Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kysiu241

Problem z prędkościomierzem/sygnał weg

Polecane posty

Witam od jakiegoś czasu mam problem z prędkościomierzem to znaczy raz działa a rez nie, problem pojawia się głownie w cieplejsze dni. Gdy temperatura spada poniżej 11 stopni wszyskto jest ok lecz nie zawsze, pozatym nie działa abs i tc to jakurat cały czas nie działa, troche pogrzebałem przy samochodzie i okazało się że przewód od czujnika lewej piasty tył był urawny naprawiłem tan kabel i niestety nic to nie dało. Postanowiłem pogrzebać przy liczniku przy okazji wymiany kilku kontrolek, pomierzyłem przejścia i chyba wszystko ok, z jednym małym wyjątkiem przewód niebieski z czerwonym ( syg. Weg) ma zwarcie do masy gdzieś pomiędzy złączem x2 a prędkościomierzem, mierzyłem pomiedzy abs a x2 tu jest wszystko ok. i tu moje pytanie czy tak powinno być czy jakiś problem z instalacją samochodu, którędy ten przewód przebiega lub gdzie się rozgałezia żeby łatwiej zlokalizować usterkę może ktoś miał podobny przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sterownik sprawdzałeś? Abs a szczególnie lewy przedni czujnik i sterownik mają wiele wspólnego z prędkościomierzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystkie posprawdzałem czujniki ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się pytam o sterownik. Podłączałeś kompa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesze nie musze zakupic opcoma, mam jakiś kabel ale za chiny nie mogę go połączyć. Pytałem o połączenia, bo już wyeleminowałem kilkanaście usterek z powodu naderwania i przetarcia przewodów, więc obstawiam z góry że i tą usterkę można z tym połączyć. I teraz tu pytanie czy sterownik abs można sprawdzić bez kompa? Czy na przewodzie doprowadzającym sygnał weg powinno być jakieś napięcie, czy masa? Jak pisałem wcześniej moim zdaniem nie jest to wina sterownika choć głowy nie dam sobie urwać, niepokoi mnie za to to że jak rozpiołem złącze x2 czyli pominowszy steronik abs( bo rozłączony ) na przewodzie doprowadzającym sygnał weg do prędkosciomierza jest zawarcie do masy i czy to jest normalne czy tak być nie powinno?

Edytowano przez kysiu241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sposób bez kompa to podmianka. Jeśli podepniesz komputer to albo nie będzie się łączył z abs albo wywali kupę błędów, przeważnie z elektrozaworami. Op-comem dodatkowo sprawdzisz czy działają czujniki. Jaki masz kabel? Co do przewodów nie pomogę bo jeszcze w nich nie grzebałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli nie masz Interfejsu to możesz sprawdzić oscyloskopem czy po odłączeniu licznika masz wogóle sygnał weg, miernikiem też w zasadzie byś mógł, ale potrzebujesz woltomierz z miernikiem częstotliwości i spróbować zobaczyć podczas jazdy czy coś na nim jest. Ja obstawiam tak jak cichy117 problem z ABS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kabel jaki posiadam to mniej więcej taki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

dostałem razem z vectrą z tego co wyczytałem na necie to o d..e potłuc ten fejs. szukam opcoma chinczyka na ebayu to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie w miare przystepnej cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za specjalny nie jest ale od biedy zadziała. Jakiego programu używasz? Z silnikiem się łączy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Własnie nie chce się wogóle z niczym połączyć, podobno działa pod windows7 ale jakoś mi się to nie udaje, programy jakich używałem to opeltech2, abcom i opcom. Nie mam w lapku portu rs232 więc zostaje tylko na usb. Po instalacji sterowników programów itd przy próbie połączenia pojawia się komunikat brak echa interfejsu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wybierasz prawidłowy port com w programie to zostaje tylko wina sterów. Jeśli masz możliwość to spróbuj na XP

Edytowano przez cichy117

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na pierwszym i drugim ciągle to samo. Brak echa interfejsu a wktórymś programie że nie wykryto interejsu. Co do xp to musiał bym postawić system obok win7, nie bardzo mi się chce ale spróbuje od kogoś pożyczyć lapka z xp zobaczymy.

Edytowano przez kysiu241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ustawiałeś odpowiedni port com?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem z portami prędkościami itd wszystko tak jak w instrukcji nic to nie daje. Postawie xp na pendrajwie i zobacze w wekend może coś ruszy. A jak nie to w przyszłym tygodniu kupie opcoma chinczyka to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie. teraz palą sie już trzy kontrolki tc abs i poduszka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z op-comem jest mniej problemów. U mnie na fejsie samoróbce ruszył tylko abcom ale tu sprawa była prostsza bo to rs232

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się trochę pod Twoj post, żeby nie robic podobnego tematu.

Również mam problem z licznikiem, jeśli działa to właściwie tylko na początku przez jakiś czas, a później umiera.

Czujniki są w porządku, myślę, że winowajcą może być kabel idący od lewego przedniego czujnika do sterownika, jednak przez instalację gazową nie za bardzo mam do niego dostęp, a nie chciało mi się rozbierać tego wszystkiego.

Czy ktoś mi może powiedzieć, którędy on idzie i gdzie?

Znalazłem schemat wtyczki podpinanej do sterownika, ale niestety u mnie jest inny rozkład pinów (vb po lifcie, sterownik bosch) czy ktoś ma schemat tej wtyczki?

Edytowano przez hpiotrekh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak umiera licznik to działa ABS ? Bo jak działa ABS i nie zaświeca się kontrolka to oznacza że sam licznik jest raczej uwalony więc po co rozgrzebywać instalację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie poniekąd połączyć ze sterownikami niktórych elementów dziś na szybko tylko poduszki kody jakie mi wyszły to:

77

35

87

37

44

72

Wszystki oznaczonie jako nie aktywne.

Ok poduszki skasowane winą były stare kody w pamięci, nieaktywne, wiec je skasowalem i kontrolka zgasła natomiast nie mogę się połączyć ze sterownikiem abs, nie właściwa prędkość portu, to samo przy silniku i wszystkich podzespołach pracujących w prędkości portu 10400, czy macie jakieś rozwiązanie tego problemu.

Edytowano przez kysiu241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie jakiś czas się nie odzywałem, op-com zamówiony czekam na realizacje. Poczytałem troche forum i znalazłem jedną rzecz przy okazji sprawdzania pinów w kostkach na forum VKP a mianowicie do multimetru jest wyprowadzony sygnał prędkości pojazdu z ABS Czy możliwe jest że to własnie ten Multimetr jest sprawcą mojego problemu z prędkościomierzem i licznikiem przejechanych kilometrów, otóż pojawiła się nowa usterka wyświetlacz przejechanych kilometrów wyświetla czasem nie kompletne liczby tak jak by umieracące piksele, dodatkowo samopoziomowanie reflektorów raz działa a raz nie i niezależnie od tego czy prędkościomierz działa czy nie, pozatym prawy xenon świeci wyżej od lewego czy tak być powinno, jesli nie to czy w lapach xenonowych jest jakaś manualna regulacja wysokości świecenia, pozatym zauważyłem że w prawej lampie właśnie tej co za wysoko świeci soczewka trzyma się tylko na jednej śrubie reszta śrubek leży w dolnej części reflektora przy przetwornicy, ktoś tam chyba grzebał bo wątpie aby śruby same wypadły.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dopiero teraz sobie przypomniałem o tym poście...

Jak umiera licznik to abs i tc nie działa. Czujniki są sprawne, na 90% uwalony mam jednak sterownik, bo ostatnio się nie mogłem podłaczyć opcomem.

A jak jest zimno, jak teraz to na początku wszystko działa ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak dostałem w końcu opcoma śmiga pięknie łączy się z każdym jednym elementem z wyłączeniem sterownika abs, czyli wychodzi na to że to wina sterownika bo gdzieś czytałem że jak są błedy to nie można się połączyć z tym sterownikiem, co obstawiacie.

Przy okazji kody błędów

Silnik

systemNameOrEngineType: X25XEI
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: 01
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S00100
ProgrammingDate: 20051121
CalibrationDate: 190406


Łączna ilość kodów błędów: 2

P0500 - Sygnał prędkości pojazdu
(08) - Obecny

P0335 - Brak sygnału obr/min z silnika
(00) - Obecny

Oraz jeden z poduszki powietrznej bocznej kierowcy ale to zapewne wina kostki pod fotelem bo ostatnio odłączałem co ciekawe na odłączonym akumulatorze i błąd się pojawił po niedzieli to sprawdzę.

Edytowano przez kysiu241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wskazuje na padnięty sterownik. P0500 to wina błędu abs a P0335 to standard (poczytaj o tym na forum)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak o tym błedzie czytałem już, pojawia się przy odczycie na włączonym zapłonie ale bez uruchamiania silnika, silnik pracuje równo i bez zarzutów więc czujnik wału jest raczej ok. Jak znajdę chwile to wyjme sterownik i bedę prubował rozebrać no i naprawić jeśli to wina zimnych lutów lub jakiegoś urwanego drucika bo w tych sterach to podobno najczęściej spotykane awarie. Na forum już znalazłem kilka poradników na ten temat jak tego dokonać co prawda elektronikiem nie jestem ale z lutownicą jestem zaznajomiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać nie czytałeś o sterowniku boscha. Szukaj lepiej drugiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok strowik rozebrany kilkanaście przewodzikow tych najmniejszych jest po urywanych, próbowałem to lutować ale chyba szkoda

Zachodu teraz pytanie znacie kogoś kto miał by sterownik na sprzedaż bosch 0273004231.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...