Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kozlof

Kumulacja problemów z silnikiem 1.9 CDTi

Recommended Posts

Witam ,

Szukałem po forum ale niestety nie znalazłem dobrej diagnozy na problemy które dotyczą mojego przypadku problemu ...

Więc postanowiłem co nieco wspomnieć o nim , może ktoś miał podobna sytuację :

A więc posiadam Vectrę C z silnikiem 1.9 CDTi 120 KM rok produkcji 2007/2008 bez DPF z przebiegiem 140 Tyś ,

problem dotyczy już samego odpalania , ciężko kręci na zimnym - zaskakuje za którymś razem a ostatnimi czasy jak jest ciepły to składam ręce do Boga żeby odpalił ( zdarza sie że przygasną wszystkie kontrolki i tak jakby rozrusznik nie chciał zakręcić , po czym po chwili dostaje mocy i kręci normalnie ) ,po takiej męczarni coś czasem przykopci z rury . Jak już uda się odpalić to niestety wg komputera wolne obroty na początku wynoszą jakieś 1.6 l/h potem spadają na chwilę do 0,9 i trzymają się cały czas 1.1 l/h ( nie ważne czy jeszcze nie dogrzany czy już ciepły ), zauważyłem także że przy zbliżaniu się do 2 tyś obrotów czasem szarpnie silnikiem a jak odpuszczę gazu i dodam to ustępuje , co do spalania ... 8,6 w mieście to norma w tych silnikach ? cykl mieszany nie wygląda wcale lepiej ... na trasie udało mi się zejść do 6.3 i to bez klimy odpalonej i na tempomacie ... aaa i temperatura... zdarza mu się przekroczyć 90 stopni i to dosyć często ... pamiętam że w 206 2.0 HDI naprawdę musiałem się namęczyć żeby przekroczyć 85 stopni ...

na komputerze jeszcze nie byłem , mechanika też nie mam zaufanego ... jedynie oleje i komplet filtrów wymieniłem w Kwietniu , od tamtego czasu zdarzało się to sporadycznie ale od około dwóch tygodni bardzo często , w jednym z warsztatów w Będzinie powiedzieli mi że może tak się dziać bo mam mało ropy w baku ... ( 20 l ? )

Znacie może jakiegoś dobrego szpeca w okolicach Będzina ? Sosnowca ? Szkoda żeby autko się tak męczyło

Dzięki i pozdrawiam !

Edited by kozlof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winnym takiego kręcenia może być choćby akumulator który dostaje zwarcia cel i raz jest ok a raz nie ma siły.

A szarpania przy ok 2tys obr to częto wina EGR, jest sporo na forum o tym, o odpalaniu również...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a problemy z odpalaniem to nie czasem zuzyte swiece .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnij pod komputer,myśle ,że wiele się wyjaśni

''mało'' ropy w baku i takie jaja??? nie jeździj już do tego warsztatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tam odrazu kumulacja

Do sprawdzenia

Akumulator(ze kręci nie znaczy ze dobry), rozrusznik (ze kreci nie znaczy ze dobry) i swiece zarowe choć te bym odrazu wymienił 4

Do czyszczenia

Przepustnica (elektronika w czarnym pudełku pod przepustnicą) , egr i czujnik doładowania

Te rzeczy w klekocie należy zrobic

Wszystko opisane na forum wiec piwko w reke i do czytania a później do działania,

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A mechanika omijał bym z daleka

Edited by krystian8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokladnie tak, sam skorzystalem z wielu porad na forum, troche chlopaki podpowiedzieli jeszcze, poczyscilem wszystko co trzeba i znowu czuje ze mam 150 KM pod maska. a szarpanie zniknelo u mnie po czyszczeniu egr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie , weekend akurat się zbliża , garaż jest więc popatrzę co i jak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a możecie mi powiedzieć co z tą temperaturą i spalaniem ( ciężkiej nogi nie mam ale też niezbyt zdrowe jest dla diesla zmieniać mu biegi przed 2 tyś ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw sprawdz wspomniane rzeczy przez kolegow (egr, czujnik doladowania) a pozniej przejmuj sie spalaniem

8,6 w miescie i 6,3 na trasie - miasto jest OK, a trasa to mozgalby byc troche mnie, ale wg mnie tragedii nie ma, a tak jak pisalem napierw powyzsze rzeczy (+ diagnostyka kompem) i pozniej bedziesz sie przejmowal spalaniem.

Co do aku to pierwszy lepiej wyposazony elektryk powienien miec urzadzenie do sprawdzania sprawnosci aku i za dyche sprawdzic ci Aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stawiam na rozrusznik. Regeneracja nie jest droga. Ale posprawdzać jak wyżej nie zaszkodzi.


Please login or register to see this quote.

Jeśli patrzysz na obrotomierz i nim się sugerujesz przy zmianie biegów a nie jest to u Ciebie sprawa wyczucia auta, to spalanie zostanie wysokie. Musisz pojeździć, poczuć auto i wtedy będzie szansa na mniejsze spalanie. Trening czyni mistrzem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak myślicie , wtryski mogą mieć tutaj jakieś znaczenie ?

i jak sie wyzbyć wysokiego spalania na wolnych obrotach ?

Edited by kozlof

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym spalaniem to dziwne masz bo moje 1.9 srednie spalanie ma teraz 6.1-6.4 gdzie najwiekszy odcinek to 55km . trasy narazie nie malem . przed usunieciem dpf bo byl zapchany soalanie w takich samych warunkach wychodzilo 8.2-8.5 przy pelnym baku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem spalanie dość niskie. Jazda mieszana trasa-miasto ok. 6,2l, trasa ok. 5,8l, miasto do 8l.

jestem po regeneracji wtrysków bo lały i spalanie drastycznie wzrosło bo w trasie jest ok. 6,7l a w mieście do 10l!!!!

Pali jak smok. W poniedzialek oddaje wtryski do reklamacji bo coś z nimi nie tak. Przecież nie powinno chyba az tak wzrosnąć spalanie!

Na jałowym biego jednak spalanie komp pokazuje normalne bo 0,5 - 0,6l/h.

Nie wiem co tu jest pokopane

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm czyli może i je trzeba by wyczyścić czymś porządniejszym , bo nie powiem lekka ulga była jak skorzystałem z jakiegoś marketowego preparatu ale pomógł w czasie kiedy tylko był w baku a potem to samo . Chyba że macie jakiś inny "garażowy " sposób ? widziałem kiedyś na yt jak gościu jakąś butelkę z czymś podpiął pod wężyk któryś i silnik pracował na wolnych ... jak myślicie dało rade ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W Sosnowcu dobry warsztat gdzie Opla Ci zrobią bez problemu masz na Naftowej, w K-cach ja korzystam z Ital Auto na Roździeńskiego i G.M. Auto Centrum na Ceglanej. Na naftowej nic nie robiłem, ale opinie mają z regóły dobre, W Italu serwisuję cały czas a w GM sporadycznie ale też czesto, o tych 2 złego słowa raczej nie powiem.

Wszystkie znajdziesz w google bez problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to o czym piszesz, że widziałeś na yt to napewno jest to:

Please login or register to see this link.

bo to słuzy do usówania syfu z wtrysków, pompy itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc autko poszło do mechanika , rozrusznik nadawał się na szrot, lało z zimeringu z półośki , powoli mam się nastawiać na nowe sprzęgło no i jak zacznie normalnie odpalać to się dowiem co ma jeszcze za błędy , do tego należy wyczyścić ten EGR i można przepustnicę tak dla świętego spokoju .. dziś lub jutro powinienem mieć wydruk błędów więc podzielę się z wami co jeszcze mu leży ...

____________gło ...

No to sprwa wyjaśniona , wymiana rozrusznika pomogła jedynie na problemy z odpalaniem , co do całej reszty nie wiadomo dalej nic , po podpięciu pod kompa wyszło że jest błą czujnika położenia rozrządu ale tłumaczyli mi to w sposób taki że pewnie wyskoczył jak go z pychu paliliśmy więc nie ma czym się przejmować (?) . Co do problemu ze spalaniem i tak dalej .... Szpecu zaproponował regenerację wtrysków ... twierdząc że jak to nie pomoże to będą dłubać dalej a jak zapytałem o ew czyszczenie EGR i przepustnicy to stwiedzili że można ale nie sądzą zeby coś to pomogło ....

Edited by kozlof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...