Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Marcin G

wymiana sondy lambda

Polecane posty

Witam chyba mam do wymiany sondę lambda.

Błędy które dostaje:

P0036 Oxygen Sensor Heater Control Circut (Bank 1 Sensor 2)

P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)

P0136 Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

Silnik 1.8 xe

Możecie mi powiedzieć która to sonda? Wiem, że jedna jest na wprost chłodnicy ale to chyba nie ta mi się zepsuła.

Czy wymiana sondy polega jedynie na wypięciu wtyczki i wykręceniu starej sondy a następnie na włożeniu nowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie masz urwanych przewodów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy której sondzie? Tej z przodu silnika?

Gdzie jest druga sonda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Druga jest w wydechu.Tak jej wymiana polega na wypieciu starej ,jej wkręceniu i wpięciu nowej wtyczki. I wszystko powinno działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bank 1 Sensor 2 to ta przed katalizatorem czy za?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ona chyba jest przed katalizatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się pod temat.

Mam silnik 1.8 xe i wyskakuje mi check engine błędy jakie odczytałem op comem to
P0136-01 bieg prądowy czujnika O2 za wysokie napięcie (rząd 1 czujnik 2)

P0141-04 Element grzewczy sondy lambda przerwany obwód (Rząd 1, czujnik 2)

W blokach pomiarowych mam następujące informacje

Dla sondy 1 - napięcie waha się od 79-750mV

natomiast dla sondy 2 - napięcie na zimnym silniku wynosi 330mV i jest stałe

dla ciepłego silnika wzrasta do 440mV i również jest stałe.

Czy jest to objaw padania 2 sondy? lub czy jest to inna przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawna, druga sonda powinna mieć w miarę stały poziom napięcia.

Druga sonda to ta za katalizatorem

U mnie sonda przez kilka dni sypała błędami a potem miałem miesiąc spokoju. Potem jeszcze raz się zapalił check i teraz znowu jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się pod temat.

Metodą kluczyka, gazu i hamulca dokonałem sprawdzenia i kontrolka silnika to wymigała

10 10 3 6

10 1 3 6

Jak rozróżnić błędy z literką P, C, B ?

Może to jest błąd P0036 i P0136 a może B0036 i B0136 lub C0036 i C0136 ?

Nie podpinałem auta pod kompa, na razie chciałbym sam usunąć usterkę o ile jest to możliwe i jak nie będzie konieczna wizyta w warsztacie.

Przy temperaturze -2*C zapaliła mi się żółta kontrolka silnika, następnie przy plusowej kontrolka przestała świecić i przy ponownych minusowych temperaturach już się nie zapaliła lecz po sprawdzenie ww metodą błędy nadal są.

Czy w tym przypadku należy wymienić 1 sondę czy 2 sondę a może obie naraz ?

Czy kupić używkę, zamiennik czy oryginał i jak sprawdzić jaką sonde kupić do z18xe ?

Dodam że w jednym sklepie motoryzacyjnym mam zniżkę jak mechanik ( którym nie jestem ) i jest kilka rodzajów sond, którą mogę kupić taniej niż w detalu tylko nie wiem jaką zamówić.

Na forum temat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

reset pisze cytuje Ja mam 2 sondę unierwsalną oryginał NGK za 80 zł i zero błędów. Nie będę płacił 300 zł za kabel i wtyczkę.

Czy można jak w tym przypadku wymienić samą końcówkę pozostawiając kabel i wtyczkę ? Ewentualnie wkręcić emulator kątowy sondy i zastąpić np dwie sondy naraz lub tylko jedną ?

Czy jak w poście

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

reset pisze cytuje Sonda za katem powinna być leniwa. Ona tylko bada sprawność katalizatora. Nie ma wpływu na silnik.

Bo już zgłupiałem.

Edytowano przez purobert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...