Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

trapp

Samochód nie odpala......

Recommended Posts

Witajcie...

Właśnie moja viki przerobiła się na kupkę złomu... może wpadniecie na pomysł co to może być ?

Jak ją odpaliłem 40 minut temu samochód zapalił normalnie... natomiast gdy pięć minut później odbierałem dzieciaki stwierdziłem, że z komory silnika dokładnie z prawej jej strony można wyczuć drażniący zapach. Oględziny nic nie dały, żadnych wycieków, dziwnych odgłosów .. nic. Śmierdzi nie śmierdzi trzeba jechać do domu... w trasie norma.... bez większego spalania, wyższej temperatury.. nic... tylko śmierdzi ( przełączenie na obieg wewnętrzny likwiduje przykry zapach - czyli ewidentnie z komory silnika ). Podczas parkowania zrobiło się śmieszniej... po chwili cofania podskoczyły obroty silnika do 1200 - 1300 obrotów i na chwilę zapaliły się kontrolki trakcji i ABS. Po zaparkowaniu samochodu dałem mu chwilę popracować i zgasiłem silnik. Kolejna chwila i próba odpalenia silnika i nic. Słychać przeskok przełącznika rozrusznika ( charakterystyczne prztyknięcie ) przygasają światła, mrugają kontrolki ( tak nigdy nie reagowały przy normalnym zapłonie ) i koniec. Nie pojawiła się serwisówka.

Macie jakiś pomysł ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to padł alternator?

Edited by Bartoss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno podczas jazdy kontrolki ładowania nie było.. Na pewno bez ładowania do domu bym nie dotarł.. Za daleko

Ale na noc aku pójdzie pod prostownik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zrobiłem bez ładowania trasę 60km z Włoch do Słowenii (jak padło mi koło pasowe wału) - zabiłem wtedy aku, ale udało się dowieźć rodzinę. W maju padł mi altek, jeszcze inne doświadczenia - to auto potrafi zaskoczyć.

To było 85 km: Grado-Izola :-)

Edited by Bartoss

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeeh no zobaczymy na pewno podładuje... jeżeli to alternator.. powinien odpalić bez problemu. Swoją drogą ciekawe od czego :-(


Swoją drogą... Ile teraz kosztuje taka przyjemność?

Share this post


Link to post
Share on other sites

objawy jakby poprostu aku sie wysluzyl. radze zaczac od sprawdzenia napiecia na nim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiecie moze i byc,ale pod obciazeniem bbedzie kupa.U mnie tak bylo...napiecie,gestos elektrolitu oki..a jak gosciu przylozyl takie urzadzenie i sprawdzil pod obciazeniem okazalo sie,ze padl.Nowy zalozylem i zaskoczyl od strzala:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 200% padł alternator, a nawet na 500. Uzwojenie się zjarało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm No to dzisiejsza porcja informacji.... akumulator naładowany podpięty samochód zakręcił od pierwszego strzału... i natychmiast zaczyna śmierdzieć... Szybkie podpięcie miernika pokazuje, że jest ładowanie... miernik pokazuje 14V. Co więcej... jak samochód zaostawiłem z podpiętym akumulatorem na parę godzin, zastałem auto totalnie bez prądu. Wydaje mi się, że gdyby padł alternator nie dawał by takich objawów... czyżby mi się po prostu gdzieś zrobiło jakieś potężne zwarcie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz już wszystko napisane, a drążysz temat, skoro wiesz lepiej to po co pytasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbigos... Juz nie drąże, aczkolwiek wydaje mi się, że forum służy do tego by się pytać.... BTW miałeś racje.. alternator się zjarał do tego stopnia że zwarcie na masę było. PS. nigdzie nie pisałem że wiem lepiej

Dzięki wszystkim za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro się pytasz i dostajesz odpowiedź, a pytasz dalej to co chcesz osiągnąć? Potwierdzenie od 100osób? Zdarza się, że na forach ktoś czasem ma rację

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...