Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

bakan

ilośc oleju silnikowego zagadka

Polecane posty

Witam , po zakupie vectry sprawdzilem stan oleju i był wyższy od max około 2 cm.Pojechalem do serwisu opla gdzie zawsze był serwisowany w Tarnowie i wymieniłem olej z filtrem na nowy. Po przyjechaniu do domu okazalo sie ze jest go znowu więcej o 2 cm od max.Wrociłem następnego dnia do serwisu , panowie wylali 4l oleju i powiedzieli ze wszystko jest ok , ze wczoraj wlali 4,4L i reszta oleju została w filtrze oleju ,ale nie znali odpowiedzi dlaczego na bagnecie jest o 2 cm wiecej. Nadmienie że bagnet i pochwa bagnetu była wczesniej sprawdzana i jest ok. Wlali z powrotem te 4 l spuszczonego oleju i powiedzieli ze bedą termat poruszać , zostawiłem numer tel i czekam juz 4 tyg. Na własną odpowiedzialnośc spuściłem 1 L oleju tak zeby było prawie pod max i tak już zrobiłem autem 3400km i wszystko ok . Prosze mi spróbowac wyjasnic gdzie leży problem i czy dobrze ze spóściłem ten 1 L oleju . Opel vectra 1.9 cdti 120 km rok produkcji 2005 po lifcie z wyciętym dpf 4 lata temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy dpf masz tez wyłączony programowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak dpf jest usunięty prawidłowo bo oleju nie przybywało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem tak jesli na bagnecie masz prawie max to nie zawracaj sobie głowy i omijaj serwis opla w którym robisz naprawy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiadomo jest ze całego oleju nie spuścisz nigdy musiałbyś odkręcać misę i myć silnik jak nie odkręcisz misy to zawsze cos na dnie zostanie, ja zawsze wymieniam sam i leje na zimnym silniku najpierw do maxa potem jeżdżę jeden dzień i dolewam jeszcze troszkę jak filtr sie uzupełni i tyle nigdy nie leje ksiazkowo tyle ile jest napisane, tylko sam sprawdzam bagnet od razu po wymianie i po pierwszej jezdzie

a moze bagnet jest nie od tego modelu?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bagnet jest ok, bo sprawdzałem na innym aucie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twój bagnet na innym aucie pokazuje tyle samo co bagnet z tegoż auta tzn. że sam bagnet masz dobry ale możliwe że w Twojej misce olejowej skrzywiony jest smok lub coś innego i bagnet źle się układa i fałszuje wynik - choć stan oleju fizycznie jest prawidłowy (potwierdza to ilość oleju jaką serwis wlał i zlał). Tak więc jeśli spuściłeś litr oleju to masz go teraz zdecydowanie za mało. I to moim zdaniem jest groźniejsze dla silnika niż za duża ilość oleju (gdyby było za dużo powinno kopcić jak z lokomotywy). Jeśli innego rozwiązania nie wymyślisz i nikt nic mądrzejszego tu nie napisze - zrzucaj miskę olejową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze jakby bylo za malo oleju to by sie kontrolka zaswieciła a są dwie żółta i czerwona .Żółta gasnie po przekręceniu kluczykla a czerwona po odpaleniu , zrobiłem juz 3 tys km i nic sie nie zaswieciło a serwis potwierdza ze miska olejowa nie była ściagana od nowosci , pochwa bagnetu tez na odpowiednim poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz racje, kontrolka się zaświeci jeśli będzie za mało. Omijaj ten warsztat bo to ćwoki co nie potrafią nalać oleju. W V.C jest stosunków ciężko z poziomem oleju na bagnecie ale można nalać właściwie tylko trzeba uważać. Zbyt wiele oleju prowadzi najczęściej do uszkodzenia Simeringow a to jest nie przyjemna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w tym aucie czy też silniku - ale w VB jak się kontrolka zaświeci to w misce oleju już prawie nie ma. Byłeś przy tej wymianie oleju? Lub chociaż tej drugiej? Choć trudno uwierzyć aby nie wiedzieli ile oleju wlać - i po reklamacji kity wciskają. Bywa jeszcze, że praktykant robi pierwszy raz coś i potem... W każdym razie mnie by to spokoju nie dało i zrobiłbym wymianę jeszcze raz sam lub patrząc komuś na ręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

byłem przy drugiej wymianie przy mnie wylali 4l oleju a co do kontrolki to zołta sygnalizuje niski stan oleju a czerwona ciśnienie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem co sygnalizują kontrolki i kiedy. Sek w tym że to KIEDY nie zawsze jest we właściwym momencie dlatego o tym wspomniałem. Skoro zlali 4 litry i tyle wlał z powrotem a Ty zlales litr to masz tam nieco ponad 3 litry a to mało. Inaczej nie chce być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co ty chłopie za bzdury wypisujesz! Kontrolka jest po to żeby zasygnalizować granicznie niski ale jeszcze bezpieczny poziom oleju. W innym razie była by niepotrzebna. Tak jest w każdym aucie.

Miedzy minimalnym stanem oleju a maximum jest około 1L. Czyli jeśli się zaświeci poziom oleju, to jeśli dolejesz około 1L to będzie max. na bagnecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie tłumacz mi jak dziecku po co jest kontrolka i kiedy POWINNA się zaświecić - ja napisałem, że bywa i to nie tylko w VB się z tym spotkałem - że jak się zaświeci to w misce jest już sucho a nie że jest minimum na bagnecię - dlatego nie ufałbym tylko kontrolce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak w misce może być sucho jeśli zakładając, ze do silnika wchodzi 4L i wtedy jest max. na bagnecie to jeśli ubędzie 1L i bagnet wskaże min. i wtedy zaświeci się kontrolka to pozostanie jeszcze 3L a to jest 75%!

Ja spożywam nalewkę a na Ciebie ona działa.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Edytowano przez Ireneusz3901

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się jak brakuje około 1,2-1,5litra oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytaj ze zrozumieniem! Ty piszesz kiedy kontrolka powinna się zapalac a ja pisze kiedy przeważnie - w znanych mi przypadkach - się zapalała. Nie ważne, nie o tym temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra uznaje, ze w Chrzanowie nastąpiła kumulacja dziwnych przypadków z całego świata.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, moj mechanik powiedział, że nie ma czym sie martwić, po prosru trzeba wlać odpowiednią ilośc. Po ostatniej wymianie filtra i oleju, wlane zostało nie całe 4 litry, bagnet fałszuje, pokazuje dużo za dużo, ale po kilku krotnym pod rząd sprawdzenia w koncu pokaże prawidłową wartośc, ja sprawdzam w sposób taki, że wracam z krótkiej trasy, czekam 10 min i podchodzę, pokazuje za dużo, ale po ponownym kilkukrotnym spr otrzymuje dobra wartośc, na zimnym silniku podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

już nie jedna osoba na forum opisywała problem z prawidłowym odczytaniem poziomu oleju bagnetem w cdti - poszukajcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam problemu z odczytaniem ilości oleju na bagnecie bo mi cały czas to samo czyli max . .Stan oleju sprawdzam tak jak kolega wyżej po 10 minutach wycierając bagnet szmatką .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...