Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ChudyLis

Przeguby i sprężyny

Recommended Posts

Witam.

Jest problem do rozwiązania a w zasadzie dwa.

Kolega pojechał w trasę i samochodzik mu padł 60km od domu, nie było szans naprawy problem w bloku silnika a więc trzeba było z holować autko a że to końcówka miesiąca laweta i warsztaty to nie najlepszy pomysł. Złapałem za linkę i przyprowadziłem go do domu. Teraz ja mam problemy, po tej jeździe mam rozwalony przegub lewy wewnętrzny, zewnętrzny częściowo również choć tam luz był już wcześniej ale nie wielki. Również znikła zbieżność, bo kierownicę mam krzywo.

Kilka razy mi przyhamował nie potrzebnie w najmniej odpowiednich momentach tak że viki aż mi szarpała (2-3 bieg) pewnie to dało popalić przegubom, młody kierowiec pierwsze holowanie.

Luz na wewnętrznym 7-10mm, zewnętrzny 3-5mm + porwana guma na wewnętrznym. Objawia się to drżeniem kierownicy od 140km/h wzwyż i wibracją która idzie na cały samochód gdy resory z przodu są ugięte czyli np. przy zjeździe z wzniesienia. Czuć to aż na pedale gazu jak by tarł wahaczem po jezdni. No i oczywiście trzask przy skrętach raz większy raz mniejszy.

Ile może kosztować wymiana przegubów? Używki ze szrotu nie dostanę zbyt chodliwy towar najczęściej zamówiony przez kogoś zanim jeszcze VB się na szrocie pojawi.

Pozostaje alledrogo i nowe... aż się boję. Druga rzecz która mnie martwi jak wyjąć przegub wewnętrzny? Pacze pacze i nie widzę ani w necie ani w samochodzie.

Drugi problem to sprężyny, mam zawieszenie irmsher'a sprężyny liniowe. Chce a w zasadzie mażę o wymianie na zwykłe, teraz moja VB będzie użytkowana również przez żonę a więc miasto, krawężniki, studzienki itd. boje się aby McP nie wyszły przez maskę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jakie sprężyny wybrać dla komfortu i jaki jest tego koszt?

Te irmsher'y kosztowały ponad 500zł... jest szansa odsprzedać takie cuś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cos cienko ''paczysz''

na forum opisywano juz nie raz demontaz przegubow (i zewnetrznych i wewnetrznych)

o sprezynach tez tematow od groma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Młody jestem jeszcze chyba to może mało słyszałem - przeguby padnięte po holowaniu?? Że tak nagle? I guma się nagle na tej trasie poszarpała??

Jak to jakie sprężyny? -standardowe. Pełno tego zarówno w używce jak i nowych. Tylko żeby przód był pod Twój silnik a tył pod Twoją budę (sedan? kombi?) Sprężyny Irmiego jeśli tylko nie pęknięte - sprzedasz bez problemu bo towar poszukiwany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobrazuję to bardziej. Napewno każdy widział jak czasami "L" szarpie kursantowi przy ruszaniu że aż zapiszczy oponkami, a więc moja VB miała tak i to dużo bo jak mi przychamował kilka razy wsadziłem chłopaka do VB, była noc bez wspomagania nie dziwię się że miał stracha. Tyle że vectrą też nie pojechał daleko, taki trochę komedio dramat w szczerym polu.

A skoro wcześniej wszystko chodziło płynnie a teraz nawet mi szarpie to znaczy że holowanie poszkodziło. Guma jest tu nie istotna 30zł już zamówiona choć 2 dni temu była cała.

teraz byłem na kanale i przegub wew. był cały w piachu. Wiem że musze go wybić ale nie chcę sie zdziwić jak tam jest jakieś zabezpieczenie. Dlatego pytam. Może z szukaniem jestem nie ogarnięty ale nic nie "wypaczyłem"

Mam Viki hatchback i mam gdzieś kwitek na te sprężyny ale bliżej nic nie pamiętam, na pewno czerwone nic nie popękane lakier nie naruszony tak jak napisy.

Pytam o standardowe sprężyny bo chce coś dobrego a nie chcę używki po 20zł szt. a później za 2 tygodnie wymieniać w komplecie z amorami. Mam dopilowane raczej wszystko w zawieszeniu więc niech tak zostanie.

Edited by ChudyLis

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślę że te holowanie tylko przyspieszyło to co miało się niedługo stać

przegub wybijesz bez problemu (zabezpieczenie jest) a kupowanie używki z 15letniego auta raczej mija się z celem

sprężyny znajdziesz w katalogu

np. lesjoforsa:

Please login or register to see this link.

albo kyb:

Please login or register to see this link.

albo pisz od razu do sprzedawców w naszym dziale reklama - dobiorą i dadzą dobre ceny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeguby nie są drogie, wymiana nie jest trudna, niedawno sam grzebałem przy przegubach. Uprzedzam tylko jeśli będziesz wymienialł uszczelniacz półosi to przygotuj sie, że ciężko jest go wybić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...