Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

titanus77

Z22YH i gaz - naprawdę się nie da ?

Recommended Posts

Witam.

Temat jak widzę nie nowy, ale od ostatniej dyskusji może się coś zmieniło ?

Posiadam obecnie od ponad roku Viki C z silnikiem jak w temacie.

Zrobione raptem 17 tysi (trochę ją oszczędzałem :-) ) i mimo, że spalanie benzynki nie jest jakieś szczególnie duże jak na ten silnik,

(dłuższe trasy to Zamość-Kraków-Katowice i z powrotem - parę już razy: 6,8-8,9 przy spokojnej jeździe 120-140, miasto 10,3-11,7)

to chodzi mi po głowie próba gazowania go.

Wiem, że to dość karkołomny i trudny temat, ale przeglądając oferty warsztatów w Polsce widzę, że jest kilka co oferują montaż instalacji LPG do tego silnika.

Niestety, praktycznie wszyscy oferują instalację generacji IV lub V - czyli z parownikiem/reduktorem i dotryskiem benzyny.

Po wynikach na hamowniach - średnio widzę opłacalność inwestycji 4,5-6,8 tysiąca zł za coś takiego.

Prins niby ma instalację w fazie ciekłej, ale montuja to w Niemczech ( prawda to ? - mógłby ktoś potwierdzić ? ),

Vialle natomiast w ogóle odpuścił sobie Opla i leci na masówkę...

Czy jest ewentualnie ktoś w Polsce, kto zrobił/robi do tego silnika instalacje LPG za rozsądne pieniądze i rozsądnie działajace ?

Obdzwoniłem ostatnio parę firm w kraju, ale większość robi w poprzedniej generacji LPG.

Wie może ktoś, czy do tego motoru naprawdę się nie da LPG ?

--

Pozdrawiam - titanus77

Edited by titanus77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sie i ktos był na forum kto miał LPG w tym silniku.

Ale czy dobrze rozumiem, że chcesz za kwotę jak do "zwykłego" silnika???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście, że nie ! Chodzi mi o to, że za kwotę nawet 6-7 tysi chciałbym instalację z wtryskiem w fazie ciekłej, a nie z dotryskiem benzyny.

Nie mam jedynie informacji o tym czy ktoś w Polsce lub Niemczech taką instalację do tego silnika zakłada.

Nie interesuje mnie za bardzo wydawanie podobnych rzędowo kwot na instalację która zwraca się w okresie 10-15 lat !

Ponadto na zimnym silniku i/lub wysokich obrotach/przyspieszeniach i tak instalacje IV i V generacji biorą 90-100% paliwa zamiast gazu.

Stąd pytanie w rootpoście.

--

Pozdrawiam - titanus77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj instalacji firmy ICom - g

Please login or register to see this link.

Na bank daje rade - aczkolwiek nie wiem jakie koszty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

"Na bank" - to chyba rosyjski ;-) w spisie samochodów "gazowalnych" ICom'em są 3 Ople, ale o zupełnie innych kodach silnika. Z22YH w spisie nie występuje.

Jakkolwiek widzę, że jako firma poszli w kierunku maksymalnego uproszczenia wtrysku gazu ciekłego - i to mi się podoba. ;-)

Dzisiaj wysłałem do nich zapytanie, a jutro zadzwonię i się dopytam szczegółowo.

Dziękuję za linka :-)

--

Pozdrawiam - titanus77

Holenderskie - na bank nie dało rady :-) nie mają mapy i nic nie mogą.

Serwis lubelski podpowiedział uderzyć jeszcze do Józefowa pod Wa-wą do Zavoli i ew do Białgegostoku do AC-STAG.

Obdzwonię i zobaczę - tracę nadzieję, że to jednak w ogóle jest gazowalny motor. :-(

--

Pozdrawiam - titanus77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm a to ciekawe bo widzialem w DE zagazowane Z22YH wlasnie na instalacji ICOMa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmmm...no to sam już nie wiem, a w DE to był samochód na niemieckich blaszkach ?

Polski oddział "holenderskielpg" twierdzi, że nie zrobi bo nie ma mapy.

...a do tego jeszcze serwisant stwierdził, że nie zakładają do samochodów, "które mają przejechane powyżej 5000 km, bo zawsze jest z takimi problem" :-(

Prins się odezwał, że chętnie zrobi na VSI-DI w werji I (IV generacja ze stałym dotryskiem benzyny) za 6 kafelków.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Szukam dalej...

--

Pozdrawiam - titanus77

Edited by titanus77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez widziałem w De i to nie jedna ale zawsze z dotryskiem i wtedy musisz liczyć kilka litrów benzyny w zużyciu, 3-5L/100. Wiec czy to się opłaca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak - na niemieckich blachach. Auto startowalo odrazu z LPG bez udzialu benzyny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skąd wiesz, ze bez dotrysku była instalacja? A jeśli to długo nie pochodzi, bo to musi być chłodzone benzyna w chwilach przeciążenia, czyli start, przyspieszanie itd. Kiedyś chciałem kupić taka V. i założyć gaz ale, poczytałem na niemieckich forach i zrezygnowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem 100% pewien ze byla bez dotrysku - ale wiele na to wskazuje wlasnie po tym ze wstawala odrazu z LPG...

Przy czym zeby bylo jasne wg mnie z22yh i lpg to nie maja sie ku sobie....

Edited by Levy_sdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie nie bardzo...z moich pobieżnych i bardzo ogólnych wyliczeń wynika, że:

średnio rocznie zrobię 15-20 tys km

Wariant a) 15000 rocznie, średnie spalanie 3 litry benz/100 i 8 litrów gazu/100 daje: 3x(15000/100) + 8x(15000/100)=3x150+8x150=450 litrów benz i 1300 litrów gazu

Przy obecnych u mnie cenach: 5,65 za litr PB95 i 2,69 za litr gazu daje rocznie: 2542 zł za benz i 3497 zł za gaz / ROK. Przy średnim spalaniu benz 7,2/100 daje w normalnym użytkowaniu 1080x5,65=6102 zł/rok Czyli mamy ROCZNE oszczędności na poziomie: 6102-(2542+3497)=63 zł !!!

Wariat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> 20000 rocznie, średnio 4,5 litra benz i 9,5 litra gazu /100 km. Średnio 9,3 l/100 samej benz (jeżdże "ostrzej"). Czyli 10509-(5085+5111)=340 zł /ROK

jak widać przy koszcie instalacji na poziomie 6000 zł jej zwrot potrwa dłuuuuugo ....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by titanus77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie jedynym plusem było by to, ze opiszesz swoje doświadczenia na forum.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z drugiej strony koszt w De montażu jest wyższy a niektórzy idą w zaparte, ze im się opłacało, wiec może jednak są jakieś ukryte plusiki.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyna sensowna opcja "gazowania" tego motoru jaka wchodzi w grę to wtrysk w fazie ciekłej,

wtedy rzeczywiste oszczędności i stopa zwrotu inwestycji powinny zamknąć się w okolicach 1500 zł /rok i 4-5 latach.

W innym przypadku nie ma to żadnego ekonomicznego sensu.

Jeżeli koszt instalacji gazu w fazie ciekłej w DE nie będzie wyższy jak 2000 Euro to jeszcze się będzie opłacać - powyżej już nie bardzo. Chyba, że "dla sportu". ;-)

--

Pozdrawiam - titanus77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na lpg-forum jeden gość się chwali że montuje do tego silnika LPG. Szczegóły trzyma w tajemnicy ale może warto spytać.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Seastian S vel ssarre. Już mu na elektrodzie udowodnili lanie wody w temacie "druciarstwa gazowego".

O historii montażu przez niego dosłownie do góry nogami reduktora - "bo tak ma być" - nie wspomnę.

Gazowanie wolnossaczy to teraz nawet pan Józek z naprzeciwka opanował.

TFSI, FSI a w ogóle DIRECT i ten typ silnika to sobie można gazować IV lub V -tą generacją, ale wytrzymałość wtryskiwaczy oryginalnych

jest w tej sytuacji więcej niż PROBLEMATYCZNA.

Zagazowanie Z22YH 6-tą generacją (liqidgas) i zrobienie choćby PEŁNEJ mapy to nie przejażdżka z kompem i logowanie opm-em.

Na to trzeba czasu.

Rozmawiałem na ten temat z wieloma serwisantami i właścicielami serwisów w kraju montujących instalacje gazowe.

W KAŻDYM - jak do tej pory - przypadku nikt się nie podejmuje zrobienia tego motoru w płynnym gazie.

Podobno problemem jest sam gaz płynny i jego stany nieustalone na styku przewodu i wtryskiwacza - podobno w chwili zamykania częściowo odparowuje

i pozostając w przewodzie zmniejsza ciśnienie wtrysku.

Tak to opisał mi serwisant - zagazowali "płynnie" insignie z silnikiem Z20 TFSI i od dwu blisko lat cały czas coś poprawiają.

Innymi słowy nie dla każdego jest płynny gaz.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja podsumuję to najprościej, że tego silnika nie da się zagazować - tzn.zrobić to w kilku wybranych serwisach w jednym mieście - i zdania nie zmienie.

Rzeźby jak wycieczka do DE czy na drugi koniec Polski aby serwisować instalację szybko przyprawi o ból głowy. O eksperymentowaniu na swoim aucie nie wspomne.

A licząc koszt instalacji , koszt akcyzy - taniej wyjdzie zakup 2.0T

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja jak czytam wyliczenia, że ktoś po 3 latach zacznie oszczędzać 1500zł rocznie zastanawiam się jakim jest sknerą i na czym jeszcze oszczędza... Toż to nijak nie jest logiczne i sensowne! Te suche cyfry to nie wszystko! Gdzie czas i nerwy na szukanie magika co to ogarnie? Gdzie ewentualny serwis i czas na to? Gdzie ewentualne problemy? Dodatkowy brak miejsca w aucie bo butla? Dwa razy częstsze tankowanie... Poza tym jakieś ryzyko, że cena gazu się zmieni i z 1500zł zrobi się 500zł. Poza tym inwestować w coś co się zwraca zbyt długo a między czasie możesz to stracić z dnia na dzień i nikt tego nie uwzględni... Nijak to nie ma wszystko sensu w tym przypadku...

I naprawdę nie jestem przeciwnikiem LPG - ale jestem realistą. Sto razy lepszą decyzją byłaby inwestycja w inną VC!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1. Dlaczego sknerą ? Nie bardzo rozumiem. Kupiłem samochód używany, z dobrą historią serwisową, zadbany i ogólnie bardzo sprawny technicznie. Jak chyba większość kierowców i posiadaczy auta w Polsce chciałbym (co oczywiście nie zawsze jest możliwe) jak najmniej wkładać w remonty auta, bo w końcu służy ono do poruszania się, a nie remontowania.

2. Czy sam fakt, że najpierw chcę włożyć kasę, żeby później się to zrekompensowało stawia mnie w szeregu ze sknerami ? Mam jeszcze - i z powodzeniem używam - Vectrę A z 1990 roku ! Zagazowana była praktycznie zaraz po kupnie. I przyznam, że dzięki temu mam na inne - bieżące remonty. Czy to oznacza, że jestem sknerą ??

3. A już "wyjeżdżanie" ze zmianami prawa w czasie to dałeś popis....popatrz choćby na osoby które zaciągnęły kredydty we frankach...Popatrz na zmiany w podatkach CIT, czy VAT...takich przykładów jest masa. I to w tej dyskusji nie jest ŻADEN argument.

4. Ostatnim zdaniem to w ogóle popłynąłeś....czyli zamiant usprawniać to co jest (o ile się da! - a do końca tego jeszcze nie wiem) mam wydawać kasę na coś innego - co przyjmując Twoją nomenklaturę - nie wiem czy nie będzie się psuło bardziej od tego co mam ? Nieźle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz zaoszczedzi pare groszy w stosunku do nakładu aby to osiagnąć i czasu po jakim to osiągniesz i nie ma to sensu - to dla mnie jest to sknerstwo. Wiem co to oszczedzanie - ale oszczedzanie tam gdzie to ma sens i widoczny wymiar to oszczedzanie. W przeciwnym wypadku zakrawa to na sknerstwo.

Nie pisałem nigdzie o zmianie prawa - bardziej mógłbym mieć na myśli sytuacje ekonomiczną i ogólną na świecie - a ta jak najbardziej może mieć wpływ na cenę gazu...

Ostatnim zdaniem to sam płyniesz... Bo jeśli chcesz sensownie zaoszczedzić to lepiej w wielu przypadkach sprzedać to co się ma i kupic inne, lepsze, sensowniejsze które będzie tak samo oszczedne jak to co mamy a czego nie mozna bez przeszkód usprawnić jak to nazwałeś... Bo gdyby Twoja nomenklatura miała sens to wiekszość takich posiadaczy VB jak ja wkładałoby do swoich aut silniki 2.0 T z VC zamiast sprzedac VB i kupić VC z takowym silnikiem...

Nie chce dyskutować nad wyższością tego czy owego - temat jest w dziale technicznym z konkretnym problemem - jeśli sie uda osiągnąć cel będzie to z korzyścią dla forum i forumowiczy.

Ja chciałem tylko nadmienić że z Twoich obliczeń jednoznacznie wynika że obecnie - albo przynajmniej przy Twoich przebiegach - nie ma to sensu ale oczywiście zrobisz jak uważasz. Powodzenia więc zyczę naprawdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja tam zaczynam sie interesowac Z22YH i zagazowaniem motoru sekwencja z dotryskiem benzyny. W tym roku KME wypuscilo swoj sterownik NEVO do tego typu instalacji i podobno ma duze mozliwosci. W tym tygodniu jak czas pozwoli planuje sie udac do jednej firmy w stolicy ktora kiedys gazowala mi autko - sa polecani, dzialaja od 1993 roku i mysle ze znaja sie na robocie.

Nie mam jeszcze VC ale na wiosne zastanawiam sie nad zakupem czegos mlodszego na dojazdy do pracy dla Kobiety. Bedzie to AG z Gliwic 2008-9 albo kuszaca mnie VC - oczywiscie starsza, bo auto budzetowo zupelnie inne. Tyle ze do ruszenia VC nawet Z22YH szalu nie robi, o 1.8 nie spomne. Ewentualnie kupic cokolwiek i szukac motoru Z22SE na swapa, ale swap to spore zamieszanie - nawet jak sie ma wszystkie graty.

Gdyby ktos w stolicy ogarnal instalacje LPG z dotryskiem w Z22YH, to bym zaryzykowal.

Obliczalem pobieznie, ze przy zalozeniu spalania 10l/benzyny (10 * 5,20zl /100km) to w miesiacu na 1500km wydam 780zl. Jesli jezdzilbym na gazie: powiedzmy 2l benzyny + 10l gazu (ekwiwalent dla brakujacych 8l Pb) to (2*5,20+10*2,70=37,40zl /100km) to w miesiacu na 1500km wydam 561zl. Roznica (780-561)zl * 12mies = w przyblizeniu 2640zl. To nie jest zly rachunek.

Tyle ze problemem w tym silniku sa strategie podawania paliwa i nie wiem kto to ogarnie skutecznie... Bo o ile podanie LPG w silniku ktory normalnie zasysa paliwo w czasie suwu ssania to pikus, to silnik ktory dotryskuje paliwo w fazie suwu sprezania, to juz troche hardcore

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest zły rachunek, bo blednie założyłeś nierealne spalanie benzyny na poziomie 2L. Będzie 4+ a najczęściej jest 5-6L. Poczytaj zagraniczne fora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chetnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko jakies linki poprosze. Natomiast te ilosci podawanej benzyny to chyba zaleza tak naprawde od dobrej woli regulujacego instalacje, czyz nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.

Specjalnie zapisałem się do forum żeby odpowiedzieć na ten temat.

Sam nie dawno miałem ten sam problem z VC Z22YH. Wiem kolego co czujesz. Ale ja postanowiłem skusić się na instalacje z dotryskiem benzyny. I o dziwo wszystko (póki co) działa jak należy przejechałem już ponad 8000km za niedługo pierwsza wymiana filtrów. Spalanie benzyny to 2.3l/100km a gazu to nie więcej niż 8l/100km(do prędkości 110km/h) takie są moje osiągi. Jak ktoś nie wierzy mogę zrobić zdjęcia albo coś nikogo nie reklamuje mówię jak jest. Oby działało tak jak teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz cos wiecej - jakie czesci uzyte do instalacji - jakie koszty - kto montowal...

Na pewno to ulatwi innym decyzje o ew. instalacji gazu w tym silniku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...