Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
ChudyLis

Przeguby i sprężyny

Polecane posty

Witam.

Jest problem do rozwiązania a w zasadzie dwa.

Kolega pojechał w trasę i samochodzik mu padł 60km od domu, nie było szans naprawy problem w bloku silnika a więc trzeba było z holować autko a że to końcówka miesiąca laweta i warsztaty to nie najlepszy pomysł. Złapałem za linkę i przyprowadziłem go do domu. Teraz ja mam problemy, po tej jeździe mam rozwalony przegub lewy wewnętrzny, zewnętrzny częściowo również choć tam luz był już wcześniej ale nie wielki. Również znikła zbieżność, bo kierownicę mam krzywo.

Kilka razy mi przyhamował nie potrzebnie w najmniej odpowiednich momentach tak że viki aż mi szarpała (2-3 bieg) pewnie to dało popalić przegubom, młody kierowiec pierwsze holowanie.

Luz na wewnętrznym 7-10mm, zewnętrzny 3-5mm + porwana guma na wewnętrznym. Objawia się to drżeniem kierownicy od 140km/h wzwyż i wibracją która idzie na cały samochód gdy resory z przodu są ugięte czyli np. przy zjeździe z wzniesienia. Czuć to aż na pedale gazu jak by tarł wahaczem po jezdni. No i oczywiście trzask przy skrętach raz większy raz mniejszy.

Ile może kosztować wymiana przegubów? Używki ze szrotu nie dostanę zbyt chodliwy towar najczęściej zamówiony przez kogoś zanim jeszcze VB się na szrocie pojawi.

Pozostaje alledrogo i nowe... aż się boję. Druga rzecz która mnie martwi jak wyjąć przegub wewnętrzny? Pacze pacze i nie widzę ani w necie ani w samochodzie.

Drugi problem to sprężyny, mam zawieszenie irmsher'a sprężyny liniowe. Chce a w zasadzie mażę o wymianie na zwykłe, teraz moja VB będzie użytkowana również przez żonę a więc miasto, krawężniki, studzienki itd. boje się aby McP nie wyszły przez maskę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jakie sprężyny wybrać dla komfortu i jaki jest tego koszt?

Te irmsher'y kosztowały ponad 500zł... jest szansa odsprzedać takie cuś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cos cienko ''paczysz''

na forum opisywano juz nie raz demontaz przegubow (i zewnetrznych i wewnetrznych)

o sprezynach tez tematow od groma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Młody jestem jeszcze chyba to może mało słyszałem - przeguby padnięte po holowaniu?? Że tak nagle? I guma się nagle na tej trasie poszarpała??

Jak to jakie sprężyny? -standardowe. Pełno tego zarówno w używce jak i nowych. Tylko żeby przód był pod Twój silnik a tył pod Twoją budę (sedan? kombi?) Sprężyny Irmiego jeśli tylko nie pęknięte - sprzedasz bez problemu bo towar poszukiwany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobrazuję to bardziej. Napewno każdy widział jak czasami "L" szarpie kursantowi przy ruszaniu że aż zapiszczy oponkami, a więc moja VB miała tak i to dużo bo jak mi przychamował kilka razy wsadziłem chłopaka do VB, była noc bez wspomagania nie dziwię się że miał stracha. Tyle że vectrą też nie pojechał daleko, taki trochę komedio dramat w szczerym polu.

A skoro wcześniej wszystko chodziło płynnie a teraz nawet mi szarpie to znaczy że holowanie poszkodziło. Guma jest tu nie istotna 30zł już zamówiona choć 2 dni temu była cała.

teraz byłem na kanale i przegub wew. był cały w piachu. Wiem że musze go wybić ale nie chcę sie zdziwić jak tam jest jakieś zabezpieczenie. Dlatego pytam. Może z szukaniem jestem nie ogarnięty ale nic nie "wypaczyłem"

Mam Viki hatchback i mam gdzieś kwitek na te sprężyny ale bliżej nic nie pamiętam, na pewno czerwone nic nie popękane lakier nie naruszony tak jak napisy.

Pytam o standardowe sprężyny bo chce coś dobrego a nie chcę używki po 20zł szt. a później za 2 tygodnie wymieniać w komplecie z amorami. Mam dopilowane raczej wszystko w zawieszeniu więc niech tak zostanie.

Edytowano przez ChudyLis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myślę że te holowanie tylko przyspieszyło to co miało się niedługo stać

przegub wybijesz bez problemu (zabezpieczenie jest) a kupowanie używki z 15letniego auta raczej mija się z celem

sprężyny znajdziesz w katalogu

np. lesjoforsa:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

albo kyb:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

albo pisz od razu do sprzedawców w naszym dziale reklama - dobiorą i dadzą dobre ceny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeguby nie są drogie, wymiana nie jest trudna, niedawno sam grzebałem przy przegubach. Uprzedzam tylko jeśli będziesz wymienialł uszczelniacz półosi to przygotuj sie, że ciężko jest go wybić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...