Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

memphis_dorian

X16XEL - błędy 0200 i 0335, problem z pracą i mocą

Polecane posty

W styczniu pożegnałem Viki A'92 widoczną w moim profilu, przesiadłem się do Viki B'2000, z którą mam problem do którego nie widzę rozwiązania w poprzednich postach, więc przedstawiam temat:

Vectra B z 2000 roku po lifcie, silnik X16XEL z prawie 190 000 km przebiegu, 6000 km temu założona instalacja sekwencyjna BRC. Zmieniony cały rozrząd 10000 km temu. Do tej pory żadnych problemów, a teraz:

od kilkunastu dni jeżdżąc na LPG zdarzało się, że przy przyśpieszaniu silnik dość mocno szarpał i dławił się, czasem przy ruszaniu potrafił zgasnąć, zapalał się CHECK. Po jakimś odcinku obiawy ustępowały, silnik chodził bezproblemowo, CHECK gasł. Na PB takich sytuacji praktycznie nie było, a najgorszym wypadku dało się wyczuć bardzo delikatne "pociągnięcie" silnikiem, ale bez porównania z LPG, CHECK się nie włączał. Komputer pokazywał tylko jeden błąd 0335 (sprawdzałem 3 dni z rzędu) - czujnik położenia wału korbowego - nieprawidłowy sygnał A.

Wobec tego dziś kupiłem i zamontowałem nowy czujnik. Proste, choć trzeba było wejść pod samochód. Zamontowałem czujnik, podpiąłem go do przewodu za silnikiem, musiałem po drodze na moment zdemontować przewód dolotowy powietrza (ten długi wąż idący od filtra powietrza). Przy okazji wymieniłem filtr powietrza. Efekt - porażka, silnik na LPG dalej daje błąd 0335 na LPG, na PB było OK.

Po przejechaniu dziś około 25 km po mieście z korkami ledwo dojechałem do domu - silnik podczas podjeżdżania pod górę na trójce (jakieś 2,5 tyś. obrotów) nagle stracił moc, niezależnie czy na PB czy LPG trudno było go rozbujać, nieprzyjemnie pracował na biegu jałowym, wręcz się trząsł, choć nie zgasł ani razu i na luzie obroty na obrotomierzu miał idealne, bardzo słabo reagował na pedał gazu. No i CHECK już nie gaśnie.

Dojechałem do domu, kilka resetów i wkółko to samo. CHECK włącza się sekundę po odpaleniu (błędy 0335 i 0200), silnik odpala, obroty na poziomie 800-850 tyś, ale pod maską silnik się aż lekko trzęsie, w środku zresztą też się to czuje. Niby pracuje miarowo ale można odnieść wrażenie, że zupełnie innym tempem, coś jak stary polonez na ssaniu... Dźwięk pracy silnika... nazwijmy to "nie swój". Na pedał gazu do 2,5 tyś. obrotów przyśpiesza z trudem, jakby się zalewał zbyt bogatą mieszanką, powyżej pracuje nieco lepiej. O jeździe raczej nie ma mowy, zbyt duży problem przy zmianie biegów czy przyśpieszaniu.

0335 - czujnik położenia wału korbowego - nieprawidłowy sygnał A

0200 - uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza

(taka kolejność)

Rano sądząc, że problem jest tylko na LPG, uznałem że komputer źle dobiera mieszankę i czas uderzyć na przegląd do gazownika, kwestia regulacji instalacji LPG, umówiłem się na środę na wizytę, w tej sytuacji chyba muszę ją odwołać...

Panowie, od czego mam zacząć? Coś mogłem spieprzyć przy wymianie czujnika? Od góry odpiąłem praktycznie tylko przewód od czujnika temperatury powietrza, wpiąłem go potem na miejsce. Wymieniając ten czujnik trochę majtałem przewodem, który idzie w górę silnika i pod doprowadzeniem powietrza łączy się z większą wiązką przewodów, ale nie wydaje mi się, abym mógł coś popsuć. Szykować kasę na wtryski?

Co powiedziałby Dr House?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co na to gazownik ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik DIL albo DILL - wg sprzedawcy hiszpański. 120 PLN. Zdemontowany czujnik był orginalny GM, wciąż go mam i mogę wstawić spowrotem.

Gazownik jeszcze nic - napisałem, że mam ustawioną wizytę na środę. Czy z niesprawnym silnikiem jest sens jechać do gazownika? Na PB jest teraz dokładnie ta sama sytuacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wsadź sobie jego w buty - będziesz wyższy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> heheh

Delphi kosztuje 120 zł i jest w miarę znany a Hella ok 160 zł.

Hiszpańskie to winko Sangria jest dobre a czujniki kupujemy znanych firm, a nie masz skąd podmienić takiego czujnika ????

Napisz w oddziale pomorskim że pomocy potrzebujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc ten czujnik martwi mnie dużo mniej niż potencjalny problem z wtryskiwaczem, i bardziej tutaj liczyłem na podpowiedzi... V'B jest dookoła tyle, że znajdę podmianę, tyle że bardziej w weekend.

P.S. Sangria to tylko napój na bazie wina:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmień na dobry pewny czujnik a problemy mogą zniknąć całkiem

napisane z mojego Szajsunga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, każ gazownikowi sprawdzić instalację od centralki LPG do wtrysków PB, musiał się w nie wpinać instalując gaz więc pewnie jedno z połączeń nie wytrzymało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gazownik tego narazie nie zobaczy. Rano silnik zapalił, pochodził niecałą minutę, zgasł i już nie chce zapalić. Kręci, ale zero chcęci do odpalenia.

W pierwszej kolejności jednak ten czujnik wału? A może sam przewód? Ktoś wie, gdzie on ma swój koniec, bo wchodzi do obudowy z plastiku nad silnikiem, wychodzi kolo zbiornika z płynem hamulcowym wśród innych przewów i gdzie szukać jakiejś złączki żeby choć miernikiem go sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...