Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

QuotienHades

Dym w samochodzie i smród ropy

Recommended Posts

Witam.

Po pierwsze nie jestem pewien czy ten temat zakładam w odpowiednim miejscu ( sorki ale jestem nowy ).

Po drugie przekopałem internet i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem...

Posiadam Vectrę C 1,9 cdti 150 KM, przebieg 165 tkm.

Czasem borykam się z ot takim problemem:

Jadąc autem nagle czuć okropny smród ropy i spalin w samochodzie, w kabinie pojawia się lekki dymek. Jak np. stanę na światłach to widzę, że silnik pracuje nie równo a na komputerze pokazuje mi ok 3 krotnie większe spalanie niż powinno być. Np przy ok. 60km/h spalanie mam zawsze w granicy 3,5 litra a podczas tego problemu komputer wskazuje ok 12 litrów. Autko było podłączane pod komputer i żadnych błędów ów komputer nie wskazał.

Czy wiecie co może się dziać?? Miał już ktoś podobny problem?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam, Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o duże spalanie to nie wiem czy nie bedzie to zasługa wypalającego się DPFa, tylko ta nierówna praca nie pasuje tutaj, ja na początek bym sprawdził filtr paliwa i powietrza, potem ewentualnie dawki na wtryskach, jeżeli na postoju czuć spalianami w aucie to pierwsze co możesz a sprawdzić to plecionka na układzie wydechowym, tylko musisz się pod auto dostać, co do zapachu ropy to miałem podobnie okazało się

ze przewód zasilający filtr paliwa ten który jest na podszybiu już delikatnie się pocił, paliwo nigdy nie kapalo ale przewód był zawsze delikatnie tlusty a że w pobliżu znajduje sie filtr kabinowy cały zapach szedł do środka, u mnie przy okazji wyszło że mam nieszczelność na przelewach co powodowało że pod maską przy gorącym silniku czuć było ropę co dodatkowo powodowało nieprzyjemny zapach w kabinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie filtry wymieniałem w sierpniu. Dzisiaj doszedł jeszcze jeden problem.

Mianowicie.... przekręcam kluczyk... jest zapłon... ale nie kręci... standardowo... jak problemy to wszystko na raz.

Jutro hol do mechanika. Zobaczę co mi powie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do spalania to napewno sie dpf wypalal. jak dlugo masz to auto? ja na poczatku tez nie wiedzialem o co chodzi z tym duzym spalaniem czasami. do tego niedawno zaczelo mi auto nierowno pracowac podczas wypalania filtra i po odpaleniu rano. okazalo sie ze powodem byla listwa sterujaca klapami wirowymi a wlasciwie jej brak bo spadla. a widze ze ty tez masz wersje 150 KM. zajrzalbym pod maske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To rozrusznik albo DPF się zapchał na amen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autko mam od stycznia 2014. Jak silnik jest zimny to i tak równo pracuje. To jest tylko przy tym dużym spalaniu. Dzisiaj ok 9 odpalam ją na " popych " i do warsztatu.

Zobaczymy co się okaże...


Tak więc...

Wysokie spalanie to wina wypalającego się DPF'a.

Smród spalin w kabinie - nieszczelne Turbo.

Spadła też listwa sterująca klapami.

Najgorsze jest to że świece były do wymiany... i jedna na 3 cylindrze została zerwana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> wstrzymałem warsztat bo chcą zdjąć głowicę i rozwiercać. Krzyczą sobie za to ok 800 euro. Wiem doskonale że jest sposób na wyjęcie zerwanej świecy (żarnika) bez zdejmowania głowicy. Czy ktoś z Was może kojarzy jakiś warsztat w okolicach Frankfurtu nad Menem który może to zrobić? Ewentualnie czy skoro świeca jest tak zapieczona że aż się zerwała to da radę autem do PL zjechać??

Z góry dzięki Koledzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,a jak sie zerwala? chodzi czy gwint ile został w głowicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego QuotienHades

a co z tą nieszczelnością turbo? Udało Ci się to jakoś naprawić?

Mam ten sam problem, u mnie jest szczelina w kolektorze wydechowym zintegrowanym z turbo.

Ponoć idzie to zespawać, ale jeszcze tego nie praktykowałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...