Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Marcin G

Wymiana oleju oraz płukanka przy przebiegu 250k

Recommended Posts

Witam, jak rok temu kupowałem auto to zalałem olejem mobil 1 5w30 (

Please login or register to see this link.

)

W ciągu tego roku przejechałem około 23k kilometrów i dolałem około 1,7l oleju.

Dodatkowo miałem problemy z pojawiającą się kontrolką "niski poziom oleju" mimo jego poprawnego stanu.

Poprzedni właściciel mówił że podczas ostatniej wymiany zalał chyba 5w40 lub 10w40, (już nie pamiętam) i prawie nie brało mu oleju (nie wiem ile w tym prawdy).

Teraz decyzje o wymianie oleju chciałbym podjąć świadomie, przeczytałem sporo tematów na forum i wiem, że ilu ludzi, tyle opinii. Jestem tylko ciekaw czy w przypadku mojego przebiegu (250 k km) nie popełnię jakiejś strasznej gafy.

Chcę zrobić płukankę i zalać Motul X-cess 5W40

Czy są jakieś ważne powody dla których nie powinienem tego robić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie

Edited by SLAVIO

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak

po co? Czy poza znikającym conieco olejem coś się dzieje??

0,7 ltr/10 000 km to raczej normalne zużycie. Jak się nic nie tłucze, to po co zmieniać "dobre na nowe"..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pytanie było czy są jakieś powody dla których nie powinien tego robić...Czyli coś w stylu, że coś się stanie w silniku-zacznie źle pracować itd...

A takich powodów nie ma i śmiało jak chce może lać 5w40 płukankę może zrobić lub nie musi...

A twoje powody na tak Kolego Martimo to taki powód dla zasady tak bo tak jest samym powodem w sobie...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by SLAVIO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym czujnikiem poziomu oleju (w innych tematach wyczytałem iż niektórym płukanka silnika pomogła) wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja robiłem płukankę ostatnio ale się już wyleczyłem jak dla mnie to taki chwyt marketingowy...Nie zauważyłem, żadnej różnicy po płukance...

A tak sobie pomyślałem, że jak płukanka rozrzedza stary olej aby tam z osadów zrobić zawiesinę i aby lepiej spłynęły to w końcowym efekcie zawsze coś oleju zostaje w silniku, to już wolę aby zostało trochę starego oleju aniżeli starego oleju z płukanką ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyne przeciwwskazania to ewentualne wycieki lub tzw. pocenie się silnika. Jeśli masz takowe to najpierw musisz je zlikwidować bo płukanka może je troszkę powiększyć. Reszta to już same zalety. Przynajmniej teoretyczne - bo chyba nikt nie spodziewa się od razu widocznych czy super słyszalnych efektów o których ktoś tu wspomniał... Widoczne efekty są - ale nie od razu i niekoniecznie gołym okiem. U mnie był trochę dłużej widoczny świeży, czysty olej na bagnecie niż po tradycyjnej wymianie oleju. A po odkręcieniu miski olejóowej (likwidowałem minimalne pocenie się) nie było żadnych śladów czy nagarów ze starego oleju - olej spływał po ściankach miski jak po kaczce pozostawiając miskę czystą jakby była świeżo co odlana z aluminium. W moim silniku faktycznie na dnie miski zostało około 200ml starego oleju - ale i tak uważam, że warto zrobić płukanke chociaż co którąś wymianę!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te płukanki to chyba jednak bardziej są dla diesli i właściciele diesli je bardziej polecają.

A tak jak pisał Martimo - zużycie oleju masz normalne - więc skoro wszystko dobrze chodzi po co zmieniać (czyli robić płukankę i dawać inny olej)?

Nic konkretnego tym nie osiągniesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup sobie dowolny olej - nawet tanszy GM a częście go wymieniaj niż co 23.000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo mineralny to największy badziew ? .5W ma lepsze właściwości smarne . Kolego na pewno sobie nie pogorszysz wlaniem lepszego gatunkowo oleju . Ja bym zmieniał bez wachania i użył plukanki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli GM to 5W30 dexos2, ale najlepiej to nie zmieniaj oleju tylko wymieniaj go co 15 tysięcy i nie rób płukanki.

A benzyna to nie diesel i te płukanki wiele nie pomagają.

A jak zrobisz płukankę i zacznie ci brać olej dużo bardziej to podziękujesz kolegom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

doki robiłeś kiedyś płukankę?

Znasz kogoś kto robił i mu silnik się rozszczelnił?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak robiłem, bo zmieniałem olej z GM 5W30 dexos2 na Mobil 1 new life 0W40

I brałem pod uwagę to że silnik może się rozszczelnić, całe szczęście jak nie brał oleju tak dalej nie bierze - ale ja robię max 12ooo km rocznie.

I moje spostrzeżenia są jak SLAVIO - drugi raz bym nie robił.

Edited by doki

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

ja dopiero co wymieniłem olej w sowim nowym nabytku. Ogólnie moja vectra jeździła na 5W-30 ale kolega zza zachodniej grancy wymieniał go co 30 tys. Efekt - ten który zmieniałem byl już czarny jak w dieslu. Ja parę dni temu zalałem GM 5W-30 ale bez płukanki. I pomimo, że długo czekałem aż wykapie co ma wykapać, to niestety po wlaniu nowego i przejechaniu kilkuset kilometrów nowy olej już ma ciemny kolor. Także w takim przypadku chyba warto się byłoby zastanowić nad płukanką.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciemny kolor o niczym nie świadczy, to normalny proces - po to właśnie jest olej w silniku.

Pytanie jest takie co mu da ta płukanka skoro silnik wygląda na zdrowy (patrząc po tym ile bierze oleju 0.7l na 10ooo)

xman może pierw zrób swojemu płukankę a potem doradzaj robienie ją innym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zmienisz ten olej po 10tyś. i po następnej wymianie będzie już przeźroczysty ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy, ja nikomu nie doradzam. Sam nigdy nie stosowałem płukanek. Ale w moim przypadku to już bardziej można się zastanowić. Wiecie, wkurza sie człowiek, że wlewa świeży olej a tu zaraz wygląda jak po 10 tys. Przecież, to nie klekot

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To czy olej jest ciemny czy jasny nie ma nic do rzeczy - właściwości jego zależą od czasu przebywania w silniku a nie od koloru.

I powinien ciemnieć bo taka jego funkcja - chronić silnik.

Jeśli silnik benzynowy jest zdrowy to płukanie jego nie wydaje się wg mnie mieć sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej, pełna zgoda. Ale nie koniecznie musi się robić czarny po 300 km. Ale nie ma sensu roztrząsać mojego przypadku, bo się robi OT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

doki a niby czemu po płukance ma brać olej jeśli wcześniej go nie bierze??? Olej ma ciemnieć bo ma czyścić i smarowac silnik. Ale jeśli silnik jest brudny to czemu mamy go czyścić przez rok skoro lepiej to zrobić w 30 minut? Lepiej przecież zlać syf niż go rozpuszczać żeby sobie krążył. Gdyby było inaczej to bym nie wymieniał całego oleju tylko np. połowę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja robiłem płukankę ale razem z uszczelnianiem silnika (uszczelka dolnej miski/ czujnika poziomu oleju/ pokrywy zaworów) jakieś 3kkm temu. Wcześniej olej płynął po silniku więc trudno ocenić spalanie, po płukance zużycie oleju to ok 200ml na te 3kkm, jednak czujnik poziomu dalej wariuje i nic mu ta płukanaka nie pomogła.

Faktem jest natomiast to że wcześniej po każdej wymianie olej był praktycznie po 100km znowu czarny, w tej chwili 3 tyś zrobione a olej dalej prawie przeźroczysty.

Silnik ma 240kkm, olej przed płukanką 10W40, teraz 5W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcinek180 - jeszcze raz dieslowcy mają trochę inne silniki inne paliwo inaczej ten syf wygląda. Benzyna jest czysta.

Nic zakładający wątek nie pisał że mu olej od razu robi się czarny.

Co do rozszczelnień ja uważam że ryzyko istnieje po takim rozpuszczaniu syfów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doki ale przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem i o co pytam. Spalanie oleju o którym napisałes a wycieki oleju to dwie różne rzeczy ale chyba nie dla Ciebie? Poza tym - o kolor oleju pisałem odnośnie dyskusji a nie dlatego że autor nie wspominał o tym. A wątek był taki że czy to diesel czy benzyna jeśli jest syf w silniku to lepiej go rozpuścić i wylac niż rozpuścić i mieszać żeby sobie pływał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to moje pytanie, skąd wiadomo że w silniku kolegi który rozpoczął wątek jest syf?

wg mnie nic o tym nie świadczy...

A kolega xman u którego po opisie (po 300km czarny olej) można się spodziewać syfu w silniku płukanki nie zrobił i co najwyżej się zastanawia.

Mam pytanie ktoś słyszał by jakiekolwiek ASO stosowało płukanki? A w ilu warsztatach polecano wam płukanki?

Ja jak robiłem płukankę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> to spuszczałem olej 18h i to tak że jak już kapało co parę sekund to podniosłem oba przednie koła 6h tak stał potem 6h tylne koła do góry i na koniec parę godzin stał znów na płasko - czy to gra warta świeczki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To powyższe nie ma znaczenia przecież.

Nie odpowiesz bo się zagalopowałeś tak?

Zainteresowany chyba zniknął, odpowiedź uzyskał, wnioski wyciągnał zapewne.

Zamknijmy te polemikę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...