Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

stifler

Nie działa złącze OBD2

Recommended Posts

Witam, pacjent Vectra B 2.5 V6 z 2000 roku. Ostatnio chciałem podłączyć się opel scannerem żeby popatrzeć na parametry silnika i zmienić język w midzie. Niestety opel scanner nie chce połączyć się z niczym, z żadnym urządzeniem w samochodzie. Sprawdziłem więc interfejs w innym aucie, okazało się że działa bez problemu. Sprawdziłem więc czy w złączu jest stały plus, według tej rozpiski:

Please login or register to see this image.

+12V na pinie 16 jest. Pozostałe piny bez kluczyka w stacyjce to masa, po włożeniu kluczyka na którymś pinie, chyba 6 także pojawia się +12V.

Zauważyłem także dziwną rzecz na samym interfejsie, ma on 2 diody sygnalizacyjne, jedną zieloną która świeci się po podłączeniu do gniazda, a drugą czerwoną która miga przy transmisji. W samochodzie w którym interfejs działa po podłączeniu do gniazda diody zachowują się jak powinny, czyli zielona świeci a czerwona mignie kilka razy przy łączeniu, w moim zaś aucie zielona i czerwona świecą ciągle. Próbowałem podłączyć auto także pod uniwersalny diagnoskop, który normalnie czyta Ople, jednak ten też nie mógł się połączyć.

Wykluczam uszkodzenie wszystkich linii bo to raczej niemożliwe. Nie mam tez pomysłu co z tym robić dalej. Jeżeli ma ktoś jakiś schemat gdzie idą kable od złącza lub pomysły to proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałeś odczyt zworką? Ewentualnie inny interfejs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna z linii może blokować cały interfejs. Może być uszkodzony któryś ze sterowników lub zwarty przewód. Opel Scanner i większość uniwersalnych interfejsów jest tak zbudowany, że wszystkie linie są spięte razem przez rezystory (to jest ten tzw. multiplekser). Wystarczy zwarcie na jednej linii i nie uda się nawiązać transmisji. Ciągłe świecenie czerwonej diody na to wskazuje.

Musisz albo porozpinać linie w gnieździe i sprawdzać po kolei albo podłączyć interfejs kabelkami z jedną linią. Skoro na pinie 6 pojawia się +12V to założę się, że ta linia będzie działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A skąd jesteś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihau34 napisałem że testowałem inny interfejs, nie zadziałało.

ac12 dzięki za podpowiedź, będę właśnie kombinował z odpinaniem poszczególnych pinów od złącza OBD, to chyba najszybszy sposób aby zlokalizować usterkę. Jak już znajdę uszkodzoną linię to pół biedy, wtedy będzie wiadomo gdzie szukać dalej. Dam znać w weekend co i jak.

neo_82 aktualnie siedzę w Poznaniu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">


Sprawdziłem wypinając piny, po wypięciu pinu 7 wszystko co łączy się po innych pinach działa. Teraz problem jest taki że nie mam schematu i nie wiem gdzie dokładnie idzie kabelek z pinu 7 i z czym się ewentualnie łączy po drodze. Jeżeli z niczym po drodze do ECU się nie łączy, to najprościej będzie mi zrobić bypass, bo nie ma sensu pruć instalacji z pod maski. Ma ktoś schemat chociaż samego złącza od ECU? Bo mój TIS nie obsługuje schematów do VB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 to także licznik. Sprawdź narazie na drodze obd-x7, ewentualnie wyciągnij licznik na próbę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze radio, zmieniarka, immobiliser, ksenony. ECU leci przez złącze X7 więc tak jak pisze cichy117 sprawdź tam i ew. tam możesz zrobić obejście do ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...