Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kozlof

Kumulacja problemów z silnikiem 1.9 CDTi

Polecane posty

Witam ,

Szukałem po forum ale niestety nie znalazłem dobrej diagnozy na problemy które dotyczą mojego przypadku problemu ...

Więc postanowiłem co nieco wspomnieć o nim , może ktoś miał podobna sytuację :

A więc posiadam Vectrę C z silnikiem 1.9 CDTi 120 KM rok produkcji 2007/2008 bez DPF z przebiegiem 140 Tyś ,

problem dotyczy już samego odpalania , ciężko kręci na zimnym - zaskakuje za którymś razem a ostatnimi czasy jak jest ciepły to składam ręce do Boga żeby odpalił ( zdarza sie że przygasną wszystkie kontrolki i tak jakby rozrusznik nie chciał zakręcić , po czym po chwili dostaje mocy i kręci normalnie ) ,po takiej męczarni coś czasem przykopci z rury . Jak już uda się odpalić to niestety wg komputera wolne obroty na początku wynoszą jakieś 1.6 l/h potem spadają na chwilę do 0,9 i trzymają się cały czas 1.1 l/h ( nie ważne czy jeszcze nie dogrzany czy już ciepły ), zauważyłem także że przy zbliżaniu się do 2 tyś obrotów czasem szarpnie silnikiem a jak odpuszczę gazu i dodam to ustępuje , co do spalania ... 8,6 w mieście to norma w tych silnikach ? cykl mieszany nie wygląda wcale lepiej ... na trasie udało mi się zejść do 6.3 i to bez klimy odpalonej i na tempomacie ... aaa i temperatura... zdarza mu się przekroczyć 90 stopni i to dosyć często ... pamiętam że w 206 2.0 HDI naprawdę musiałem się namęczyć żeby przekroczyć 85 stopni ...

na komputerze jeszcze nie byłem , mechanika też nie mam zaufanego ... jedynie oleje i komplet filtrów wymieniłem w Kwietniu , od tamtego czasu zdarzało się to sporadycznie ale od około dwóch tygodni bardzo często , w jednym z warsztatów w Będzinie powiedzieli mi że może tak się dziać bo mam mało ropy w baku ... ( 20 l ? )

Znacie może jakiegoś dobrego szpeca w okolicach Będzina ? Sosnowca ? Szkoda żeby autko się tak męczyło

Dzięki i pozdrawiam !

Edytowano przez kozlof

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Winnym takiego kręcenia może być choćby akumulator który dostaje zwarcia cel i raz jest ok a raz nie ma siły.

A szarpania przy ok 2tys obr to częto wina EGR, jest sporo na forum o tym, o odpalaniu również...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a problemy z odpalaniem to nie czasem zuzyte swiece .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnij pod komputer,myśle ,że wiele się wyjaśni

''mało'' ropy w baku i takie jaja??? nie jeździj już do tego warsztatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tam odrazu kumulacja

Do sprawdzenia

Akumulator(ze kręci nie znaczy ze dobry), rozrusznik (ze kreci nie znaczy ze dobry) i swiece zarowe choć te bym odrazu wymienił 4

Do czyszczenia

Przepustnica (elektronika w czarnym pudełku pod przepustnicą) , egr i czujnik doładowania

Te rzeczy w klekocie należy zrobic

Wszystko opisane na forum wiec piwko w reke i do czytania a później do działania,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A mechanika omijał bym z daleka

Edytowano przez krystian8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokladnie tak, sam skorzystalem z wielu porad na forum, troche chlopaki podpowiedzieli jeszcze, poczyscilem wszystko co trzeba i znowu czuje ze mam 150 KM pod maska. a szarpanie zniknelo u mnie po czyszczeniu egr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie , weekend akurat się zbliża , garaż jest więc popatrzę co i jak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a możecie mi powiedzieć co z tą temperaturą i spalaniem ( ciężkiej nogi nie mam ale też niezbyt zdrowe jest dla diesla zmieniać mu biegi przed 2 tyś ) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdz wspomniane rzeczy przez kolegow (egr, czujnik doladowania) a pozniej przejmuj sie spalaniem

8,6 w miescie i 6,3 na trasie - miasto jest OK, a trasa to mozgalby byc troche mnie, ale wg mnie tragedii nie ma, a tak jak pisalem napierw powyzsze rzeczy (+ diagnostyka kompem) i pozniej bedziesz sie przejmowal spalaniem.

Co do aku to pierwszy lepiej wyposazony elektryk powienien miec urzadzenie do sprawdzania sprawnosci aku i za dyche sprawdzic ci Aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na rozrusznik. Regeneracja nie jest droga. Ale posprawdzać jak wyżej nie zaszkodzi.


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli patrzysz na obrotomierz i nim się sugerujesz przy zmianie biegów a nie jest to u Ciebie sprawa wyczucia auta, to spalanie zostanie wysokie. Musisz pojeździć, poczuć auto i wtedy będzie szansa na mniejsze spalanie. Trening czyni mistrzem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak myślicie , wtryski mogą mieć tutaj jakieś znaczenie ?

i jak sie wyzbyć wysokiego spalania na wolnych obrotach ?

Edytowano przez kozlof

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym spalaniem to dziwne masz bo moje 1.9 srednie spalanie ma teraz 6.1-6.4 gdzie najwiekszy odcinek to 55km . trasy narazie nie malem . przed usunieciem dpf bo byl zapchany soalanie w takich samych warunkach wychodzilo 8.2-8.5 przy pelnym baku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem spalanie dość niskie. Jazda mieszana trasa-miasto ok. 6,2l, trasa ok. 5,8l, miasto do 8l.

jestem po regeneracji wtrysków bo lały i spalanie drastycznie wzrosło bo w trasie jest ok. 6,7l a w mieście do 10l!!!!

Pali jak smok. W poniedzialek oddaje wtryski do reklamacji bo coś z nimi nie tak. Przecież nie powinno chyba az tak wzrosnąć spalanie!

Na jałowym biego jednak spalanie komp pokazuje normalne bo 0,5 - 0,6l/h.

Nie wiem co tu jest pokopane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm czyli może i je trzeba by wyczyścić czymś porządniejszym , bo nie powiem lekka ulga była jak skorzystałem z jakiegoś marketowego preparatu ale pomógł w czasie kiedy tylko był w baku a potem to samo . Chyba że macie jakiś inny "garażowy " sposób ? widziałem kiedyś na yt jak gościu jakąś butelkę z czymś podpiął pod wężyk któryś i silnik pracował na wolnych ... jak myślicie dało rade ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W Sosnowcu dobry warsztat gdzie Opla Ci zrobią bez problemu masz na Naftowej, w K-cach ja korzystam z Ital Auto na Roździeńskiego i G.M. Auto Centrum na Ceglanej. Na naftowej nic nie robiłem, ale opinie mają z regóły dobre, W Italu serwisuję cały czas a w GM sporadycznie ale też czesto, o tych 2 złego słowa raczej nie powiem.

Wszystkie znajdziesz w google bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to o czym piszesz, że widziałeś na yt to napewno jest to:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

bo to słuzy do usówania syfu z wtrysków, pompy itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc autko poszło do mechanika , rozrusznik nadawał się na szrot, lało z zimeringu z półośki , powoli mam się nastawiać na nowe sprzęgło no i jak zacznie normalnie odpalać to się dowiem co ma jeszcze za błędy , do tego należy wyczyścić ten EGR i można przepustnicę tak dla świętego spokoju .. dziś lub jutro powinienem mieć wydruk błędów więc podzielę się z wami co jeszcze mu leży ...

____________gło ...

No to sprwa wyjaśniona , wymiana rozrusznika pomogła jedynie na problemy z odpalaniem , co do całej reszty nie wiadomo dalej nic , po podpięciu pod kompa wyszło że jest błą czujnika położenia rozrządu ale tłumaczyli mi to w sposób taki że pewnie wyskoczył jak go z pychu paliliśmy więc nie ma czym się przejmować (?) . Co do problemu ze spalaniem i tak dalej .... Szpecu zaproponował regenerację wtrysków ... twierdząc że jak to nie pomoże to będą dłubać dalej a jak zapytałem o ew czyszczenie EGR i przepustnicy to stwiedzili że można ale nie sądzą zeby coś to pomogło ....

Edytowano przez kozlof

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...