Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

QuotienHades

Dym w samochodzie i smród ropy

Polecane posty

Witam.

Po pierwsze nie jestem pewien czy ten temat zakładam w odpowiednim miejscu ( sorki ale jestem nowy ).

Po drugie przekopałem internet i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem...

Posiadam Vectrę C 1,9 cdti 150 KM, przebieg 165 tkm.

Czasem borykam się z ot takim problemem:

Jadąc autem nagle czuć okropny smród ropy i spalin w samochodzie, w kabinie pojawia się lekki dymek. Jak np. stanę na światłach to widzę, że silnik pracuje nie równo a na komputerze pokazuje mi ok 3 krotnie większe spalanie niż powinno być. Np przy ok. 60km/h spalanie mam zawsze w granicy 3,5 litra a podczas tego problemu komputer wskazuje ok 12 litrów. Autko było podłączane pod komputer i żadnych błędów ów komputer nie wskazał.

Czy wiecie co może się dziać?? Miał już ktoś podobny problem?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam, Łukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o duże spalanie to nie wiem czy nie bedzie to zasługa wypalającego się DPFa, tylko ta nierówna praca nie pasuje tutaj, ja na początek bym sprawdził filtr paliwa i powietrza, potem ewentualnie dawki na wtryskach, jeżeli na postoju czuć spalianami w aucie to pierwsze co możesz a sprawdzić to plecionka na układzie wydechowym, tylko musisz się pod auto dostać, co do zapachu ropy to miałem podobnie okazało się

ze przewód zasilający filtr paliwa ten który jest na podszybiu już delikatnie się pocił, paliwo nigdy nie kapalo ale przewód był zawsze delikatnie tlusty a że w pobliżu znajduje sie filtr kabinowy cały zapach szedł do środka, u mnie przy okazji wyszło że mam nieszczelność na przelewach co powodowało że pod maską przy gorącym silniku czuć było ropę co dodatkowo powodowało nieprzyjemny zapach w kabinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie filtry wymieniałem w sierpniu. Dzisiaj doszedł jeszcze jeden problem.

Mianowicie.... przekręcam kluczyk... jest zapłon... ale nie kręci... standardowo... jak problemy to wszystko na raz.

Jutro hol do mechanika. Zobaczę co mi powie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do spalania to napewno sie dpf wypalal. jak dlugo masz to auto? ja na poczatku tez nie wiedzialem o co chodzi z tym duzym spalaniem czasami. do tego niedawno zaczelo mi auto nierowno pracowac podczas wypalania filtra i po odpaleniu rano. okazalo sie ze powodem byla listwa sterujaca klapami wirowymi a wlasciwie jej brak bo spadla. a widze ze ty tez masz wersje 150 KM. zajrzalbym pod maske.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To rozrusznik albo DPF się zapchał na amen...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autko mam od stycznia 2014. Jak silnik jest zimny to i tak równo pracuje. To jest tylko przy tym dużym spalaniu. Dzisiaj ok 9 odpalam ją na " popych " i do warsztatu.

Zobaczymy co się okaże...


Tak więc...

Wysokie spalanie to wina wypalającego się DPF'a.

Smród spalin w kabinie - nieszczelne Turbo.

Spadła też listwa sterująca klapami.

Najgorsze jest to że świece były do wymiany... i jedna na 3 cylindrze została zerwana

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> wstrzymałem warsztat bo chcą zdjąć głowicę i rozwiercać. Krzyczą sobie za to ok 800 euro. Wiem doskonale że jest sposób na wyjęcie zerwanej świecy (żarnika) bez zdejmowania głowicy. Czy ktoś z Was może kojarzy jakiś warsztat w okolicach Frankfurtu nad Menem który może to zrobić? Ewentualnie czy skoro świeca jest tak zapieczona że aż się zerwała to da radę autem do PL zjechać??

Z góry dzięki Koledzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ,a jak sie zerwala? chodzi czy gwint ile został w głowicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego QuotienHades

a co z tą nieszczelnością turbo? Udało Ci się to jakoś naprawić?

Mam ten sam problem, u mnie jest szczelina w kolektorze wydechowym zintegrowanym z turbo.

Ponoć idzie to zespawać, ale jeszcze tego nie praktykowałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...