Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Konrad Vectra C 3.0 177KM

Wyciek paliwa na oringach

Recommended Posts

Witam serdecznie,

mam problem w Vectrze 3.0 CDTI 177 KM Kombi 2004r. w postaci wycieku paliwa na dwóch oringach. Usytuowanie - Mamy trzy węże odchodzące od filtra paliwa do silnika, Chodzi o dwa dolne przewody. (Załączyłbym zdjęcie, ale szczerze mówiąc nie wiem jak można dodać zdjęcie do tematu romowy?)

Pytanie:

1. Czy można same uszczelki (oringi) wyimenić czy całe przewodu.

2. Jeśli wymiana całego przewodu to czy posiada ktoś numery katalogowe ich.

3. Może jest jakiś domowy sposób uszczelnienia.

Z góry dziękuję wszystkim forumowiczom za udzielenie po

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie w 1.9 wymieniałem oringi w obudowie filtra paliwa. Trochę żmudna to robota ale da się. Uszczelki kupiłem w sklepie z różnymi częściami do maszyn rolniczych itp. - są to specjalne olejoodporne 10szt kosztowało chyba 4 zł czy cuś. Widzę że obudowa jest podobna do tej z 1.9 a przynajmniej tzw. szybkozłączki wyglądają identycznie tylko są w innych miejscach. Tam są w środku po dwa oringi żółty i pomarańczowy. Ja kupiłem wszystkie takie same, wymieniłem i przestało się pocić na złączach.

Edited by tgrzybek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info, ale Ty piszesz o oringach w obudowie filtra a mi chodzi o oringi na końcu węża zarazprzy styku ze szttywnymi przewodami wchodzącymi do silnika.

Nie wiem czy wiesz o co mi chodzi. Może jeśłi wiesz jak załaczyć zdjecie to napisz prosze, byłoby łatwiej zobrazować miejsce wycieku

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.fotosik.pl albo imgur.com. Tam wrzucasz zdjęcie a później kopiujesz linka do zdjęcia i wklejasz tu na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkozłączka wygląda bardzo podobnie jak w filtrze paliwa. Zdejmij jeden przewód paliwowy i zobacz co jest w środku tak będzie najprościej bo wygląda że pewnie jest tam jeden albo dwa oringi tak jak w filtrze paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego nawet u siebie nie wiedziałem. Wymontowałem ze swojej obudowy filtra na wzór z tą uszczelką powędrowałem do sklepu i tam już Pan znakomicie sobie z tym poradził. Może ktoś na forum podpowie, jak nie to tylko taki sposób i wtedy wszystko będzie pasowało.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie zmierzyłem taką, kóra mi została po wymianie z obudowy filtra paliwa -wym. zew-.13mm, wew.-10mm.

Ja zrobiłem tak tgrzybek radzi, wyjmujesz i jedziesz z nią na wzór do jakiegoś "centrum zaopatrzenia technicznego", napewno dobiorą taką jaka jest potrzebna.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by B@rtecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj spróbuje to naprawić, trzymajcie kciuki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzięki jeszcze raz za pomoc, a Tak przy okazji choć to nie ten temat ale nie chcę siać zamętu i tworzyć nowy wątek na forum, może orientujecie się czy po wymianie zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy należy przy tym silniku odpowietrzać układ chłodzenia czy samoczynnie się odpowietrza ? Pytam ponieważ miałem problem ze zbiorniczkiem który był pęknięty i po wymianie go na nowy nadal ubywa mi płyn (mam nadzieję że to nie uszczelka pod głowicą). Czytałem że może to być korek, ale bez przesady żeby po przejechaniu 50 km ubyło z powodu nieszczelnego korka prawie litr płynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba wszystko co Cię interesuje jest w tym temacie

Please login or register to see this link.

Z uszczelkami sobie poradzisz. Żeby sprawnie wyciągnąć uszczelki i później je dobrze ułożyć zrobiłem sobie narzędzie ze stalowego drutu który zagiąłem na końcu w taki mały haczyk - super się do tego nadała wsuwka do włosów taka większa którą znalazłem w szpargałach żony. Drut musi być sztywny.

Jeżeli uważasz, że pomogłem nie zapomnij o plusie. Pozdrawiam

Edited by tgrzybek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zielona strzałeczka w górę u autora postu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupilem te oringi,ale jakies siakies male i cienkie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...