Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zbyszkrk

VB 1.6 16V - problemy po remoncie

Recommended Posts

Witam!

Powoli tracę cierpliwość (również finansową) do mojej Vectry, rocznik 1997, silnik 1.6 16V + gaz II generacji (niestety, taką kupiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">).

Dwa miesiace temu poszedł tłok na cylindrze, prawdopodobnie od złej mieszanki lpg, chociaż mechanik nie stwierdził na 100%. Silnik poszedł do remontu, przy okazji zrobione inne rzeczy: regeneracja i planowanie głowicy, nowy tłok, nowe pierścienie i panewki, nowy pasek rozrządu i termostat. Od remontu przejechane ponad 1300 km Po odbiorze docierałem silnik na benzynie i od początku chodził źle - telepanie budą, klekot a'la diesel. Oddałem auto do poprawy mechanikom. Wymienili mi sondę lambda i zrobili jeszczę parę rzeczy, o których niestety nie wiem. Poprawiła się kultura pracy silnika, ale:

- przy zapalaniu na zimnym trzeba kręcić dobre 10 sekund zanim zaskoczy, a jak już zaskoczy przez pierwsze pół minuty chodzi jak traktor i klekocze jak diesel (kable i świecie wymienione zaraz przed remontem na NGK, odpalał od kopa); auto gaśnie na gazie przy dojeżdżaniu i puszczaniu na luz (tak już było przed remontem), po zgaśnięciu w ten sposób odpala dopiero za drugim razem (oczywiście na benzynie)

- na benzynie na jałowym biegu dławi się jak prosiak, obroty falują, telepie budą

- na gazie na jałowym biegu chodzi lepiej, ale też falują lekko obroty

- dławi się i szarpie przy ruszaniu, do tego na pierwszym biegu wpada w taki dołek, po czym gwałtownie obroty lecą w górę - jazda po mieście to masakra (i na LPG i na PB)

Gazownik miał problemy z ustawieniem instalacji na wolnych obrotach (mówił, że na wysokich mieszanka jest ok). Odesłał z powrotem do mechaników celem sprawdzenia, czy nie dostaje się lewe powietrze.

Nie chcę wywalać znowu kasy w błoto i dawać się naciągać mechanikom na wymianę kolejnych części (być może niepotrzebnie), więc proszę Was o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A rozrząd ten magik dobrze ustawił, bo wygląda mi to na źle ustawiony rozrząd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd jest dobrze ustawiony, sprawdzane 2 razy. Ten sam mechanik wymieniał go 20 tys. km temu, wszystko było w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprężanie na cylindrach dobre ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...