Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Visby

X20XEV błąd rozrządu - niezidentyfikowany problem

Polecane posty

Hej,

Jestem świeżo upieczonym kierowcą VB, ale jeszcze nie zdążyłem się nim pochwalić ponieważ samochód już od ponad miesiąca stoi na warsztacie ... okazało się że kupiłem go sercem a nie głową :/ Wszystko ładnie, pięknie dopóki nie zajrzy się pod maskę. Samochód był serwisowanym tanim kosztem a na dodatek okazał się Vauxhallem. Z drugiej strony dobrze, że na mnie trafił, ponieważ ja postaram się go wypieścić, ale najpierw muszę poradzić sobie z jednym problemem. Przejdźmy do sedna:

Świeci się kontrolka "Check Engine" i mechanik odczytał z komputera błąd rozrządu. Sprawdził już czujnik wału korbowego, położenia rozrządu, sam rozrząd, kable i nic kompletnie nic nie znalazł. Jeszcze raz sprawdzi kable ponieważ cała instalacja elektryczna nie została zamieniona na europejską tylko ktoś ją sobie dosztukował i możliwe, że problem jest gdzieś na łączeniu kabli ... i oby to było to. Może jakieś inne sugestie?

W aucie został wymieniony przepływomierz i komputer ... okazało się, że komputer był z 1.8 wsadzony. Zanim zabrałem go do mechanika to samochód może nie miał takiego kopa jakiego się spodziewałem na taki silnik, ale możliwe że to z powodu trybu awaryjnego. Dopiero po wymianie komputera (tak myślę) zaczęły się dziać jeszcze lepsze dziwy .. samochód kompletnie nie ma przyspieszenia, przy 2500 tys. obr. silnik wpada w wibrację i ciężko jest go wycisnąć powyżej 3000 tys. obr. ... Wina mechanika czy jaki *&%$@.

Ktoś ma pojęcie co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kontrolka wskazuje uszkodzenie czegoś ale nie tłumaczy objawów. Wygląda jak problem z elektryką ale zaczynać trzeba od podstaw czyli kable WN i świece to podstawa problemów z mocą, później wydech/kat zapchany również odbiera moc a daje wibracje na silniku. Jeśli szykujesz autko pod siebie to prędzej czy później do tych elementów będzie trzeba zajrzeć.

Swoją drogą błąd rozrządu sam z siebie się nie pojawia, a więc pytanie jak te czujniki były sprawdzane, na oko... miernikiem... czy u wróżki...

Mechanikowi po miesiącu napraw to ja bym już nie ufał, posprawdzał bym podstawy przy silniku i oddał bym komuś kto ogarnia elektrykę.

Edytowano przez ChudyLis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kompletna wiązka w dobrym stanie silnika europa to koszt 100 zł do x20xev i masz problem z głowy sztukowanych kabli i jeżeli nadal będzie wywalał check to wymienić to co wskazuje i będzie ok tylko wymienić na oryginał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jutro dzwonię do mechanika jeśli nic nie zdziałał to zabieram od niego auto i zrobię tak jak mówicie. Wymienię kable WN i wiązkę na kable europejskie .. to nie jest taki majątek. Tym bardziej, że jeden kabel zapłonowy był kombinowany i był tam poprowadzony jakiś kabelek niewiadomego pochodzenia, więc mechanik go usunął .. kto wie czy to też nie jest powodem pogorszenia pracy silnika.

Chyba problem się odnalazł. Samochód gorzej zaczął jeździć (wcześniej też najlepiej nie jeździł, ponieważ nie miał mocy) po wymianie komputera. Okazało się, że wcześniej był wsadzony komputer z silnika x18xev a teraz jest właściwy do silnika x20xev. Myślę, że powodem moich problemów jest głowica, która chyba też jest z silnika x18xev .. z jakiego powodu była przeprowadzona ta modyfikacja nie mam pojęcia .. widocznie "Pan Waldek" posiadał części z silnika x18xev ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...