnia się powietrzem, na jałowym i po przygazowaniu powietrza nie ma.

Po zdjęciu przewodu który doprowadza paliwo do filtra paliwo natychmiast z niego schodzi. Jestem w stanie tym przewodem wdmuchiwać powietrze do baku (słychać bulgot), jak i zaciągnąć paliwo do samego konca, po zatkaniu palcem paliwo stoi w przewodzie. Zatem wnioskuję że ciągnie powietrze na filtrze na jednej z łapek albo na obu :> Ale czy paliwo powinno uciekać do baku?

Odnośnie nowej obudowy filtra, czy mógłby ktoś mi odpowiedzieć czy z końcówki przewodów paliwowych będę mógł bezproblemowo wpiąć do filtra czy trzeba przeróbki, A może kupić obudowę razem z przewodami? Na allegro chyba widziałem z dwoma przewodami wpiętymi do obudowy tylko że po paru cm przewody były ucięte. A może da się przerzucić jakoś same szybkozłączki?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Popatrz na różnice poziomu baku , filtra paliwa , i pompy skąd znajdzie się powietrze w tym długim przewodzie jeżeli masz zabudowany zaworek zwrotny.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem auto na noc pod bańkę z paliwem, efekt był ość mizerny. Następnego dnia miałem pół zbiornika paliwa i postawiłem auto tyłem do góry, zapalił jakby lepiej niż na bańce ale teraz odpiąłem czujnik cieczy żeby dłużej zagrzał świece. Rano filtr jest pusty ale tylko przewód od zbiornika, ten przewód do pompy jest ok. Tak jak pisał kolega wyżej nieszczelność mam na filtrze, ale próba z odpalania z bańki wyklucza filtr jako główny powód złego palenia. Kolejny dzień, poranek zaczynam od zalania filtra i zaciągnięciu paliwa do przewodu od zbiornika do filtra, trochę powietrza naturalnie zostało w przewodzie. Palę go chwilę trzeba było pokręcić, załapał, ale silnik pracował nierówno ok 500obr/min, patrzę szybko pod maskę a w przewodzie są dość duże bąble powietrza, po chwili bąble już zniknęły a silnik wskoczył na prawidłowe obroty. Strzelam że jakimś cudownym sposobem pompa przez noc opróżnia się z paliwa do ranka jest już pusto i nie ma jazdy.

Tymczasowo chcę założyć dodatkową pompkę paliwa, czy mógłby ktoś podrzucić mi link do zakupu takiej pompki. Trochę czytałem o tych pompkach ale nie wiem jaka jest najodpowiedniejsza wydajność jakoś 95l/h wydaje mi się dużo, lepiej żeby pompka pracowała w trakcie jazdy czy też nie. Jaka jest orientacyjna żywotność tych pomp i ostatnie pytanie ile paliwa muszę mieć w zbiorniku minimalnie?

Nadal zależy mi na rozwiązaniu problemu, czy moje podejrzenia o pustą pompę rano mogą być słuszne? Autko zbiera się ok, ekonomia też git. Za co teraz się zabierać?

Edytowano przez MarianX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć po prostu nieszczelności na samej pompie, ma ona kilka wrażliwych miejsc. Gdy na wyłączonym silniku podasz paliwo do pompy pod jakimś większym ciśnieniem mogą się te nieszczelności ujawnić - albo ręczna gruszka albo właśnie pompka o której myślisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

On ma zaworek zwrotny przed pompą więc powietrze jest za zaworkiem zwrotnym i koniec.

W smoku widać zaworek zwrotny moze on coś nie trzymie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zdecydowałem się na pompkę, liczę że jutro będzie i znajde czas aby ją zamontować. Zamówiłem tą z linku poniżej, czy będzie gitara? Powinienem go wpiąć w przewód zasilający przed filtrem? oglądałem obrazki i filmiki na forum ale słabo tam widać co i jak. Pompka ma pracować cały czas czy tylko podczas rozruchu?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

A mogę zapakować viki kompresor do wlewu paliwa patrzeć czy są wycieki? Dlaczego silnik powinien być włączony? Wyczytałem że winnym zapowietrzania pompy może byc oring na zaworze zwrotnym w pompie. Proszę o odpowiedź gdzie to jest i jak się dobrać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zaworek zwrotny pomiędzy pompą a filtrem dużo pomógł jak było ciepło, po ochłodzeniu jest lipa. Postaram się przyatakować smoka. Co w nim może być do wymiany? Jakieś oringi, coś jeszcze?

Czy można wykluczyć słabą kompresję silnika?

Edytowano przez MarianX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompka jest OK o ile jest przelotowa, nie doczytałem tego w aukcji. Po odpaleniu silnika musi się ona wyłączyć, ale nie może blokować przepływu paliwa - dlatego przelotowa. Pisałem NA WyŁĄCZONYM. W innych tematach o pompie są rysunki pompy - szukaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za odpowiedź. Jeśli pompka ma się wyłączyć to czy mogę ją podpiąć pod stacyjkę? Czytałem że można pod rozrusznik ale nie wiem jak to zrobić. Dalej źle przeczytałem, faktycznie silnik ma być zgaszony, zatem mogę sprawdzić kompresorem tak jak pisałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tematach o zakładaniu dodatkowych pompek są info jak ją podłączyć - musi ona pompować paliwo zanim zacznie kręcić rozrusznik i wyłączyć się po odpaleniu silnika (nie podaje linkow do tematów bo pisze z telefonu, dlatego prośba żebyś sam odnalazł)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem o tym nie odpalaniu po kilku godzinach postoju, zazwyczaj krócej jak auto stoi pod górę. Facet pisał że wymieniono mu jakiś most na silniku, wydał 1000zł ale problem zniknął. Cóż, ja też mam wiki i też mam problem z niby schodzącym paliwem do zbiornika paliwa. Znajomy polecił mi pompiarza w Zakrzewiu, woj. mazowieckie, u niego zostawia się autko i sam sprawdza co i jak. Inni mechanicy montowali mi jakies niby lepsze oringi, uszczelki i zaworki zwrotne ale to pół środek i nie rozwiązuje problemu w żadnym razie.
Dodam jeszcze, że ten problem występuje u mnie po wyczyszczeniu baku, zmienionych na nowe przelewach, świecah, akumulatorze, filtrach i tym zaworku zwrotnym więc problem leży głębiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A ten zaworek w smoku jak wygląda.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Czy czasem nie przyblokowany ?.

uY9iqPi.jpg

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...