Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

akobus

Syczenie podczas gwałtownego przyspieszania

Polecane posty

Problem dotyczy Signum z silnikiem Z19DTH, 150KM, automatyczna skrzynia biegów. Przebieg 100 tys km.

Nie wiem, czy główny problem ma z tym związek ale ostatnio doświadczyłem awarii rozrządu. Podczas jazdy przestała działać pompa wody i zanim zatrzymalem auto temperatura wzrosła do ok 120 stopni.

Po transporcie do serwisu okazało się, że stanęła pompa wody lub rolka prowadząca ale rozrząd nie przestawił się. Komplet rozrządu i pompa zostały wymienione i auto odpala normalnie i jeździ.

Po tej naprawie zacząłem bardziej wsłuchiwać się jak chodzi silnik i podczas gwałtownego przyspieszania słychać świst/syczenie powietrza. Słychać to tylko przy obciążeniu silnika, na postoju nawet przy mocnym przegazowaniu nic nie słychać. Ciężko jest mi ocenić czy auto straciło moc bo zbiera się całkiem nieźle, jeżeli jest strata mocy tak to nieznaczna. Wydaje mi się, że tego syczenia przed awarią nie było.

Wróciłem do serwisu i sprawdzali nieszczelności dolotu, tj. wszystkie przewody do IC i turbiny. Nie znaleźli nieszczelności i twierdzą, że sama turbina może puszczać powietrze - cokolwiek to znaczy.

W okolicach turbiny było widać jakiś wyciek i zostało to wyczyszczone i dokręcone wszystkie opaski. Kazali jeździć i obserwować. Syczenie przy przyspieszaniu bez zmian.

Zauważyłem natomiast, ze na postoju kiedy silnik pracuje słychać szum/syczenie w okolicy lewego koła (od kierowcy). Syczenie jest bardziej słyszalne po odgięciu osłony silnika przy nadkolu. Sprawdziłem czy nie jest to w okolicach kolanka przy IC ale tam jest sucho i nic nie słychać.

Zaraz za osłoną jest skrzynia biegów (automatyczna). Jeżeli to ona szumi/syczy to pytanie czy to jest OK? Tak czy inaczej to raczej nie skrzynia generuje syczenie podczas przyspieszania. Nie wiem czy te dwa różne syczenia są ze sobą powiązane.

Co jeszcze mogę sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nie szczelność inter coolera lub okolic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisał że sprawdzali. Albo szukasz problemu którego nie ma albo to turbo - ale w stanie dopuszczalnym :-)

Gdybac można bez końca jeśli tego nie słyszymy. Więc najlepiej jedź do kogoś komu ten silnik nie obcy i niech posłucha. Co 3 lekarzy to nie jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź plecionkę, mi syczała właśnie pod obciążeniem, przy normalnym przygazowaniu była ciszaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mialem pourywane szpilki na kolekrorze w pierwszej fazie delikatne gwizdanie pozniej juz syczenie gwizdanie itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jeśli słychać w miejscu którym opisujesz, to będzie to nieszczelność na intercoolerze. Mi pękł przewód gumowy i tak syczało przy obciążeniu. Zdejmij osłonę i jeszcze raz sprawdź wszystkie połączenia (węże gumowe). Myślę że to będzie to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne syczenie w przypadku 2.5 v6. Wymiana gumowe łącznika kolektora pomogła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie rady. Przez dluzszy czas nie mialem dostepu do auta (wyjazd) i nie udalo sie zbyt wiele sprawdzic, natomiast ostatnio, oprocz syczenia pojawil sie zapach spalin w kabinie podczas postoju i wolnej jazdy.

Moze to wskazywac na plecionkę tak jak wczesniej bylo sugerowane. W jaki sposób najlepiej to sprawdzić? Czy zatkanie wydechu na kilka sekund powinno dać jakieś widoczne\slyszalne efekty?

Czytalem tez w innych postach, że może to być następstwem wymiany termostatu i rozszczelnieniu tzw "chlodnicy spalin". Termostat byl rzeczywiscie wymieniany jakies kilka miesiecy temu.

Czy w tym przypadku powinno też być czuć spaliny pod maską?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same objawy jak opisujesz, najpierw syczenie spod samochodu( tylko pod obciążeniem) i smród spalin w samochodzie, okazało się że nieszczelna była plecionka (łącznik elastyczny) na rurze wydechowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. To byla plecionka. Po wymianie wszystko wrocilo do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...