Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ESSA

2.2dti problem z automatem

Recommended Posts

Witam

Opel vectra 2004r

Mam problem ze skrzynią w sumie nie wiem czy to problem bo pierwszy raz mam w ręku opla z automatem a więc przejdę do rzeczy kiedy zatrzymam się i czekam na zielone światło i trzymam nogę na hamulcu - jest odczuwalne takie jedno szarpnięcie - to taki efekt jakby uderzenia
samochodu w tył wtedy jest szarpnięcie i "wyskok do przodu".
Podczas jazdy zmienia biegi bez problemu i robi to płynnie.

Właściciel zapewniał mnie że wymieniał olej w skrzyni.

Edited by ESSA

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtedy wrzuca na luz jak masz noge na hamulcu tak ok po 2,3 sekundach to normalne w tej typu skrzyni. zwróć uwage czy szarpie tak samo jak na ciepłej i zimnej skrzyni?ciepła skrzynia jest po ok 20 min uzytkowania. Generalnie to zły objaw dotyczy płyty sterującej w skrzyni lub samych elektrozaworów w niej.

nie chce zapeszac ale jesli chodzi o koszty :

1 elektozawór okolo 300 zl jes ich chyba 3 (jak by ktorys niedomagał)

kompletna płyta sterujaca cos około 3000 zl

regenertowana cos koło 2400 przy zwrocie starej

+ oczywiscie robota

moim zdaniem ktoś sprzedał Tobie auto i wiedzial o tej usterce. A ty mogłes tego nie zauwazyc.Najlepiej jechac do jakiegos serwisu od automatow i popytac. Moze zle sie adoptowala skrzynia po tej wymianie oleju jesli ja zresetowali...

daj znac jak cos. To typowa bolaczka tych skrzyń

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to samo. Czekam aż się całkiem rozleci i wkładam manual, bo naprawa automata jest kompletnie nieopłacalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm manual tez pociagnie finansowo.koszt sprzegla kompletnego, pedaly, licznik , lewarek ,skrzynia, oski tez sa inne pewnie , i duzo jeszcze po drodze wyjdzie.potem auto moze stac sie nie sprzedawalnym itp.Moim zdaniem lepiej naprawic ta plyte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem u tych co kupiłem auto

Niestety Pani do mnie że nie wie co ja przez noc robiłem autem itd A ja jej mowie że nie da rady zepsuć skrzyni 30km bo tyle wczoraj przejechałem i zauważyłem dopiero po 40min jeździe po mieście ze ta wada występuje dzisiaj mi pokazali faktury z naprawy skrzyni na kwotę 5tys zł i 30tys km temu.

Byłem na Policji i pan policzan mi powiedział ze od umowy mogę odstąpić w ciagu 7dni a jak nie przyjmą auta to spisać oświadczenie ze nie przyjmują auta i wtedy coś dzialac

Babka mi powiedziała ze da mi znać co dalej ale dopiero w poniedziałek bo jej prawnik nie pracuje w sobotę

i mówiłem babce ze nie wiedziałem ze trzeba 40min czekać aż wszystko się dokładnie rozgrzeje i wtedy sprawdzać skrzynie no masakra

Edited by ESSA

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten sam problem i przymierzam się do zakupu takiego zestawu

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i dobrze walcz o pieniadze.mam nadzieje ze nie wpisales mniejszej kwoty na umowie kupna. Ewidentnie zataili to. Za 5 tys nie da sie przeprowadzic kompletnego remontu tej skrzyni. Moze zabraklo na ta plyte lub wstawiono uzywana. Teraz bedzie gra na zwloke zapewnie zeby cie zbyc. Smutne bo samochod powinien sprawic fun z jazdy a jednak zyjemy w kraju kretaczy, i kupno uzywanego auta to niestaty loteria. Ale wiesz co u mnie wlasnie przez chlodnice oleju do skrzyni dzialy sie cyrki i wstawilem oddzielna i w jakis sposob pomoglo bo skrzynia sie przegrzewala...gdybys naprawial pomysl nad tym modem bo wtedy temp. Bedzie nizsza o jakies 15 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no własnie wszystko wporządku było ze skrzynia dopóki nie kupiłem i nie używałem auta około 40minut w mieście i dzieją się cyrki właśnie jak stanę i wrzuca na luz

myslisz ze moze to byc wina temperatury ? Jaki jest koszt takiej zabawy ?

na zimnym jest wszystko wporzadku


na umowie mam wpisaną kwotę taką jaką zapłaciłem ! Zaciekawiłeś mnie tą chłodnicą oleju ? Może tu po prostu problem występuje tak jak mówie dopóki samochód się dobrze nie nagrzeje tak 40min to skrzynia chodzi dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem niedomaga ktorys z zaworków w tej plycie sterujacej.Jesli jest ok na zimnym a tak sie dzieje na cieplym byc moze ktorys juz jest zurzyty i nie daje takiego cisnienia. a nie szarpie przy zmianie biegów?tzn czy sa jakies pukniecia, twarde wbicia biegów, jakies stuki itp.

z ta chlodnica wlasnie pisalem jakbys robil ta plyte to odrazu doczepic ta oddzielna.koszt ok 350 zl ale mysle ze warto jak chcesz trzymac auto.A dla skrzyni napewno wyjdzie lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak jadę to nic nie czuję dopiero jak stanę i skrzynia potrafi rzucić 3 biegi w ciągu 5sec ale najczęściej jest to ten jeden bieg żadnych stuków tylko uczucie jakby ktoś wjechał w tyłek


Proszę o pomoc jak załatwić szybko i sprawnie tą sprawę z ukrytą wadą

Please login or register to see this link.

w linku opisałem cały problem

jak ktoś wie co i jak to proszę o odpowiedz


dostałem telefon od właściciela i chciała mi wcisnąć 1500zł potem po 5minutowej rozmowie 2000zł nie zgodziłem się i powiedziałem ze zawołam rzeczoznawce i wyceni mi jakie to naprawdę będą koszta a może znajdzie jeszcze inne wady....

Coś mają na sumieniu jeżeli proponują mi kasę bo jak ja bym sprzedawał i bym wiedział ze jest ok to bym w życiu nie proponował kasy


Byłem zobaczyć co się dokładnie stało ze skrzynia jezeli ktos ma takie objawy jak ja to moze byc pomocne

"Problem w ukladzie neutralnego wysprzeglania - konieczna naprawa bloku zaworowego w ukladzie neutralnego wysprzeglania"

Koszt od 2500-3000zł

Pozdrawiam

Edited by ESSA

Share this post


Link to post
Share on other sites

opisywany wyżej problem to problem z wytartym tłokiem gumowo metalowym który załącza konwerter. Po zatrzymaniu skrzynia przechodzi w tryb odciązenia i wyłacza konwerter. Tłok który jest odpowiedzialny za włączenie konwertera jeśli jest wytarty dobrze działa na zimnym-gęstym oleju, jak olej się rozgrzeje jest rzadszy i nie jest w stanie płynnnie przesunąć tłoka, dopiero jak przesunie to zrobi to gwałtownie, stąd to szarpnięcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...