Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

suhy

Piski przy pasku osprzętu

Recommended Posts

Już od dłuższego czasu mam problem który najwyraźniej się nasila. Od około pół roku przy odpalaniu był pojedynczy pisk z komory silnika a od niedawna piszczenie jest cały czas. Poniżej link do filmu nagranego dzisiaj przy okazji naprawy węża paliwa.

Narazie nie mam za bardzo czasu żeby zdjąć pasek osprzętu i wykluczyć rozrząd ale może ktoś miał podobne odgłosy i podpowie gdzie szukać przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tylko dodam, że od roku mam dosłownie identycznie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> piszczy jak jest zimny jak się troszkę nagrzeje pisk ustaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj piszczy na rozgrzanym silniku ale na zimnym też piszczy. Nie sprawdziłem tylko czy na wyższych obrotach też piszczy i jak w czasie jazdy..

Wydaje mi się że to alternator ale wole poczekać co inni sugerują sprawdzić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli wykluczysz rozrząd, a z niego raczej nie piszczy, to pozostają Ci 3 rolki i alternator oraz łożysko koła pasowego sprężarki

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprężarka raczej odpada. Obstawiam alternator lub jedną z trzech rolek ponieważ im bliżej ściany grodziowej tym głośniej... widze że chyba pozostaje droga wymiany i eliminacji.. a jak się ma do takiego piszczenia koło pasowe wału korbowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszkodzonego koła raczej nie zdiagnozujesz, ja przynajmniej nie potrafię, po prostu jest "puk" i koło się rozpada na dwie części

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na podstawie filmu obstawiam na 90% sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alternator można sprawdzić bardzo łatwo, wystarczy dłuuugi śrubokręt i ucho.

u siebie tak go wykluczyłem, padła rolka prowadząca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz kolego opisać bardziej szczegółowo jak to zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przykłądasz metalową część srubokręta do alternatora, rękojeść do ucha, jeśli to alternator to będzie słychać pisk, a nie szum.

taki domowy stetoskop, stary sprawdzony sposób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Polemizowałbym, o flaszkę mogę się założyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolega mi chyba z nieba spada z tym filmikiem gdyż mam to samo a mechanik mówi że tego nie słyszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">, tzn ja mam to tylko w momencie odpalenia samochdu przez pół sekundy ale zacząłem się już tym martwić, a teraz dowiaduje sie ze bedzie gorzej, tak więc będę gorząco śledził ten temat, widze że kolejna dolegliwość VC o przebiegu 170k+

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ehhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko że ja mam przebieg już sporo ponad 200k. Dzisiaj idę zrzucać pasek i szukać przyczyny.

EDIT:

Pasek zrzucony i nastała cisza. Po oględzinach rolki alternatora bedę ją wymieniał. Albo jest zamontowana sztywna rolka albo poprostu łożysko się zatarło bo mogę obracać wirnikiem w obu kierunkach. Dodatkowo brak zaślepki na tym kole spowodował że jest tam pełno "syfu" od czoła w tym kole. Pozostałe rolki osprzętu chodzą lekko. Zastanawia mnie tylko czy mam problem z kołem pasowym wału bo ma lekkie bicie na boki.

Edited by suhy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...