Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dinoq1w2e3r4

2.0 turbo 4x4 spalanie

Polecane posty

Nie żebym był zdziwiony sporym apetytem mojego auta, w końcu wiedziałem co biorę, ale słyszałem, że jest jakiś myk, który pozwala zmniejszyć tą żarłoczność. Podobno ASO może zmienić coś w parametrach i wpłynąć na zmianę zużycia paliwa. Czy ktoś coś o tym słyszał??? Jeśli tak to proszę o info, na pewno wiele osób by się ucieszyło gdyby to była prawda...

A i nie odsyłajcie mnie na forum insigni, tam tydzień czasu czekam na proste odpowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba jesteś skoro szukasz możliwości zmniejszenia spalania.W sumie opcje są trzy:

1.Przyzwyczaić się do spalania

2.Sprzedać samochód

3.Postawić i tylko oglądać

Żadnych dziwnych "myków "w ASO nie ma

Edytowano przez norbi333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyny myk jest taki żeby jeździć bardziej ekonomicznie.

Auto z napędem 4x4 waży sporo więcej i napęd też swoje zjada...to nie VC w dieslu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości niech ktoś da jakąś cyfrę jak się ma spalanie w Insigni orientacyjnie chciałem wiedziec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI!!! MISTRZE jesteście dobrych rad. Nie mam samochodu od wczoraj jeżdżę od prawie 20 lat i wiem że w baku paliwa nie przybywa tylko ubywa, proporcjonalnie do stylu jazdy, wagi auta mocy auta rodzaju napędu, skrzyni, aerodynamiki nadwozia... Ale teraz na pewno będę wiedział więcej...

A tak odkładając na bok sarkazm i dobre rady - czytałem gdzieś i słyszałem od 2 znajomych że były jakieś akcje w ASO (zmiany oprogramowania) które wpływały pozytywnie na spalanie więc pytam bo skoro może spalać o litr czy 2 mniej bez przyzwyczajenia, sprzedaży lub oglądania to czemu nie?????? A jeśli się nie da to jak już pisałem na wstępie przyjmę obecne spalanie z godnością (szczególnie wyprzedzając 70% innych palących mniej pojazdów).

Więc poproszę o nie spamowanie tylko konkrety.

A pali mi 12 w mieście

Edytowano przez dinoq1w2e3r4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po prostu podjedz do ASO i zapytaj o aktualizacje softu silnika,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jest wynik bardzo dobry wg mnie.

Nie wiem co aktualizacja silnika może mieć wpływ na ilość spalanego paliwa, ale może ma to związek z dołączaniem się napędu ( Czy on jest na stałe 4x4 -<Pytanie, bo nie wiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

,>

Dołączany

Edytowano przez norbi333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że napęd jest poprzez sprzęgło cierne. Więc jedź do ASO, prawdopodobnie rzadziej będzie to sprzęgło chodziło, żeby się za szybko nie zużyło, Ty częściej będziesz jeździł na 2WD, dzięki czemu jest szansa że spalanie się obniży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

4x4 dołącza się wówczas kiedy koła tracą przyczepność.A w normalnych warunkach rzadko to następuje.Także zmiana softu jak może wpłynąć jeszcze na dołączenie? Chyba tylko zrobić większą zwłokę czasową dołączenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Norbi okres masz czy cię kiedyś błotem ochlapałem żeś się tak przyczepił? Twierdzisz że wiesz lepiej ode mnie jak jeżdżę i ile pali moje auto? Na jakiej podstawie? Instrukcji Opla? Poczytaj sobie na forach o spalaniu to zobaczysz że rozpiętość jest bardzo zastanawiająca.

Będę niedługo w ASO na wymianie oleju to podpytam tylko że z doświadczenia wiem że oni mało co orientują się w kwestiach elektroniki (co też potwierdzają liczne wypowiedzi kolegów na forach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale do MDI żeby zassać soft z bazy GM ma dostęp mała liczba osób a Techem nikt Ci tego nie zrobi, więc musisz się zdać na usługi ASO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK tak też zrobie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BMW potrafi zmienić oprogramowanie w swoich samochodach na tyle, żeby zmniejszyć spalanie benzyny, mało tego, samochód szybciej się "zbiera", sprawa dotyczy silników bmw 1.6 ..ale w automacie.

GM zapewne także posiada tą "umiejętność"

Edytowano przez jakoku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na forach mogę Ci napisać ,ze moja pali w mieście 14 litrów i ludzie łykną.A po wgraniu tajnego softu w ASO już 13 l

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Norbi może masz racje w tym co piszesz i nic się nie da zrobić - nic to nie ujmie mojemu autu, a może jednak coś się da. Ja po prostu chce to sprawdzić - a może i Twoim kolegom się przyda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A skoro BMW może to czemu Opel by miał nie móc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Myślę że temat ciekawy bo kto by nie chciał zachować właściwości auta przy mniejszym spalaniu ?

A może wiecie jak to wygląda przy chiptiuningu/zmianie map - wszędzie piszą że zużycie przy spokojnej jeździe spada przy jednoczesnym podniebieniu KM i NM - chwyt marketingowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to chwyt marketingowy, bo nie używasz procentowo wyższej mocy i momentu by osiągnąć tą samą prędkość. Auto ma lepsze kreski i wcześniej się zbiera. Czym wyższy moment z dołu tym auto mniej pali jak się normalnie jeździ.

Na początku pali więcej, bo Ty jeździsz szybciej i agresywniej, jak się nudzi po 2-4 tygodnia ch to wraca do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No proszę więc jednak można. A orientujesz się jaki jest efekt - przyrost w 2.0 turbo? i jaki koszt zabawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 220/350 km/nm to bedziesz miał ok 260km i 410-440Nm

Koszt zależy od firmy od 1.000zł w górę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest odczuwalna różnica? Czy odczuje jedynie w portfelu i patrząc na wykres hamowni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

20 koni to sporo, 70Nm też sporo. Konie przełożą się na V-Max...olać ale niutony pozwolą na lepsze rozbujanie auta w mieście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a chip tuning? o już było w temacie nie zauważyłem..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Edytowano przez jakoku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet 40 a nie 20KM. To naprawdę czuć. W sumie bardziej czuć moment.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim znajomym się nie przyda, bo kupując auta , zresztą podobnie jak ja, byli nastawieni na to ,że mało nie będą palić. Co do programu to różnica jest odczuwalna po programie, ale nie jakaś duża, gdyż masa auta wszystko zabija. A moim przypadku spalanie wzrosło o około litra i mnie to nie dziwi. Większa moc potrzebuje więcej paliwa , a poza tym i ja jeżdże dynamicznie

Cenę programu w turbo benzynie możesz liczyć od 1500 zł w górę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co pisze norbi333 można odczytać jako wulgarne posty ale niestety wszystko jest prawdą tak jak pisał.

12l w mieście? To jest spalanie pokazane na kompie czy wyliczone przy tankowaniu? Sądzę że z kompa, a komp zaniża.

U mnie 30% miasto 70% poza, średnie w granicach 12,5-14l.

Po chipie odczuwalna jest różnica w mocy i spalaniu na poziomie +1l

Możesz też spróbować zrobić ECOtuning ale czy to przyniesie zwrot kosztu chipa na zaoszczędzonym paliwie, to już tego nie wiem.

Moim zdaniem bez sensu jest kupywanie 2.0T 4x4 i chcieć aby on mało palił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...