Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

trapp

Samochód nie odpala......

Polecane posty

Witajcie...

Właśnie moja viki przerobiła się na kupkę złomu... może wpadniecie na pomysł co to może być ?

Jak ją odpaliłem 40 minut temu samochód zapalił normalnie... natomiast gdy pięć minut później odbierałem dzieciaki stwierdziłem, że z komory silnika dokładnie z prawej jej strony można wyczuć drażniący zapach. Oględziny nic nie dały, żadnych wycieków, dziwnych odgłosów .. nic. Śmierdzi nie śmierdzi trzeba jechać do domu... w trasie norma.... bez większego spalania, wyższej temperatury.. nic... tylko śmierdzi ( przełączenie na obieg wewnętrzny likwiduje przykry zapach - czyli ewidentnie z komory silnika ). Podczas parkowania zrobiło się śmieszniej... po chwili cofania podskoczyły obroty silnika do 1200 - 1300 obrotów i na chwilę zapaliły się kontrolki trakcji i ABS. Po zaparkowaniu samochodu dałem mu chwilę popracować i zgasiłem silnik. Kolejna chwila i próba odpalenia silnika i nic. Słychać przeskok przełącznika rozrusznika ( charakterystyczne prztyknięcie ) przygasają światła, mrugają kontrolki ( tak nigdy nie reagowały przy normalnym zapłonie ) i koniec. Nie pojawiła się serwisówka.

Macie jakiś pomysł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to padł alternator?

Edytowano przez Bartoss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno podczas jazdy kontrolki ładowania nie było.. Na pewno bez ładowania do domu bym nie dotarł.. Za daleko

Ale na noc aku pójdzie pod prostownik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem bez ładowania trasę 60km z Włoch do Słowenii (jak padło mi koło pasowe wału) - zabiłem wtedy aku, ale udało się dowieźć rodzinę. W maju padł mi altek, jeszcze inne doświadczenia - to auto potrafi zaskoczyć.

To było 85 km: Grado-Izola :-)

Edytowano przez Bartoss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

eeeh no zobaczymy na pewno podładuje... jeżeli to alternator.. powinien odpalić bez problemu. Swoją drogą ciekawe od czego :-(


Swoją drogą... Ile teraz kosztuje taka przyjemność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

objawy jakby poprostu aku sie wysluzyl. radze zaczac od sprawdzenia napiecia na nim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiecie moze i byc,ale pod obciazeniem bbedzie kupa.U mnie tak bylo...napiecie,gestos elektrolitu oki..a jak gosciu przylozyl takie urzadzenie i sprawdzil pod obciazeniem okazalo sie,ze padl.Nowy zalozylem i zaskoczyl od strzala:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 200% padł alternator, a nawet na 500. Uzwojenie się zjarało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm No to dzisiejsza porcja informacji.... akumulator naładowany podpięty samochód zakręcił od pierwszego strzału... i natychmiast zaczyna śmierdzieć... Szybkie podpięcie miernika pokazuje, że jest ładowanie... miernik pokazuje 14V. Co więcej... jak samochód zaostawiłem z podpiętym akumulatorem na parę godzin, zastałem auto totalnie bez prądu. Wydaje mi się, że gdyby padł alternator nie dawał by takich objawów... czyżby mi się po prostu gdzieś zrobiło jakieś potężne zwarcie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

masz już wszystko napisane, a drążysz temat, skoro wiesz lepiej to po co pytasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zbigos... Juz nie drąże, aczkolwiek wydaje mi się, że forum służy do tego by się pytać.... BTW miałeś racje.. alternator się zjarał do tego stopnia że zwarcie na masę było. PS. nigdzie nie pisałem że wiem lepiej

Dzięki wszystkim za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro się pytasz i dostajesz odpowiedź, a pytasz dalej to co chcesz osiągnąć? Potwierdzenie od 100osób? Zdarza się, że na forach ktoś czasem ma rację

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...