Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Marcin G

wymiana sondy lambda

Recommended Posts

Witam chyba mam do wymiany sondę lambda.

Błędy które dostaje:

P0036 Oxygen Sensor Heater Control Circut (Bank 1 Sensor 2)

P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)

P0136 Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

Silnik 1.8 xe

Możecie mi powiedzieć która to sonda? Wiem, że jedna jest na wprost chłodnicy ale to chyba nie ta mi się zepsuła.

Czy wymiana sondy polega jedynie na wypięciu wtyczki i wykręceniu starej sondy a następnie na włożeniu nowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy nie masz urwanych przewodów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy której sondzie? Tej z przodu silnika?

Gdzie jest druga sonda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga jest w wydechu.Tak jej wymiana polega na wypieciu starej ,jej wkręceniu i wpięciu nowej wtyczki. I wszystko powinno działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bank 1 Sensor 2 to ta przed katalizatorem czy za?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ona chyba jest przed katalizatorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Podepnę się pod temat.

Mam silnik 1.8 xe i wyskakuje mi check engine błędy jakie odczytałem op comem to
P0136-01 bieg prądowy czujnika O2 za wysokie napięcie (rząd 1 czujnik 2)

P0141-04 Element grzewczy sondy lambda przerwany obwód (Rząd 1, czujnik 2)

W blokach pomiarowych mam następujące informacje

Dla sondy 1 - napięcie waha się od 79-750mV

natomiast dla sondy 2 - napięcie na zimnym silniku wynosi 330mV i jest stałe

dla ciepłego silnika wzrasta do 440mV i również jest stałe.

Czy jest to objaw padania 2 sondy? lub czy jest to inna przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawna, druga sonda powinna mieć w miarę stały poziom napięcia.

Druga sonda to ta za katalizatorem

U mnie sonda przez kilka dni sypała błędami a potem miałem miesiąc spokoju. Potem jeszcze raz się zapalił check i teraz znowu jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Podepnę się pod temat.

Metodą kluczyka, gazu i hamulca dokonałem sprawdzenia i kontrolka silnika to wymigała

10 10 3 6

10 1 3 6

Jak rozróżnić błędy z literką P, C, B ?

Może to jest błąd P0036 i P0136 a może B0036 i B0136 lub C0036 i C0136 ?

Nie podpinałem auta pod kompa, na razie chciałbym sam usunąć usterkę o ile jest to możliwe i jak nie będzie konieczna wizyta w warsztacie.

Przy temperaturze -2*C zapaliła mi się żółta kontrolka silnika, następnie przy plusowej kontrolka przestała świecić i przy ponownych minusowych temperaturach już się nie zapaliła lecz po sprawdzenie ww metodą błędy nadal są.

Czy w tym przypadku należy wymienić 1 sondę czy 2 sondę a może obie naraz ?

Czy kupić używkę, zamiennik czy oryginał i jak sprawdzić jaką sonde kupić do z18xe ?

Dodam że w jednym sklepie motoryzacyjnym mam zniżkę jak mechanik ( którym nie jestem ) i jest kilka rodzajów sond, którą mogę kupić taniej niż w detalu tylko nie wiem jaką zamówić.

Na forum temat

Please login or register to see this link.

reset pisze cytuje Ja mam 2 sondę unierwsalną oryginał NGK za 80 zł i zero błędów. Nie będę płacił 300 zł za kabel i wtyczkę.

Czy można jak w tym przypadku wymienić samą końcówkę pozostawiając kabel i wtyczkę ? Ewentualnie wkręcić emulator kątowy sondy i zastąpić np dwie sondy naraz lub tylko jedną ?

Czy jak w poście

Please login or register to see this link.

reset pisze cytuje Sonda za katem powinna być leniwa. Ona tylko bada sprawność katalizatora. Nie ma wpływu na silnik.

Bo już zgłupiałem.

Edited by purobert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...