Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MikiQ

słabe ładowane

Recommended Posts

Witajcie. Mam problem z ładowaniem w swoim aucie tzn. raz jest 14,1 a raz 13,6 czyli za słabe. Wymieniłem akumulator bo tamten przez to c...j strzelił, wymieniłem też regulator napięcia w alternatorze ale to też nic nie pomogło. Miał ktoś podobny problem u siebie? Nie bardzo wiem gdzie mam dalej szukać a muszę to zrobić w miarę szybko żeby niebzepsuc nowego aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj tu

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy nie grzeje ci się klema + w miejscu gdzie wchodzą w nią przewody. Przewód jest zakuwany i potrafi się utlenić wewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napięcie sprawdzałeś woltomierzem czy w ukrytym menu?

U mnie w menu zaniża o 0,2 - 0,3V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napięcie sprawdzałem na kilku miernikach i na wszystkich jest tak samo.

Ok. Czyli wychodzi ze te typy tak mają tylko będzie problem z gwarancją na aku bo producent podaje ze min. ładowanie to 13,7. Może mi ktoś jeszcze podać jakie ma napięcie na aku po dłuższym postoju np. po nocy bo u mnie spada do 11,9 v i jaki macie pobór prądu jak auto stoi ( żeby to sprawdzić trzeba w trakcie zdejmowania klemy trzymać miernik na klemie i na aku, bo u mnie jest 120 mA a z tego mi elektryk powiedział to trochę za dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Wydaje mi się, że moje problemy zaczynają się właśnie od złego napięcia/ładowania aku. Vectre kupiłem wczoraj i zrobiłem nią do domu prawie 600km bez najmniejszego problemu. Stąd też dzisiaj moje zdziwienie kiedy jadąc w korku z nudów wcisnąłem wyłącznik ESP i już nie byłem w stanie go włączyć. Próbowałem gasić silnik, ale po zapaleniu go na nowo pojawiła się ikonka od akumulatora. Przejechałem może 50m kiedy pojawił się na wyświetlaczu symbol kierownicy, później opadły mi wszystkie wskazówki od zegarów i zaczęła mrugać ikonka tankowania. W trakcie tego cały czas świeciła mi się jeszcze kontrolka ESP. Na deser zgasło mi auto i za nic nie chciało odpalić. Po krótkich oględzinach silnika zauważyłem, że przy samym akumulatorze miałem stopiony bezpiecznik 10A - czerwony (nie wiem od czego i co on tam robi). Po wymianie silnik zapalił bez problemu ale cały czas świeciło mi się ESP. Wracając, żeby ominąć korki wpadłem na autostradę i tam przy prędkości 140km/h do ESP dołączyła kontrolka od emisji spalin. Nie wiem co się dzieje. Auto z silnikiem 1.8 z 2002 roku. Gaz założony w 2010 i nie było takich problemów z nim wcześniej. Jest ktoś w stanie mi powiedzieć co się stało z nim i czy będzie się to powtarzało?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pasuje błędy kompem odczytać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Znałeś to auta przed zakupem i wiesz że nic takiego się nie działo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIem, że wszystko było ok. Jedyne co, to czasami chwilowo tracił moc przy 150km/h a później wszystko wracało do normy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Opisane przez Ciebie objawy są typowe dla słabego ładowania.Komputer konsekwentnie wyłącza systemy pobierające prąd a najmniej istotne dla bezpieczeństwa i funkcjonowania samochodu.Być może przyczyną był uszkodzony bezpiecznik a może stopiony bezpiecznik jest oznaką zwarcia w którymś z układów i za dużego poboru prądu którego atek nie jest w stanie zaspokoić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po wymianie bezpiecznika samochód zachowuje się podobnie ale rzadziej wyrzuca błędy. Zazwyczaj wystarczy zgasić i uruchomić ponownie silnik a jak to nie pomoże to krótka przerwa albo postukanie po ECU kluczykiem dzisiątką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Myślicie, że wymiana aku pomoże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zapala Ci normalnie? Zanim wymienisz aku sprawdź go testerem u elektryka lub w sklepie handlującym akumulatorami.Najczęściej robią to za darmola.Spadki napięcia mogą generować błędy komputera. Ale tego raczej nie naprawisz kluczykiem dziesiątką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapala normalnie. Po weekendzie podskoczę do mechanika to sprawdzi co tam się dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...