Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Kisi007

2.0 DTI - ciężkie odpalanie i czarny dym ?????

Polecane posty

Witam.

Mam problem z moją vectra c 2.0 dti, autko po nocy ciężko odpala nawet przy temp. ok 10*C ( garażowany w blaszaku ) trzeba go kręcić z 5 sekund i ledwo odpala. Jak już odpali to puszcza chmurę czarnego dymu.

Następnie jak już ruszę wrzucę 2 bieg i przycisnę go gdzieś tak do 2,5 tys lub trosze wyżej pojawia się za mną czarna chmura z wydechu. Zjawisko czarnej chmury znika jak silnik rozgrzeje się do odpowiedniej temperatury pracy.

I tu moje pytanie co jest nie tak, trzeba coś wyczyścić, wymienić/naprawić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> ???

POZDRAWIAM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z odpalanie było wiele tematów w skrócie albo sie zapowietrza albo pompa pada albo gdzieś nieszczelność jest do sprawdzenia układ paliwowy itp, czarny dym przy odpalaniu w zależności ile go jest i tak samo przy przyśpieszaniu no cóż diesel musi dymić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

objawy dymu, EGR zasyfiony ale to by pewnie błędem waliło od razu, możliwe że turbina kiepsko pompuje już tak wiec te elementy tez do sprawdzenia jeśli jest naprawdę duzó dymu może masz jakiegoś boxa wsadzonego a przy tym zawsze dużo czarnych chmur jest:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "ledwo odpala" ? Może po prostu aku słaby i nie ma siły "kopnąć" ? Wrzuć filmik z takego odpalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wojtul-wwy z tym się zgodzę że diesel musi kopcić ale bez przesady że aż łunę dymu zostawiam za sobą. Boxa nie mam. Ale dzięki za poradę od czego mam zacząć.

marcinek180 postaram się wrzucić filmik w tym tygodniu.


Filmik z odpalania mojej Vectry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam . a jak ze swiecami zarowymi? . kiedy wymieniałes , i sprawdz filterek paliwa czy nie jest czarny u dołu ? , albo w blokach pomiarowych jak komputer widzi temperature silnika , moze ja zawyza przez walniety czujnik temp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

też mam ten problem w 2.0 DTi

Świece wymienione 4 dni temu. Aku wymieniony. filtr paliwa kupiony ale będzie wymieniony w sobote dopiero bo żona jeździ vectrą i się mijamy do soboty.

Też postaram się wrzucic filmik przy temperaturze 8 stopni.

czy jeżeli zamówie ten moduł ELM327 po odb2 będę mógł sprawdzić kilka informacji Live? da to jakieś informacje?

Edytowano przez rafopl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

będziesz miał możliwość odczytania niektórych bloków pomiarowych i sczytania błędów z ecu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

film nie działa - jest prywatny...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filmik juz powinien byc ok. w nocy po pracy go wrzucalem z telefonu i nie przyuważyłem że prywatny. sorki


spróbuje założyc mu w nocy zaworek zwrotny bo mi to wygląda jakby paliwo sie cofało i przy odpalaniu miał problem.

1) jaka jest średnica wężyka paliwowego? Nie mam mozliwośći sprawdzenia do piątku wieczorem tych przewodów a na sobotę by juz sie przydało to mieć w domu.

2) czy są oznaczone na obudowie fila paliwa które to wejście a które wyjście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. filtr paliwa wymieniony, zalany i odpalony. Z problemami jak zwykle.

nastepny dzień rano:

- odpięty czujnik temperatury z termostatu na okolo 6-7 sekund. samochod pali na strzała.

gasze go. Podpinam wtyczkę, pokrywa... Żona odpala bo chce jechać do sklepu.... kręci, kręci i nic. też mi chwilę zajęło żeby go odpalić.

więc.. jakie pomysły? Nowy czujnik?

Był wymieniany rok temu. Bo źle temp pokazywał ale ten wydaje sie pokazywać prawidlowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany w przerwie świątecznej, więc chciałem sie podzielić informacjami.

Na jednym przewodzie zamontowałem układzik z allegro za 54zł juz z wysyłką Diesel start, ChipRace

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Diesel start - tak mozna wpisać w wyszukiwanie.

Teraz świece grzeją za każdym razem po odpaleniu przez około 8 sekund. samochód pali jak nigdy na strzała, bez zbędnego kręcenia jak kiedyś.

Po 8 sekundach układzik się wyłącza i jest tak jakby układu nie było.

Nie wyświetla się żaden błąd, silnik odpala - mały sukces a jak cieszy hehe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ważne żeby podłaczyć ten układ pod zasilanie 12V, takie że jak się wyłączy stacyjkę to układ też traci zasilanie. ja wykorzystałem skrzynke bezpieczników i nieużywane gniazdo na + i mase akumulatora jako minus.

Układ działa 8 sekund od włączenia więc musi stracić zasilanie, żeby móc sie znowu załączyć po przekręceniu stacyjki.

Powodzenia

Edytowano przez rafopl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...