Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

suhy

Piski przy pasku osprzętu

Polecane posty

Już od dłuższego czasu mam problem który najwyraźniej się nasila. Od około pół roku przy odpalaniu był pojedynczy pisk z komory silnika a od niedawna piszczenie jest cały czas. Poniżej link do filmu nagranego dzisiaj przy okazji naprawy węża paliwa.

Narazie nie mam za bardzo czasu żeby zdjąć pasek osprzętu i wykluczyć rozrząd ale może ktoś miał podobne odgłosy i podpowie gdzie szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tylko dodam, że od roku mam dosłownie identycznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> piszczy jak jest zimny jak się troszkę nagrzeje pisk ustaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj piszczy na rozgrzanym silniku ale na zimnym też piszczy. Nie sprawdziłem tylko czy na wyższych obrotach też piszczy i jak w czasie jazdy..

Wydaje mi się że to alternator ale wole poczekać co inni sugerują sprawdzić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli wykluczysz rozrząd, a z niego raczej nie piszczy, to pozostają Ci 3 rolki i alternator oraz łożysko koła pasowego sprężarki

Edytowano przez zbigos74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprężarka raczej odpada. Obstawiam alternator lub jedną z trzech rolek ponieważ im bliżej ściany grodziowej tym głośniej... widze że chyba pozostaje droga wymiany i eliminacji.. a jak się ma do takiego piszczenia koło pasowe wału korbowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uszkodzonego koła raczej nie zdiagnozujesz, ja przynajmniej nie potrafię, po prostu jest "puk" i koło się rozpada na dwie części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na podstawie filmu obstawiam na 90% sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

alternator można sprawdzić bardzo łatwo, wystarczy dłuuugi śrubokręt i ucho.

u siebie tak go wykluczyłem, padła rolka prowadząca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możesz kolego opisać bardziej szczegółowo jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przykłądasz metalową część srubokręta do alternatora, rękojeść do ucha, jeśli to alternator to będzie słychać pisk, a nie szum.

taki domowy stetoskop, stary sprawdzony sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Polemizowałbym, o flaszkę mogę się założyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolega mi chyba z nieba spada z tym filmikiem gdyż mam to samo a mechanik mówi że tego nie słyszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">, tzn ja mam to tylko w momencie odpalenia samochdu przez pół sekundy ale zacząłem się już tym martwić, a teraz dowiaduje sie ze bedzie gorzej, tak więc będę gorząco śledził ten temat, widze że kolejna dolegliwość VC o przebiegu 170k+

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ehhh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ja mam przebieg już sporo ponad 200k. Dzisiaj idę zrzucać pasek i szukać przyczyny.

EDIT:

Pasek zrzucony i nastała cisza. Po oględzinach rolki alternatora bedę ją wymieniał. Albo jest zamontowana sztywna rolka albo poprostu łożysko się zatarło bo mogę obracać wirnikiem w obu kierunkach. Dodatkowo brak zaślepki na tym kole spowodował że jest tam pełno "syfu" od czoła w tym kole. Pozostałe rolki osprzętu chodzą lekko. Zastanawia mnie tylko czy mam problem z kołem pasowym wału bo ma lekkie bicie na boki.

Edytowano przez suhy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...