Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

KarolM

Cewka zapłonowa/problem z elektryką

Recommended Posts

Cześć.

Mam pewien problem z moim oplem vectra c 1,8b+g 2004. Mianowicie, pewnego dnia po uruchomieniu zaczął mi chodzić na 3 cylindrach (zaczął chodzić jak diesel, strasznie telepało silnikiem, stracił moc). Wymieniłem cewkę zapłonową-faktycznie była przy jednej świecy przepalona dziurka. Kupiłem niestety używaną i przez 60km było ok a pózniej siadła mi podczas jazdy cała elektryka. Doslownie wszystko. Kontrolka akumulatora zapaliła sie tylko na sekundę przed zgasnieciem wszystkiego. Wykręciłem wiec akumulator i zaniosłem do Pana X żeby sprawdził czy aku jest ok. Okazało sie ze jest rozładowany wiec go naładował i powiedział ze bedzie żyć. Opel odpalił przejechałem nim 3 km przy zapalonej kontrolne akumulatora. Pan X miał sprawdzić czy jest ok ale przy ponownym odpaleniu elektryka zaczęła strasznie wariować. Np. przy naciśnięciu pedału gazu i zwiększeniu obrotów wyłączała sie elektryka, podczas jazdy raz było a raz nie było wspomagania kierownicy, a teraz non stop chodzi wentylacja - nawet przy wyłączonym silniku i wyciągniętym kluczyku. Pojechałem do auto elektryka ktory powiedział ze nie wie do końca o co chodzi ale można zostawić samochód i sprawdzi. Jak otworzyliśmy klapę silnika zauważyłem ze silnik trochę sie trzęsie, moze nie tak jak przy starej cewce ale według mnie nie chodzi normalnie. Czy znacie jakiegoś autoelektryka w Warszawie ktory mógłby mi pomóc, a może po prostu kupić nową cewkę i zobaczyć czy cos sie poprawi? Spotkaliście sie z podobnym problemem? Jakieś pomysły co może byc nie tak?

Edited by KarolM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

alternator sprawdził ktoś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzane było tylko czy ładuje i wyszło że jakoś bardzo słabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie masz napięcie ładowania?

U mnie ostatnio (jak padł regulator napięcia przy alternatorze) podczas jazdy straciłem wspomaganie i większość elektryki

Zatrzymałem się zgasiłem/uruchomiłem auto i elektryka jakby wróciła ale po naciśnięciu pedału gazu wszystko gasło (prócz silnika)

alternator ładował napięciem 19V i komputer ponoć odcinał całą elektronikę aby jej nie spalić.

Dodatkowo regulator padł w taki sposób iz powodował zwarcie w układzie przez co po nocy całkowicie rozładowało mi akumulator.

Jeśli alternator i regulator napięcia jest ok, to możesz mieć gdzieś zwarcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie w Warszawie w takim razie mogę go oddać do mechanika? Ktoś kogoś by polecił?

I czy moze byc to spowodowane po prostu przez założoną używaną cewkę której nie jestem pewny?

To ma ktoś jakis warszawski warsztat do pokecenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...