Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Morrow

problem z ładowaniem/akumulatorem -> mało prądu

Recommended Posts

mam taki problem, dzisiaj podczas jazdy do pracy ukazała się na zegarach choinka a radio ucichło. Myślałem że może CIM mnie dopadł :

ale po wyłączeniu silnika i próbie rozruchu kicha. Objawy jak przy rozładowanym aku i faktycznie w menu widniało magiczne 9V.

teraz pytanie bo akumulator po wyjęciu miał około 11,6V ( ale bez obciążenia ) i się ładuje. Czy to padnięty akumulator czy może problem z ładowaniem ( altek był regenerowany jakieś 4 miechy temu ), dziwi mnie tylko brak kontrolki od braku ładowania :/

z ciekawostka taka że przejechałem jakieś 2km na "choince" i czasem znikały błędy po czym po chwili wracały.

Edited by Morrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrolka zapali się dopiero jak już wszystko padnie sam to przerabiałem nawet wspomaganie padło a kontrolki jeszcze nie było widać dopiero na sam koniec kiedy napięcie miałem poniżej 8V sprawdź czy jest ładowanie miernikiem ale obstawiam ze altek ponownie do regeneracji

a i jeszcze dodam ze u mnie poleciało koło na altku zatarło się i całość się spaliła ale naprawili wszystko

Edited by pa84

Share this post


Link to post
Share on other sites

a więc raczej padł altek,

dla potomnych, auto z 11,4 odpala bez problemu, dioda od braku ładowania zapala się właśnie przy spadku napięcia do 11,4 ale o ile przy odpalaniu auta wynosiło więcej.

Przy około 11V zaczyna się choinka i brak wspomagania, a przy 10,5V napięcie zaczyna dość szybko spadać. Auto bez zegarów podświetlenia i przy braku świateł ( komp je sam wyłącza ) toczy się do napięcia około 7,6V i gaśnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szrot. A na potwierdzenie naładuj prostownikiem i zostaw na dzień w spokoju - pewnie znów spadnie poniżej 12 V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie koniecznie od razu szrot jak alternator walnięty to od razu aku nie musi isc do wymiany u mnie aku spadł ponizej 8V i długo trwało zanim zaczął sie ładowac i tez kazdy twierdzil aku aut ale podładował się cała noc i trzymał potem normalnie przez rok i zima nie było problemu z nim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miesiac temu mialem przygodę że wracając z DE do Polski nagle wszystko zgasło, łącznie ze wspomaganiem. Było to na autostradzie więc kulałem się dalej. Po przejechaniu ok 50km wszystko się zapaliło poza radiem. Ogòlnie bez ładowania przejechałem ok 300km. Oczywiscie na nastepny dzień auto do warsztatu, wymienili regulator i poinformowali ze aku do wywalenia bo przez całą noc go ładowali i nie mogli go doładować. Ale jako że aku był nowy dałem go na gwarancję (oczywiście nie mówiąc że jechałem 300km bez ładowania) tam stwierdzili że aku wyglada dobrze tzn nie ma zwarcia i nie jest zasiarczony więc zostawiłem go i naładowali go przez 2 doby manualnym prostownikiem i miał parametry lepsze niż fabrycznie (widziałem na miernikach). Wniosek: daj akumulator do sklepu gdzie sprzedaja aku bo być może jest głeboko rozładowany a nie kaźdy prostownik daje radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No zakładam, że takie podstawy jak ładowanie alternatora na odpalonym aucie - za pomocą multimetra - dla nie wtajemniczonym miernika cyfrowego - jest zmierzone.

I innym przypadku można sobie gdybać i snuć teorię. A temat może mieć 99 stron o niczym.

Edited by reset

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ładowanie a raczej jego brak sprawdziłem miernikiem jak już włożyłem naładowany aku. Auto już zrobione padły diody. Teraz ładowanie jest ok ale niestety aku dostał w tyłek i niestety ma chyba gdzieś zwarcie bo się gotuje. Wody jest jeszcze ponad płytki. Dzisiaj muszę zobaczyć czy jeszcze ma jakieś napięcie czy się rozładował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...