Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

akobus

Syczenie podczas gwałtownego przyspieszania

Recommended Posts

Problem dotyczy Signum z silnikiem Z19DTH, 150KM, automatyczna skrzynia biegów. Przebieg 100 tys km.

Nie wiem, czy główny problem ma z tym związek ale ostatnio doświadczyłem awarii rozrządu. Podczas jazdy przestała działać pompa wody i zanim zatrzymalem auto temperatura wzrosła do ok 120 stopni.

Po transporcie do serwisu okazało się, że stanęła pompa wody lub rolka prowadząca ale rozrząd nie przestawił się. Komplet rozrządu i pompa zostały wymienione i auto odpala normalnie i jeździ.

Po tej naprawie zacząłem bardziej wsłuchiwać się jak chodzi silnik i podczas gwałtownego przyspieszania słychać świst/syczenie powietrza. Słychać to tylko przy obciążeniu silnika, na postoju nawet przy mocnym przegazowaniu nic nie słychać. Ciężko jest mi ocenić czy auto straciło moc bo zbiera się całkiem nieźle, jeżeli jest strata mocy tak to nieznaczna. Wydaje mi się, że tego syczenia przed awarią nie było.

Wróciłem do serwisu i sprawdzali nieszczelności dolotu, tj. wszystkie przewody do IC i turbiny. Nie znaleźli nieszczelności i twierdzą, że sama turbina może puszczać powietrze - cokolwiek to znaczy.

W okolicach turbiny było widać jakiś wyciek i zostało to wyczyszczone i dokręcone wszystkie opaski. Kazali jeździć i obserwować. Syczenie przy przyspieszaniu bez zmian.

Zauważyłem natomiast, ze na postoju kiedy silnik pracuje słychać szum/syczenie w okolicy lewego koła (od kierowcy). Syczenie jest bardziej słyszalne po odgięciu osłony silnika przy nadkolu. Sprawdziłem czy nie jest to w okolicach kolanka przy IC ale tam jest sucho i nic nie słychać.

Zaraz za osłoną jest skrzynia biegów (automatyczna). Jeżeli to ona szumi/syczy to pytanie czy to jest OK? Tak czy inaczej to raczej nie skrzynia generuje syczenie podczas przyspieszania. Nie wiem czy te dwa różne syczenia są ze sobą powiązane.

Co jeszcze mogę sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie szczelność inter coolera lub okolic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisał że sprawdzali. Albo szukasz problemu którego nie ma albo to turbo - ale w stanie dopuszczalnym :-)

Gdybac można bez końca jeśli tego nie słyszymy. Więc najlepiej jedź do kogoś komu ten silnik nie obcy i niech posłucha. Co 3 lekarzy to nie jeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź plecionkę, mi syczała właśnie pod obciążeniem, przy normalnym przygazowaniu była ciszaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mialem pourywane szpilki na kolekrorze w pierwszej fazie delikatne gwizdanie pozniej juz syczenie gwizdanie itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie jeśli słychać w miejscu którym opisujesz, to będzie to nieszczelność na intercoolerze. Mi pękł przewód gumowy i tak syczało przy obciążeniu. Zdejmij osłonę i jeszcze raz sprawdź wszystkie połączenia (węże gumowe). Myślę że to będzie to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobne syczenie w przypadku 2.5 v6. Wymiana gumowe łącznika kolektora pomogła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje za wszystkie rady. Przez dluzszy czas nie mialem dostepu do auta (wyjazd) i nie udalo sie zbyt wiele sprawdzic, natomiast ostatnio, oprocz syczenia pojawil sie zapach spalin w kabinie podczas postoju i wolnej jazdy.

Moze to wskazywac na plecionkę tak jak wczesniej bylo sugerowane. W jaki sposób najlepiej to sprawdzić? Czy zatkanie wydechu na kilka sekund powinno dać jakieś widoczne\slyszalne efekty?

Czytalem tez w innych postach, że może to być następstwem wymiany termostatu i rozszczelnieniu tzw "chlodnicy spalin". Termostat byl rzeczywiscie wymieniany jakies kilka miesiecy temu.

Czy w tym przypadku powinno też być czuć spaliny pod maską?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem takie same objawy jak opisujesz, najpierw syczenie spod samochodu( tylko pod obciążeniem) i smród spalin w samochodzie, okazało się że nieszczelna była plecionka (łącznik elastyczny) na rurze wydechowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam. To byla plecionka. Po wymianie wszystko wrocilo do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...