Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dam9an

Przebiegi w silniku 3.2 V6 i 2.8 V6

Recommended Posts

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Interesuje mnie trwałość tego silnika. Jakie przebiegi osiąga ten motor?

Jakie przebiegi osiaga silnik 2.8V6 250KM? Może ten jest trwalszy od 3.2 (w co wątpie;) ale kto wie)

Wiem, że w astrach g silniki osiągały spokojnie ok 400 000 km, w dwulitrowych turbo niestety już przed 200 000km silniki padały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponoć z32se to bardzo dobra i trwała konstrukcja

Share this post


Link to post
Share on other sites

A coś więcej ktoś napisze?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez bym chętnie poczytałem coś więcej szczegolnie o tym rozrzadzie w 2,8 bo ponoć taki drogi ze kredyt trzeba brac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

A inni znowu piszą koszta z rzędu 2-3 tys i to w ASO chciałbym w koncu znać konkrety

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-3 tys. to pewnie 2.0. W 2.8 części podobno 5-7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszyscy pisza PODOBNO CHYBA SLYSZALEM, koszt rozrzadu w 2.8 moze sie zamknac w 4500zl jak juz sie sypnie. Osobiscie w tym momencie nie muszac patrzec na spalanie auta jakbym kupowal vc to kupilbym tylko i wylacznie ten motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jestem zadowolony zarowno z 2.8 i 3.2.Owszem 3.2 to dobra jednostka,stara kontrukcja jednostki jest jej zaleta bo 2.8 lubi sie juz duzo czesciej psuc.Koszt rozrzadu do 2.8 to srednio 4.5-6.5 kola ale jesli zrobic mu mala regeneracje w odpowiednim czasie to bede duzo mniejsze.Kwestia dorwania dobrego egzemplarza bo przebieg to nie wszystko.Tak samo z kobietami nie jedna 40stka jest lepsza jak 18stka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może i tak ale 40 dobra raczej na krótko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A wracając do tematu: rozumiem, że w przypadku awarii rozrzadu koszt to 5 tysi? A ile kosztuje zwykła wymiana okresowa jakiej się dokonuje co 90 000?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli sie rozrzad rozsypie to koszta beda adekwatne to uszkodzen tym spowodowanym.Wymiana rozrzadu tyle wlasnie kosztuje a bolaczka wykryta w pore powinna sie w 2 tys zmiescic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przy okazji jeszcze zapytam o silnik z20net. Nie chciałem silnika oplowskiego z turbo bo to szmelc ale ten ponoc pochodzi z saaba. Mozecie cos o nim napisac: jakie przebiegi wtrzymuje, jak z trwałością tego motoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

c20let to szmelc?

mam z20net przebieg 237 tys i nie narzekam, pierwsze turbo pierwsza dwumasa i ori rozrząd.

Akurat ten silnik to najlepszy dostępny pod maską VC, tanim kosztem można z niego wycisnąć 230 KM.

Poza tym cała reszta jest opisana na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy c20let ale z20let montowany w astrach g owszem. Silnik nadawał sie do remontu przed 200 000. Dlatego ważne są dla mnie przebiegi tego z20net bo nie wiem czy jest sens nim sie interesować. Niestety 3.2 jest jak na lekarstwo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skąd masz takie info ? Jeśli nie było w nich jakiś wad fabrycznych to że nadawały się do remontu raczej wynikało z obchodzenia sie z silnikiem.

Wyciąganie wniosku na podstawie jednej jednostki napędowej jest bezpodstawne.

Z resztą w dzisiejszych czasach nawet nowy slinik po kilku tyś km nie zależnie od producenta może się okazać złomem.

3.2 jest zdecydowanie więcej niż 2.0 T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

popieram

każdy silnik (nie mający wad konstrukcyjnych) przy odpowiedniej eksploatacji zrobi 400tys km

pod warunkiem ze np od nowosci nie traktuje sie go przegladami Long Life

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a co do 3,2 to znam egzemplarze mające po 400 tys i chodzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

w 2,8 na pewno rozrząd tyle nie wytrzyma choc z drugiej strony jak wytrzyma 200tys to w 3,2 juz dwa razy trzeba bedzie zmieniac pasek a to tez juz pewna sumka sie uzbiera

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wnioski wyciągnąłem nie tylko na podstawie mojego auta ale także na podstawie forum astra coupe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Remis na otomoto jest 5 3.2 i 5 2.0T

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wapie ze na necie jest tylko 5 egzemplarzy z silnikiem 3.2 a jeszcze zawsze mozna poszukac gdzies indziej jak u polskich handlarzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na allegro już widać wyraźniej róznice 3.2 16 szt

2.0 11szt w tym 3 auta nie godne uwagi;p a reszta już wisi chwile.

Zresztą jesli zamierzasz kupić Vectre i masz realny budżet na to, to skontaktuj się z Grześkiem

Please login or register to see this link.

On ściąg w większości 2.0 auta idą na pniu, a to o czymś świadczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Idealnie to ująłeś.

Chcesz na prawdę dobre auto? Skontaktuj się z profesjonalistą.

Osobiście mam 3.2 i zero zero zero zero problemów z silnikiem (oczywiście wynikającymi z normalnej eksploatacji).

Zrobiłem póki co 12 tys km. i nic nie trzeba robić, od czasu do czasu jedynie trzeba "przepalić" wszystko i tyle.

Z resztą?

Co może się popsuć w prostym silniku 3.2?

Przewaga nad 2.8 = wsiadam gaz w podłogę, koniec trasy, gaszę silnik i odchodzę, zero stresu.

Żadnej turbiny, żadnych zbędnych filtrów czy czegokolwiek.

Wymiana kompletnego rozrządu + pompa wody kosztowała mnie ok 600zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak słyszę takie wypowiedzi to mi się śmiać chce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jaki przebieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja zrobiłem w rok 60 tys swoją 3.2 i w sumie po za dwumasą i świecami oraz jednym wyciekiem z okolic termostatu nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to też się wypowiem. 3.2 w dwa lata ponad 40k km. Prawie wszystko na gazie. Przy samym silniku to oleje filtry ale to oczywiste. Świece dwa razy, raz kompletny rozrząd i uszczelki pod pokrywami zaworów bo po zakupie ciekły. Do tego mam niedrożny katalizator ( tylko błąd - innych objawów nie ma na razie) I jedna nieszczelność dolotu była przez co sądy wariowały ale już zrobione tak to nic się nie działo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sondy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dodam tylko że jak bym zmieniał na nowsze auto to 2.8T bym brał mimo kosztów którymi straszą na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, tak samo podłącze się pod temat.

Użytkuję Siga z32se od 2 lat. Przez ten okres przejechane ponad 50k km. Jazda na przemian, miasto-lpg, trasa-pb - (tak dla higieny).

Nic się nie dzieje, żadnych ingerencji w silnik. A rozrząd oczywiście wymieniany po zakupie. Tak poza tym tylko części eksploatacyjne. Na początku miałem pewne obawy przed tym silnikiem, że pali, że części - ogólnie dużo strachu o nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na szafie już jakiś czas temu stuknęła 2 z przodu i nic się nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...