Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zbyszkrk

VB 1.6 16V - problemy po remoncie

Polecane posty

Witam!

Powoli tracę cierpliwość (również finansową) do mojej Vectry, rocznik 1997, silnik 1.6 16V + gaz II generacji (niestety, taką kupiłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">).

Dwa miesiace temu poszedł tłok na cylindrze, prawdopodobnie od złej mieszanki lpg, chociaż mechanik nie stwierdził na 100%. Silnik poszedł do remontu, przy okazji zrobione inne rzeczy: regeneracja i planowanie głowicy, nowy tłok, nowe pierścienie i panewki, nowy pasek rozrządu i termostat. Od remontu przejechane ponad 1300 km Po odbiorze docierałem silnik na benzynie i od początku chodził źle - telepanie budą, klekot a'la diesel. Oddałem auto do poprawy mechanikom. Wymienili mi sondę lambda i zrobili jeszczę parę rzeczy, o których niestety nie wiem. Poprawiła się kultura pracy silnika, ale:

- przy zapalaniu na zimnym trzeba kręcić dobre 10 sekund zanim zaskoczy, a jak już zaskoczy przez pierwsze pół minuty chodzi jak traktor i klekocze jak diesel (kable i świecie wymienione zaraz przed remontem na NGK, odpalał od kopa); auto gaśnie na gazie przy dojeżdżaniu i puszczaniu na luz (tak już było przed remontem), po zgaśnięciu w ten sposób odpala dopiero za drugim razem (oczywiście na benzynie)

- na benzynie na jałowym biegu dławi się jak prosiak, obroty falują, telepie budą

- na gazie na jałowym biegu chodzi lepiej, ale też falują lekko obroty

- dławi się i szarpie przy ruszaniu, do tego na pierwszym biegu wpada w taki dołek, po czym gwałtownie obroty lecą w górę - jazda po mieście to masakra (i na LPG i na PB)

Gazownik miał problemy z ustawieniem instalacji na wolnych obrotach (mówił, że na wysokich mieszanka jest ok). Odesłał z powrotem do mechaników celem sprawdzenia, czy nie dostaje się lewe powietrze.

Nie chcę wywalać znowu kasy w błoto i dawać się naciągać mechanikom na wymianę kolejnych części (być może niepotrzebnie), więc proszę Was o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A rozrząd ten magik dobrze ustawił, bo wygląda mi to na źle ustawiony rozrząd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest dobrze ustawiony, sprawdzane 2 razy. Ten sam mechanik wymieniał go 20 tys. km temu, wszystko było w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprężanie na cylindrach dobre ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...