Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
RudeBoy

[2.2dti] Problem z nierówna pracą

Recommended Posts

Witajcie,

Choć nie mam vectry tylko frontere B 2.2DTI nie sądzę by było lepsze miejsce niż Wasze forum aby szukac pomocy.

Problem jest następujacy.

Silnik pracuje twardo, nierówno, przy dodawaniu gazu ma się wrażenie jakby nie palił na wszystkie gary z lekka się telepie. Jest słabszy. Po dłuższej jeździe zapala czeka P0190. Czek potrafi sam zgasnąc w czasie jazdy. Pompa zdaje się pracować OK. Kąt wtrysku zadany i aktualny zmienia się i są zgodne...

Sprawdzone i paliwo do wszystkich wtryskiwaczy dochodzi. Auto odpala od strzała za każdym razem.

Ciekawostką jest fakt, że odcięcie klap w pozycji otwarte sprawia, że auto jeździ idealnie. Nie dymi, mocy nie brakuje. Dokładnie tak jak przed awarią.

Podpowiecie coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie piszesz o wydechu co z rury i jaki kolor leci tylko prawde pisz.

Lejące wtryski i możliwy do wymiany map sensor (błąd)

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Map sensor w sensie czujnik doładowania w kol. dolotowym?

Podmieniałm na inny sprawny - bez różnicy.

Czy lejące wtryski nie powodowały by dymienia?

Jaki związek z tym faktem miałoby to, że jak odpinam klapy i pozostawiam je w poz. otwartej auto jeździ idealnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak odpinasz i ustawiasz przecierz one są w pozycji otwartej dopiero jak zadziałają to są zamknięte chyba że masz EZ od IGR do wymiany nie trzyma..

Zabity dolot czyli czyszczenie cie czeka.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

klapy normalnie są w pozycji - OTWARTE

sprawdż siłowik IGR

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie, żyłem w przekonaniu, że klapy są na jałowym i przy normalnej pracy cały czas otwarte.

Po odpaleniu siłownik ich się nie powienien ruszać.

U mnie teraz po odpaleniu siłownik klap je zamyka. Sam siłownik klap jest ok rzecz jasna. Czy może to świadczyć o padniętym zaworze podciśnienia od sterowania klapami?

Niby sprawdziłem go i wydjae się być OK.

Dziwi mnie fakt, że po odpaleniu na wtyczce siłownika jest napiecie 6,7V

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wtyczki i wężyki są prawidłowo wpięte w EZ ?

Prawidłowo tzn wtyczka EZ IGR - wtyczka EZ EGR i wężyki z króćca OUT od EZ IGR do IGR i EZ EGR do EGR-a

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie dziw się jest prawidłowe w tym czasie powinien upuszczać podciśnienie co by na siłowniku było 0.0 bara, możesz przy sprawnym EZ od IGR podczas pracy silnika na biegu jałowym zatkać ten dolny filterek i będziesz widział jak zaciąga się siłownik klapek.

Poszukaj w przyklejonych tematu czyszczenie elektrozaworów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No mógł ten zawór umrzeć bo sposób i warunki w jakich ja eksploatuje swoje auto daleko odbiega od typowej eksploatacji przeciętnego dti

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli mówicie, że po odpaleniu auta klapy powinny zostac nieruszone to sprawa wydaje się być prosta. EZ od klap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak.

Ale błąd P0190 to nie od klapek, wyżej podałem możliwość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy nie jest tak że ECU wywali błąd czujnika ciśnienia gdy stwierdzi nieprawidłowe ciśnienie (poza zakresem) przy danych parametrach pracy silnika - a winne temu są właśnie zamknięte klapy bo EZ puszcza podciśnienie na siłownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wytrzymałem...

Rozgrzebałem EZ od klap. Był czysty i bez śladów uszkodzeń.

Mało tego podmieniłem go z zaworem od turbo. O dziwo we fronterze wszystkei trzy zawory są identyczne. Nawet EPC tak twierdzi.

No i kapa. Nic to nie dało. Po odpaleniu klapy się zamykają auto dudni.

Musi być coś innego.

Jeszcze mi przychodzi na myśl pęknięta dźwiegienka na jakimś ssącym zaworze. W takiej sytuacji może chodzić tylko jeden ssący na jakimś cylindrze.... akurat ten którego klapa przymyka...

Spokoju mi nie daje bła P0190 bo to świadczy raczej o nieprawidłowym ciś. wtrysku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Coś co daje impuls na EZ od IGR jest uszkodzone i cały czas podaje ten impuls a chyba związane jest to z błędem P0190 podałem ci sprawdzony sposób na niego w linku a ty dalej drążysz że nie daje ci spokoju ten błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...