Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

stifler

Nie działa złącze OBD2

Polecane posty

Witam, pacjent Vectra B 2.5 V6 z 2000 roku. Ostatnio chciałem podłączyć się opel scannerem żeby popatrzeć na parametry silnika i zmienić język w midzie. Niestety opel scanner nie chce połączyć się z niczym, z żadnym urządzeniem w samochodzie. Sprawdziłem więc interfejs w innym aucie, okazało się że działa bez problemu. Sprawdziłem więc czy w złączu jest stały plus, według tej rozpiski:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

+12V na pinie 16 jest. Pozostałe piny bez kluczyka w stacyjce to masa, po włożeniu kluczyka na którymś pinie, chyba 6 także pojawia się +12V.

Zauważyłem także dziwną rzecz na samym interfejsie, ma on 2 diody sygnalizacyjne, jedną zieloną która świeci się po podłączeniu do gniazda, a drugą czerwoną która miga przy transmisji. W samochodzie w którym interfejs działa po podłączeniu do gniazda diody zachowują się jak powinny, czyli zielona świeci a czerwona mignie kilka razy przy łączeniu, w moim zaś aucie zielona i czerwona świecą ciągle. Próbowałem podłączyć auto także pod uniwersalny diagnoskop, który normalnie czyta Ople, jednak ten też nie mógł się połączyć.

Wykluczam uszkodzenie wszystkich linii bo to raczej niemożliwe. Nie mam tez pomysłu co z tym robić dalej. Jeżeli ma ktoś jakiś schemat gdzie idą kable od złącza lub pomysły to proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś odczyt zworką? Ewentualnie inny interfejs?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna z linii może blokować cały interfejs. Może być uszkodzony któryś ze sterowników lub zwarty przewód. Opel Scanner i większość uniwersalnych interfejsów jest tak zbudowany, że wszystkie linie są spięte razem przez rezystory (to jest ten tzw. multiplekser). Wystarczy zwarcie na jednej linii i nie uda się nawiązać transmisji. Ciągłe świecenie czerwonej diody na to wskazuje.

Musisz albo porozpinać linie w gnieździe i sprawdzać po kolei albo podłączyć interfejs kabelkami z jedną linią. Skoro na pinie 6 pojawia się +12V to założę się, że ta linia będzie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A skąd jesteś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mihau34 napisałem że testowałem inny interfejs, nie zadziałało.

ac12 dzięki za podpowiedź, będę właśnie kombinował z odpinaniem poszczególnych pinów od złącza OBD, to chyba najszybszy sposób aby zlokalizować usterkę. Jak już znajdę uszkodzoną linię to pół biedy, wtedy będzie wiadomo gdzie szukać dalej. Dam znać w weekend co i jak.

neo_82 aktualnie siedzę w Poznaniu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">


Sprawdziłem wypinając piny, po wypięciu pinu 7 wszystko co łączy się po innych pinach działa. Teraz problem jest taki że nie mam schematu i nie wiem gdzie dokładnie idzie kabelek z pinu 7 i z czym się ewentualnie łączy po drodze. Jeżeli z niczym po drodze do ECU się nie łączy, to najprościej będzie mi zrobić bypass, bo nie ma sensu pruć instalacji z pod maski. Ma ktoś schemat chociaż samego złącza od ECU? Bo mój TIS nie obsługuje schematów do VB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

7 to także licznik. Sprawdź narazie na drodze obd-x7, ewentualnie wyciągnij licznik na próbę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze radio, zmieniarka, immobiliser, ksenony. ECU leci przez złącze X7 więc tak jak pisze cichy117 sprawdź tam i ew. tam możesz zrobić obejście do ECU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...