Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Proktor

Remont X20XEV

Recommended Posts

Witam

Chciałbym się dowiedzieć, czy silniki x20xev, czyli ecotec, nadają się do tulejowania?

Chciałbym zrobić remont w moim silniku. Szlif cylindrów oczywiście by można robić, ale potem tłoki nadwymiarowe, pierścienie nadwymiarowe - za droga zabawa. Poza tym wiadomo, że te silniki są z ciasta, więc może wstawienie porządnych tulei by trochę pomogło w kwestii trwałości.

Rozważałem zakup używki, ale ceny są tak absurdalne, że z dostawą, rozrządem, niezbędnymi uszczelkami itp + wsadzenie pod maskę, wyjdzie to około 2,5 tys zł , czyli tyle co remont.

Rozważałem też poważnie wsadzenie c20xe, ale nie jestem w stanie się dogadać z tymi co wsadzili, czy wszystko będzie mi nadal działać, np. kontrola trakcji (zależy mi), klima i wskazania MIDa.

Chętnie przeczytam kilka opinii zarówno o tulejowaniu, jak i swapie na XE.

(od razu mówię: V-ki żadnej nie przewiduję, proszę nie proponować 2,5L/3L)

Share this post


Link to post
Share on other sites

można kupić zdrowy silnik z gwarancją rozruchową - ja tak zrobiłem i jestem zadowolony z decyzji

jest to na pewno szybsza opcja

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie jest dla mnie żadne rozwiązanie, jak już pisałem. Silnik z gwarancją jest po prostu drogi. Dla mnie wywalanie tyle kasy jest niecelowe, na coś, co nie wiadomo w jakim jest stanie jest średnim interesem. Bo co z tego że jest gwarancja? Sam nie wsadzam, zlecam - i co po wsadzeniu gdy się okaże że silnik ma np. zatarte panewki? Albo beznadziejną kompresję? Mam kazać mechanikowi wyjąć i oddać sprzedawcy silnik? Pan powie "przepraszam" odda kasę a ja jestem w plecy za pracę mechanika i bez silnika.

A co jak się okaże problem z panewkami, albo czymś innym za 3 miesiące? Gwarancja jest tylko rozruchowa.

Silnik to koszt 1300zł (taki niby pewniak), 100zł transport, do tego 600zł wsadzenie, 500zł rozrząd, i na pewno jeszcze dojdzie parę złotych na paski, płyny, uszczelki, nie daj boże jeszcze jakieś uszczelniacze i robi się prawie 3 tys.

Sorry, to ja wolę wyremontować swój na cacy.

Ewentualnie kupić sam blok, ocenić go dokładnie, a potem zrobić kompleksową wymianę wszystkich dupereli: panewki, pierścienie, uszczelniacze, uszczelki i pewnie wyjdzie na to samo, tylko że na nowych gratach.

Nie każdy silnik nadaje się do tulejowania, stąd moje pytanie: Czy X20XEV można tulejować? Może ktoś to robił? Może się podzieli informacjami na temat kosztów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy ma silnik z wysypiska i śmiga jak ta lala.

Mianowicie kupił to co z silnika zostało gdzieś na szrocie po tym jak interesanci już wykręcili wszystko co przydatne czyli prawie sam blok silnika. W tym kupionym była skrzynia rozwalona i rozrząd prawie w stanie agonalnym, w starym miał coś nie halo z zaworami. 4 dni w garażu i ma silnik na chodzie z przebiegiem 210k za 500zł w komplecie + sam go składał więc sam wszystkiego dopilnował.

2,5k nie wydał bym na remont x20xev niema takiej opcji. VB poniżej 98r to siedliska rdzy i najczęściej w połowie rozkręcone samoistnie transportery na trasie biedronka-dom.

za 1,5k kupisz Vb bez progów i podłogi z purchlami rudej w każdym możliwym miejscu... 1k lub więcej odzyskasz sprzedając budę na złom i trochę części na portalach, lampy, el. zawiechy itd. + silnik (ten zajechany) i wychodzi ci drugi silnik za grosze + masa części lepszych lub gorszych.

Czekał bym i miesiąc szukając Vb z lepszym silnikiem z zajechaną budą ale to ja, każdy ma swój Oplo-pogląd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajechana buda = zajechany silnik. Bo nie uwierze, że ktoś kto nie dba o blachę i ogólny wizerunek dba o silnik... Więc rozumowanie bez sensu. Jeździć to i może jakoś będzie i nie wiadomo jak długo. Myślę, że autor tematu ma dobry tok rozumowania jeśli rozpatruje sprawę nie tylko pod kątem ekonomi ale też praktyczności. Dla jednych VB to tylko dupowóz, dla innych nie tylko i wtedy chce się mieć dobrze a nie tylko jako-tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo w tym prawdy że każdy inaczej widzi swoje autko, bo pod blokiem stoją tylko te "ładne" ale realia są gorsze. Kilka dni temu widziałem A6 Avant'a 2.5 TDI na szrocie bo właścicielowi wtrysk lał i nadkola nie chciało się robić a autko jeszcze z wkładem finansowym by polatało. Niektórzy w Borewicza więcej kasy ładują niż te Audi wymagało. Po za tym podałem tylko inną opcję, koniec końców decyzja właściciela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jejku, widzę że nikt nie umie odpowiedzieć konkretnie, na konkretnie zadane pytanie techniczne. Prosta sprawa: można czy nie można tulejować..

A w dziale technicznym zaczynają się dywagacje które są w sam raz na forum ogólne. Ale ok, odpowiem dla wyjaśnienia sytuacji.

Please login or register to see this quote.

i co zrobię z budą i papierami? Tak, ja słyszałem że są miejsca w PL gdzie wszystko idzie załatwić, ale nie we Wrocławiu. Tu wszyscy trzęsą d***** na SDSach i auto musi być kompletne do bólu. Przy okazji wykorzystują przepis mówiący o niedowagach (do 10zł za kilogram). Brak ci 100kg wagi? dopłata 1tys zł. Choćby nie wiem co, to się nie opłaca.

Pomijam już, że części do VB jest masa i sprzedać teraz coś to jest problem. Gdzie będę trzymać pół auta, na balkonie? Gdzie to rozkręcę, pod blokiem w centrum?

Co do stanu mojej VB, myślę że trocę o tym powiedzą zdjęcia:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Trochę już kasy i wysiłku zjadło to auto i chcę się nim nacieszyć.

mam zamiar tym autem pojeździć ze 2-3 lata jeszcze, a potem prawdopodobnie dostanie go moja żona, która zdecydowanie je woli od swojego focusa. W związku z przewidywanym 4-5 letnim okresem użytkowania, myślę że chyba warto zainwestować w silnik.

Oczywiście mógłbym na obecnym silniku jeździć dalej, dolewać olej i się nie przejmować że osłabł i dużo pali. Tyle że ja lubię mieć auto dopieszczone, pewne i mocne. A czas już mienić rozrząd i co, będę pakował kasę w te truchło?

Pojawiła mi się opcja kupienia bloku za niewielkie pieniądze, w poniedziałek-wtorek będę wiedział czy jest w ogóle co oglądać. Potem trzeba by go do szlifierzy na pomiar owalizacji zawieźć. Mam nadzieję że da się ten pomiar zrobić bez wyjmowania cylindrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez wyjmowania tłoków nie cylindrów ...

czy da się tulejować ? dzwonisz do ogarniętego zakładu obróbki silników i pytasz czy to robią i czy jest to opłacalne

ja bym zrobił na twoim miejscu szlif na 1 nadwymiar

Share this post


Link to post
Share on other sites

tfu, jasne że tłoków, w pośpiechu pisałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jakoś się tego nadwymiaru obawiam, jestem skazany wtedy na zakup tłoków nadwymiarowych a kupienie 4 nowych to już kolejny koszt. No chyba że okazyjnie się to kupi.

Edited by Proktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś pewien że problem leży w tulejach? Rozbierałem już silniki z dużymi przebiegami i po wymianie samych pierścieni spalanie oleju ustępowało. Tuleje były w stanie bdb. Zastanów się czy to nie np. uszczelniacze zaworowe.Ja ostatnio zmieniałem u siebie i jestem bardzo zadowolony z efektu

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierw trzeba rozebrać pomierzyć i dopiero podjąć decyzję, może okazać się że mieścisz się w seryjnym pasowaniu i wystarczy pierścienie nowe dać

tulejowania też nikt w gratisie nie zrobi - nie ma co się obawiać nadwymiaru,

Edited by Bako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem w rozterce.

Trafiłem w niewielkiej kwocie blok który miał być cud-malina. Faktycznie, gładzie ładne, luzu na swożniach tłokowych nie ma.

Udało się namówić właściciela na zdjęcie michy (bo i tak micha do zmiany bo XEV z omegi) i o ocenę panewek. Niestety, panewki przytarte. Nie jakoś ekstremalnie, ale jednak. W zasadzie w tej sytuacji nowe panewki nie mają sensu, trzeba by najpierw zrobić szlif wału. Silnik nieco staniał i ogólnie jest bardzo tanio. Ogólnie to mam też niedrogą ofertę na szlif wału (pełny), ale to po prostu powoduje kumulację wydatków. Jako że jest na powierzchni cylindrów niegroźny nalot rdzy (chwilę stało bez czapy), to warto zrobić też honowanie cylindrów. A robiąc taki remont, to aż byłoby głupio nie wymienić pierścieni.

szlif i honowanie 300zł, panewki główne i korbowodowe 250zł, pierścienie 250zł, głowica jakieś 400zł (w tym uszczelniacze i uszczelka), uszczelka miski 100zł, uszczelniacze wału i wałka 100zł,

razem 1400zł + jakieś 300zł za poskładanie tego do kupy = 1700zł

Czy warto? Pewnie tak bo to generalka jest praktycznie, tyle że to kwota bardzo duża.

Bo jeszcze nowy rozrząd z pompą 350zł, olej 100zł, płyn 50zł i na koniec wymiana starego pieca na ten gotowy słupek 600zł (ze 100zł pewnie uszczelki pod kolektory)

Czyli z silnikiem razem wyjdzie około 3 tys...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> Nie daj boże żeby się okazało że sprzęgło ma niewiele zycia przed sobą...

Gotowy piec o przebiegu 250tys km, który ponoć jest OK i nie trzeba wymieniać rozrządu (

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> nie wiem czy bym zawierzył i zaryzykował) to koszt 1200zł. Wsadzenie 600, olej i uszczelki 200. Więc jakieś 2tyś zł przy dobrych wiatrach.

Różnica: tysiąc złotych, za które uzyskuję nowy rozrząd i wyremontowany silnik.

Ale na samą myśl o wydaniu 3 tys i tak robi mi się słabo...

Edited by Proktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż ja bym był za opcją nr 1, 3 tyś zł jakoś bym przełkną ale wtedy mógłbyś spać spokojnie.

Jeśli dalej nie jesteś przekonany to spytaj o silnik Krzysiek23c troszkę vb sprowadził i silników też sprzedał (nawet ostatnio ktoś z forum brał od niego 2.0 i był zadowolony)

Minus masz taki że mieszkasz w mieście, można by zaoszczędzić parę zł robiąc przekładkę samemu, wymiana silnik nie jest zbyt trudna. Ja wpakowałem w remont silnika 1.6 2 lata temu 3200 zł w tej kwocie wymieniane było jeszcze łożysko w przednim kole i końcówki drążków. Podejmując decyzję o remoncie myślałem że samochodem pojeżdzrze jeszcze jakieś 3-4 lata. Życie potoczyło się inaczej niż zakładałem i teraz jeżdżę VC a VB stoi w garażu. Decyzja należy do ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinię.

Rozważałem zakup od Krzyśka, bo parę gratów do auta już od niego brałem i byłem zadowolony - ale od niego również dostałem oferty za ponad tysiąc złotych, a jeszcze jest kwestia wysyłki lub przywozu.

Tak, jest to ciężka decyzja, bo za cenę jaką dostanę za auto i kwotę remontu, mógłbym pomału innego auta szukać. Tyle że w zasadzie na razie VB całkiem dobrze mi się jeździ.

Edited by Proktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co napisałeś - robiłbym ten remont. Kwota niby spora - ale Twoja VB jest jej chyba warta. No chyba, że za 2 lata ją sprzedasz to wtedy kupuj silnik - jaki by nie był - poza ewidentnym trupem - to dwa lata wytrzyma... Aaa no i rozrząd zawsze bym wymienił - nawet jakby mi na kolanach ktoś przysięgał że nie trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...