Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

borsli89

drgania kierownicy i stukanie w lewym kole

Polecane posty

Witam

Mam problem z autem mianowicie przy wyższych prędkościach gry puszcze pedał gazu (ale nie do końca) pojawiają się drgania kierownicy i słychać głuchy stukot. Byłem na szarpakach i diagnosta powiedział ze zawieszenie jest ok...

Pojawiło się również stuknięcie w lewym kole przy skręcaniu w prawo gdy najade na jakąś nierówność (ale tylko na skreconych kołach) np. zjazd z drogi na podjazd gdzie mały krawężnik(2-3cm)

Gdy najadę na dużą nierówność obojętnie którym kołem to kierownica dostaje drgań które po 2 sek, ustają.

Nie wiem co to może być

Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hej, książkowy objaw przegubu zew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przegub zewnętrzny najprościej sprawdzić w ten sposób:

na placu pokręć kółka autem, np. jeśli będziesz jechał z kierownicą na max w prawo to lewy zewnętrzny przegub (jeśli padnięty) będzie napitalał bez wzgędu na to czy podłoże proste czy wyboiste.

Tu inny sposó na sprawdzenie przygubów -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez B@rtecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeguby jak nic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem jak przeguby stukają ale to nie jest ten stukot

koło na dołku lub najechaniu na mały krawężnik zachowuje się jak by miało luz...(jak by amortyzator dobijał do konca) ale na szarpakach nic nie wyszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

łozysko amora kolejny podjerzany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poduchy. A jak sprężyny amortyzatorów "wyglądają" - sprawdzałeś.

Edytowano przez B@rtecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzał diagnosta i niby wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kiedyś przy puszczonym pedale gazu tez miałem stukot i okazało się ze drążek stabilizatora pękł ale to w innym aucie było, co do szarpaków bym aż tak w nie nie wierzył nie zawsze wszystko da się na nich sprawdzić, ostatni przykład mojej vectry szarpali sprawdzali amorki i szarpali i koleś twierdził ze zawieszenie przód super, przy robieniu hamulców i piast okazało się ze wahacz wywalony całkowicie z jednej strony (sworzeń co siedział w zwrotnicy i tuleja) a niby tydzień wcześniej na szarpakach wszystko git było i nie uwierzę ze po przejechaniu 100km od sprawdzania na szarpakach do robienia hamulców nagle wahacz do robienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

teraz to już nie wiem,jutro rozbiore przód i bede sprawdzał... wie może ktoś jak w prosy sposób sprawdzić amortyzatory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zależy co chcesz sprawdzić bo jeśli sam amortyzator to jest jakieś specjalne urządzenie do sprawdzania samego amorka, no i wizualnie czy nie cieknie a jeśli łożyska i poduchy to wizualnie ale i tak trzeba wyjąć na stół ja zawsze wymieniam całość jak daje nowy amorek to i łożyska poduchy i wszystko co się da, nie patrze na ich stan i mam spokój i wykluczone stuki no chyba ze w trakcie łożysko poleci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, podepnę się żeby nie spamować. Od niedawna mam VC no i problem który się nasilił: podczas ruszania z ok. lewego koła słychać takie "naprężenia" i strzelanie, tylko ruszając z miejsca, nie ważne czy prosto czy na skręconych kołach, dodatkowo takie naprężanie i strzelanie występuje przy mocniejszym hamowaniu, a konkretniej końcowej fazie hamowania. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Wiem że poduszki mcpersonów były niedawno wymieniane przez poprzedniego właściciela, jakieś elementy zawieszenia, tarcze i klocki. Na dziurach raczej nic nie słychac by stukało.

Dodatkowo pojawiają się drgania podczas przyśpieszania, dość mocne ale nie wiem czy wiązac jedno z drugim.

Edytowano przez lukasz22i

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to samo, do sprawdzenia łożyska amorków, koncówki drązka reakcyjnego i gumy jesli reszta byla robiona a co do drgań to wyważyć oponki i sprawdzić czy sa ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba, raczej, na pewno nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siema odgrzeje kotleta bo sprawdziłem wszystko i niby jest ok ale drgania teraz przeniosły sie na całą budę.

jade 100-120km/h lekko puszczam gaz i zaczynaja sie drgania... jakaś masakra telepie całą budą a jak puszcze całkowicie gaz to jeszcze bardziej musze hamować do 80km/h i jechać dalej

Wczoraj jak sprawdzałem poduszki silnika to zobaczyłem trochę pęknięty właśnie ten element na zdjęciu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

GM 9191126

znajduje sie on a tyłu za silnikiem / pod silnikiem do niego jest przymocowana poduszka a cały wspornik przykręcony jest "chyba" do skrzyni...

Może wie ktoś czego ten element pękł??

wspornik juz zamówiłem jak tylko przyjdzie to biore się za całe zawieszenie silnika i skrzyni.

pozdrawiam

Edytowano przez borsli89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to tzw. "łapa" skrzyni biegów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...