Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jano

Problem z falowaniem wolnych obrotów, gaśnięciem, przygasaniem. Prośba o pomoc, Warszawa

Polecane posty

Witam.

Problem pojawił się tuż po zakupie auta (Vectra C 1.8 Z18XE z 2002 roku, sedan, polski salon, posiada zawór EGR, PB + LPG). Mianowicie w Viki bardzo często falują wolne obroty, silnik potrafi nawet czasem zgasnąć. Problem zaczyna się już po delikatnym rozgrzaniu.

Auto było u elektryka, który twierdził, że jedyny błąd jaki od czasu do czasu się pojawia to błąd Czujnika Wału Korbowego, który był nieoryginalny. Wymieniłem go na Siemensa oryginał GM'a, problem występuję nadal.

Autko obecnie samo wymruguje następujące błędy.

1) 0136

2) 0170 (wczesniej się nie pojawiał, dziś pierwszy raz)

3) 0110 (jak wyżej)

4) 0340

Po włączeniu klimy jest lepiej (podwyższają się wolne obroty) ale tez potrafi zafalować.

Dodam, że zdarza mu się raz na X odpaleń, zapalić z checkiem, który gasnie bodajże po 5 kolejnych rozruchach.

Dziwi mnie to, że auto pokazywało te błędy (0136, 0340) w momencie oddania do mechanika, który po podłączeniu do komputera stwierdził, że faktycznie jest błąd ale tylko ten związany z Czujnikiem Wału.

Świece wyglądają ok, przepustnice czyściłem, EGR na oko wygląda ok, brak korozji, nalotu w środku itp. Filtr powietrza wymieniany około 10tyś km temu, wygląda wporządku.

Może jest w Warszawie lub okolicach ktoś kto mógłby mi pomóc, może ma takie autko i cokolwiek pomoże. Mnie już brakuje pomysłów i sił, a nie chciałbym wymieniać wszystkich czujników po kolei, metodą prób i błędów. Naprawdę byłbym mega wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, może ktoś już się borykał z podobnym problemem. Postaram się odwdzięczyć.

Z góry dziękuję!

Na wszelki wypadek podam swój numer tel, 513-286-524.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co wyczytałem to silnik Z18XE nie posiada oddzielnego silniczka krokowego tylko jest on "wbudowany" w przepustnice i czyszczenie jednego wiąże się z wyczyszczeniem drugiego. Mogę się mylić oczywiście. Jeśli jest inaczej to niech ktoś sprostuje.


Koledzy jeśli ktoś mógłby mi w tej sprawie jakoś pomóc to bardzo bym o to prosił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...