Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Dybus

Słaby hamulec ręczny po wymianie klocków.

Recommended Posts

Witam.
Wymieniałem dzisiaj klocki hamulcowe z tyłu na nowe i po wymianie prawie nie działa mi hamulec ręczny. Przed wymianą dzwignię ręcznego dało się max podciągnąć do góry na ok 1/2 wysokości i blokowało koła, a po wymianie idzię na full do góry i zaczyna ledwo łapać, tak jakby na jeden ząbek poprzednio. Dodam, że z lewej strony była sciągana linka z sczęk( przepraszam, nie wiem czy to się tak nazywa) i założona bez żadnych zmian. Z tego co wyczytałem to jest jakaś automatyczna regulacja ręcznego, i że istnieje możliwość regulacji położenia drążka w po sciągnięciu tunelu środkowego. Moje pytanie brzymi, czy jest możliwość wyregulowania tej przypadłości? Dodatkowo zapytam czy błąd wymiany klocków znika sam po wymianie czy może świecić dalej( zbieżność nie jest ustawiona i po uruchomieniu silnika przy pełnym skręcie w prawo nie pojawia się błąd lecz przy pełnym skręcie w lewo się już tak)? Proszę o jakiekolwiek sugestie.
Opel Vectra C 2.2 DTI 2002 rok.
Pozdrawiam, Dybus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ręczny w ciągu kilku dni wróci zapewne sam do normy. Musi się klocek dotrzeć aby zaczął łapać, w chwili obecnej masz świeże klocki które muszą się ułożyć. Na chwilę obecną ich skuteczność nie jest pełna.

Co do czujnika, błąd powinien zniknąć, jeżeli jest tak jak piszesz to masz gdzieś przetarty uszkodzony kabel dlatego wyskakuje Ci błąd, obejrzyj go dokłądnie czy gdzieś nie jest spękany, przetarty, złamany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ręczny sam się z czasem wyreguluje - to norma po wymianie tyłu.

Jak kontrolka klocków się zapaliła a przy wymianie klocków nie wymieniłeś czujnika (lewy przód) to błąd nie zniknie bo masz otwarty obwód. Czujnik jest jednorazowy. Można go ominąć robiąc zworkę na przewodach - wtedy przestanie świecić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...