Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
RudeBoy

[2.2dti] Problem z nierówna pracą

Polecane posty

Witajcie,

Choć nie mam vectry tylko frontere B 2.2DTI nie sądzę by było lepsze miejsce niż Wasze forum aby szukac pomocy.

Problem jest następujacy.

Silnik pracuje twardo, nierówno, przy dodawaniu gazu ma się wrażenie jakby nie palił na wszystkie gary z lekka się telepie. Jest słabszy. Po dłuższej jeździe zapala czeka P0190. Czek potrafi sam zgasnąc w czasie jazdy. Pompa zdaje się pracować OK. Kąt wtrysku zadany i aktualny zmienia się i są zgodne...

Sprawdzone i paliwo do wszystkich wtryskiwaczy dochodzi. Auto odpala od strzała za każdym razem.

Ciekawostką jest fakt, że odcięcie klap w pozycji otwarte sprawia, że auto jeździ idealnie. Nie dymi, mocy nie brakuje. Dokładnie tak jak przed awarią.

Podpowiecie coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie piszesz o wydechu co z rury i jaki kolor leci tylko prawde pisz.

Lejące wtryski i możliwy do wymiany map sensor (błąd)

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Map sensor w sensie czujnik doładowania w kol. dolotowym?

Podmieniałm na inny sprawny - bez różnicy.

Czy lejące wtryski nie powodowały by dymienia?

Jaki związek z tym faktem miałoby to, że jak odpinam klapy i pozostawiam je w poz. otwartej auto jeździ idealnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak odpinasz i ustawiasz przecierz one są w pozycji otwartej dopiero jak zadziałają to są zamknięte chyba że masz EZ od IGR do wymiany nie trzyma..

Zabity dolot czyli czyszczenie cie czeka.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klapy normalnie są w pozycji - OTWARTE

sprawdż siłowik IGR

Edytowano przez drano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie, żyłem w przekonaniu, że klapy są na jałowym i przy normalnej pracy cały czas otwarte.

Po odpaleniu siłownik ich się nie powienien ruszać.

U mnie teraz po odpaleniu siłownik klap je zamyka. Sam siłownik klap jest ok rzecz jasna. Czy może to świadczyć o padniętym zaworze podciśnienia od sterowania klapami?

Niby sprawdziłem go i wydjae się być OK.

Dziwi mnie fakt, że po odpaleniu na wtyczce siłownika jest napiecie 6,7V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wtyczki i wężyki są prawidłowo wpięte w EZ ?

Prawidłowo tzn wtyczka EZ IGR - wtyczka EZ EGR i wężyki z króćca OUT od EZ IGR do IGR i EZ EGR do EGR-a

Edytowano przez drano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie dziw się jest prawidłowe w tym czasie powinien upuszczać podciśnienie co by na siłowniku było 0.0 bara, możesz przy sprawnym EZ od IGR podczas pracy silnika na biegu jałowym zatkać ten dolny filterek i będziesz widział jak zaciąga się siłownik klapek.

Poszukaj w przyklejonych tematu czyszczenie elektrozaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No mógł ten zawór umrzeć bo sposób i warunki w jakich ja eksploatuje swoje auto daleko odbiega od typowej eksploatacji przeciętnego dti

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli mówicie, że po odpaleniu auta klapy powinny zostac nieruszone to sprawa wydaje się być prosta. EZ od klap.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak.

Ale błąd P0190 to nie od klapek, wyżej podałem możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy nie jest tak że ECU wywali błąd czujnika ciśnienia gdy stwierdzi nieprawidłowe ciśnienie (poza zakresem) przy danych parametrach pracy silnika - a winne temu są właśnie zamknięte klapy bo EZ puszcza podciśnienie na siłownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem...

Rozgrzebałem EZ od klap. Był czysty i bez śladów uszkodzeń.

Mało tego podmieniłem go z zaworem od turbo. O dziwo we fronterze wszystkei trzy zawory są identyczne. Nawet EPC tak twierdzi.

No i kapa. Nic to nie dało. Po odpaleniu klapy się zamykają auto dudni.

Musi być coś innego.

Jeszcze mi przychodzi na myśl pęknięta dźwiegienka na jakimś ssącym zaworze. W takiej sytuacji może chodzić tylko jeden ssący na jakimś cylindrze.... akurat ten którego klapa przymyka...

Spokoju mi nie daje bła P0190 bo to świadczy raczej o nieprawidłowym ciś. wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Coś co daje impuls na EZ od IGR jest uszkodzone i cały czas podaje ten impuls a chyba związane jest to z błędem P0190 podałem ci sprawdzony sposób na niego w linku a ty dalej drążysz że nie daje ci spokoju ten błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...