Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jano

Problem z falowaniem wolnych obrotów, gaśnięciem, przygasaniem. Prośba o pomoc, Warszawa

Recommended Posts

Witam.

Problem pojawił się tuż po zakupie auta (Vectra C 1.8 Z18XE z 2002 roku, sedan, polski salon, posiada zawór EGR, PB + LPG). Mianowicie w Viki bardzo często falują wolne obroty, silnik potrafi nawet czasem zgasnąć. Problem zaczyna się już po delikatnym rozgrzaniu.

Auto było u elektryka, który twierdził, że jedyny błąd jaki od czasu do czasu się pojawia to błąd Czujnika Wału Korbowego, który był nieoryginalny. Wymieniłem go na Siemensa oryginał GM'a, problem występuję nadal.

Autko obecnie samo wymruguje następujące błędy.

1) 0136

2) 0170 (wczesniej się nie pojawiał, dziś pierwszy raz)

3) 0110 (jak wyżej)

4) 0340

Po włączeniu klimy jest lepiej (podwyższają się wolne obroty) ale tez potrafi zafalować.

Dodam, że zdarza mu się raz na X odpaleń, zapalić z checkiem, który gasnie bodajże po 5 kolejnych rozruchach.

Dziwi mnie to, że auto pokazywało te błędy (0136, 0340) w momencie oddania do mechanika, który po podłączeniu do komputera stwierdził, że faktycznie jest błąd ale tylko ten związany z Czujnikiem Wału.

Świece wyglądają ok, przepustnice czyściłem, EGR na oko wygląda ok, brak korozji, nalotu w środku itp. Filtr powietrza wymieniany około 10tyś km temu, wygląda wporządku.

Może jest w Warszawie lub okolicach ktoś kto mógłby mi pomóc, może ma takie autko i cokolwiek pomoże. Mnie już brakuje pomysłów i sił, a nie chciałbym wymieniać wszystkich czujników po kolei, metodą prób i błędów. Naprawdę byłbym mega wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, może ktoś już się borykał z podobnym problemem. Postaram się odwdzięczyć.

Z góry dziękuję!

Na wszelki wypadek podam swój numer tel, 513-286-524.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego z tego co wyczytałem to silnik Z18XE nie posiada oddzielnego silniczka krokowego tylko jest on "wbudowany" w przepustnice i czyszczenie jednego wiąże się z wyczyszczeniem drugiego. Mogę się mylić oczywiście. Jeśli jest inaczej to niech ktoś sprostuje.


Koledzy jeśli ktoś mógłby mi w tej sprawie jakoś pomóc to bardzo bym o to prosił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...