Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

lefff

Próba regeneracji "sterownika"/silnika kapki recyrkulacji powietrza

Polecane posty

Witam

Podzielę się z Wami moja próbą regeneracji sterownika jak w temacie.

Jak wiadomo jest to jedna z wielu przypadłości VC.

Osobiście jak spojrzałem na sposób wykonania i zasadę działania to zastrzeliłbym tego kto to konstruował.

Przecież taka konstrukcja musi wcześniej czy później połamać zębatkom zęby.

Aż się prosi aby na jednej zębatce dać proste sprzęgło filcowe. Np. przeciąć jedną zębatkę (z trzech) na pół wydzielając małą zębatkę i dużą zębatkę. Wstawić na osi między nimi filc i przy składaniu dodać sprężynę dociskającą .... jak w magnetofonach ... i tyle.

Albo dwie zachodzące na siebie zębatki zamienić na gumki - jak rolka dociskowa w magnetofonie i nie było by żadnego kłopotu.

No ale biorę się za opis:

Mój "sterownik"/silnik to 006972T czyli z przodu i z tyłu wygląda tak:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

42390cecde8d2368med.jpg

Aby go otworzyć, delikatnie by nie połamać, odginamy zatrzaski (5 szt) które są umieszczone dookoła obudowy. Ściągamy obudowę do góry. Róbmy to nad stołem, by w razie wypadnięcia zębatek i uszkodzonych zębów można było je znaleźć.

d3ef631bbc0542ffmed.jpg

W moim przypadku tylko zębatka przy silniku napędowym była cała. Trzy pozostałe miały wyłamane zęby. W białych zębatkach zęby te były wyłamane ale "siedziały" w zębatce, natomiast czarna zębatka nie miała zęba i nie mogłem go znaleźć. (na fotce czarna już po "naprawie")

ff9e13d8d5f6d072med.jpg63d90841e0fdf8eamed.jpgd6e5593ec9f49f91med.jpg

Wiadomo że jak ząb był wyłamany to żaden klej nie będzie miał takiej mocy by go utrzymać, niemniej w przypadku białych zębatek poprzyklejałem zęby na swoje miejsca. W przypadku czarnej zębatki ząb zrobiłem z kawałka drutu miedzianego w izolacji.

Na małe zębatki nałożyłem koszulkę termokurczliwą i ją trochę ogrzałem tak by przycisnęła wszystkie zęby (trochę na czarnym słabo widać.).

63d90841e0fdf8eamed.jpg1a6e1ba2c1ed83f5med.jpg

Ponieważ z białej zębatki koszulka zaczęła się zsuwać to poprawiłem na taki efekt:

86a66dbe0f6ab644med.jpg

Przy dużej zębatce postanowiłem jedynie zmienić zakres pracy, by wyeliminować z pracy złamany ząb. Co prawda przykleiłem go, ale przesunąłem zakres, że w ogóle nie bierze on udziału w napędzaniu klapki.

Aby to zrobić (przesunąć zakres pracy) należy zdjąć z osi ramie napędzające klapkę. Śrubokrętem podważamy z pewną siła ramie tuż przy osi, ale tak by nie połamać obudowy, .

23583889ad307ce3med.jpge0a7f3df50b13917med.jpg

Przy powrotnym zakładaniu ramienia na oś trzeba zwrócić uwagę aby klejony ząb nie stykał się w zakresie pracy ramienia z małą zębatką.

264c62a50d1ef4e9med.jpg

I teraz składamy wszystko - musimy trochę nacisnąć oś jednej z zębatek by trafiła w swój "otworek", gdyż izolacja/koszulka termokurczliwa "pogrubi" nieco zębatki ale da się przycisnąć.

Oczywiście przed przykręceniem podpinamy wtyczkę i sprawdzamy pracę włączając i wyłączając parę razy obieg zamknięty przyciskiem na konsoli klimatyzacji.

U mnie działa, niemniej słychać ciche pyknięcie kiedy zazębia się mój robiony ząb.

Zobaczymy na ile starczy taka regeneracja. Jak się to nie sprawdzi, to stoczę zęby czarnej/uszkodzonej zębatce i nałożę gumkę/tulejkę by ona współpracowała z zębatką. Zrobię ją np. z koszulek termokurczliwych zakładając parę na siebie.

Jak ktoś ma inne pomysły regeneracji to proszę pisać. Człowiek uczy się całe życie. Może ktoś ma ciekawszy pomysł.

Edytowano przez lefff

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypinam, może się komuś przyda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie spróbowałem tego sposobu ale plusa mogę dać, Dość oryginalny i logiczny sposób na regenerację zębatki. A nóż się uda. Także mam wyłamany jeden ząbek na tej podwójnej zębatce. Ząbka brakuje na zębatce o większej średnicy. Ciekawy sposób regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto by jeszcze napisać gdzie znajduje się ten silniczek i jak się do niego dostać aby porada była kompletna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ten akurat pod schowkiem przy wentylatorze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A demontaz schowka to 5czy tam 6srubek i 5minut roboty a i kabel od lampki odpiac trzeba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez rafalo517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie 5 śrubek, 3 po otwarciu schowa i 2 pod nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nic dodać nic ująć wszystko już było. A demontaż schowka 5 minut... Wystarczy trochę własnej inicjatywy i rozsądnego spojrzenia na rozmieszczenie śrub i wszystko jasne..............Demontaż silnika dodatkowe 10 minutek i jest na wierzchu.....Potrzebny kluczyk torx........ ( nie wiem jaki rozmiar , u mnie kompleicik leży więc z dobraniem właściwego nie było problemu)

Edytowano przez Mirabelek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak sie Wam calkiem zeby ulamia nawet z drugiej strony to szpilka w obcazki,podgrzanie palnikiem i zatopienie w miejscu zeba.Potem nadlewamy poxipolem i pilniczkiem pilujemy,zeby zeby wchodzily idealnie w druga zebatke.Ja tak zrobilem i wytrzymalo pol roku i....pare zebow dalej odpadlo.Teraz prawie pol zebatki mam zrobione po swojemu i...dziala od dluzszego czasu i ...bedzie dzialac:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy od anglika caly ten modul pasuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

VC GTS 05r. z19dt

podpinam się do tematu bo właśnie dzisiaj wystąpił u mnie problem z zamknięciem obiegu powietrza, podczas próby odgrzybienia klimatyzacji. okazało się że klapki nie zamykają wentylatora, zero reakcji na przycisk zamknięcia obiegu, przycisk po naciśnięciu się podświetla, gdzie szukać przyczyny? w sterowniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przeważnie w silniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak nic nie słychać to możliwe że padł silniczek trzeba rozebrać i sprawdzić ściągasz schowek i masz jak na dłoni go

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> znaczy się dostęp słaby ale jakoś odkręcisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

jak coś to za "browarka" mogę Ci oddać swój stary działający silniczek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mi padł jeszcze na gwarancji auta

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> mi kurde padła zębatka a że nówka sztukę wyrwałem za nie całe 50zl

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> oryginał z ASO to kupiłem nowy nie bawiłem się w używki no i silniczek mam ze starego sprawny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mi z 9 lat temu to wymienili i odpukać działa do dziś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (możliwe że wada fabryczna albo nawet od nowości nie działał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jak rwa się tryby to wydaje mi się że trzeba pierw sprawdzić czy czasem klapka nie chodzi ciężko i dlatego takie cyrki z tymi połamanymi trybami

a najtrafniejsze może być to że jak ktoś odgrzybia klimę i leje jakieś główna to potem niestety takie kwiatki pewno się dzieją łącznie z piszczącymi /zacierającymi się wentylatorami niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wiem wiem ale cały wentylator wyciągałem i czyściłem przy okazji wymiany tego silniczka. wszystko śmiga leciutko i bezszelestnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wracając do masz dużo racji z tym odgrzybianiem itp, mi o dziwo (nie wiem czy to była przyczyna) ale podczas ozonowania się chyba popsuł ten silniczek... jak kazał włączyć na maxa nawiewy i zamknąć obieg to wydaję mi się że już się nie otworzył z powrotem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siema, rozebrałem to wszystko przy okazji urywając dwa zatrzaski tego silniczka eh

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> , i co teraz chyba wszystkie są ząbki ok, ale jak nie mogłem poruszyć łopatkami wgl tak jakby był zablokowany po otwarciu się poruszają a po zamknięciu nie, sam silniczek działa podłączałem go na sucho i śmiga.... dlaczego ten mechanizm się blokuje jak zębatki sa całe ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum potrzebuje właśnie ten silniczek .Przy próbie regeneracji pękła mi duża zębatka .Jestem chyba za silny ! Pomocy panowie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

A więc i mnie dopadł syndrom terkotającego silniczka. Po różnych kombinacjach i przemyśleniach problem rozwiązałem w całkiem inny sposób, nie opisywany jeszcze na forum.

W moim przypadku były ułamane dwa sąsiadujące zęby na małej zębatce, współpracującej z tą największą (połączoną z ramieniem)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Na początku chciałem dorobić zęby metodami opisanymi na forum, jednak cały czas szukałem czegoś innego.

Potem kontaktowałem się z firmami, które zajmują się wydrukami 3D. Zrezygnowałem z dwóch powodów:

1. niedostateczna jakość i trwałość takiego wydruku oraz konieczność dokładnego zamodelowania kształtu uzębienia.

2. cena - około 100zł

Po kolejnych dniach przemyśleń i przeszukiwania internetu w poszukiwaniu inspiracji, swoje kroki skierowałem w stronę sklepu z częściami modelarskimi. Znając podstawowe wymiary zębatki, mogłem już coś wybierać.

b4fdsykv.png

Jedyny problem był taki, że praktycznie nie do dostania jest taka zębatka złożona z dwóch. Jedynym sposobem było znalezienie zębatki większej i połączenie jej z tą mniejszą. Po dłuższych poszukiwaniach okazało się, że jest możliwe dostanie zębatki, która będzie pasować. Nie znałem jednak podstawowego parametru kół zębatych - modułu, jednak na podstawie posiadanych wymiarów, mogłem go w przybliżeniu okreslić. Po wytypowaniu sklepu zakupiłem 2 zębatki o najbardziej odpowiadającej średnicy zewnetrznej i module zęba:

- moduł 0,5; średnica zewnętrzna 15,5; ilość zębów 29, szerokośc 3,5mm

- moduł 0,6; średnica zewnętrzna 15,6; ilość zębów 24, szerokośc 3,5mm

Jak widać, w obu przypadkach są dwie podstawowe różnice w stosunku do zębatki oryginalej:

- różna ilość zębów (oryginalnie 25) wpływająca na porzełożenie, jednak uznałem, że wpływ ten będzie znikomy

- różna szerokość zębatki. Też uznałem, że 1,5mm różnicy znacząco nie wpłynie na pracę silniczka.

Po zamówieniu zebatek i teście okazało się, że idelanie pasującą zębatką jest zębatka druga, czyli:

- moduł 0,6; średnica zewnętrzna 15,6; ilość zębów 24, szerokość 3,5mm

Mając dobraną zębatkę wystarczyło odciąć starą (z połamanymi zębami) i przymocować nową. Jednak ze względu na wymiary zębatki i konieczność zachowania wysokiej precyzji, nie podjąłem się tego wykonać metodami chałupniczymi. Po pomoc udałem się do... zegarmistrza :D ten popatrzył i podjął się wyzwania. Gotową zebatkę odebrałem na drugi dzień; Efekt na fotkach poniżej.

Odcięty wieniec zębaty z połamanymi zębami:

rur6xjz2.jpg

Gotowa zębatka:

hyh7dg2k.jpg

twrh86lk.jpg

fdm4o6ue.jpg

Powiem tak, zegamistrz naprawdę wykonał kawał dobrej roboty, zachowując całkowitą wysokość oryginalej zebatki (14,5mm)

Po zmontowaniu silniczka i włożeniu do samochodu wszystko działa jak nowe.

JEST W KOŃCU UPRAGNIONA CISZA I BRAK TERKOTANIA! :D

A teraz trochę o kosztach:

- zębatki: pierwsza (testowa) 2,33zł; druga, czyli ta pasująca, 1,93zł + wysyłka

- usługa zegarmistrza 20zł

Tak więc sumarycznie, za niecałe 30zł mamy zregenerowany silniczek! :)

...pewnie za chwilę pojawią się głosy, że można to zrobić ileś tam razy taniej, lepijąc, rzeźbiąc w domu. Można. Czemu nie. Ja rozwiązałem to w taki sposób i uważam że 30zł to nie majątek ;)

Może komuś sie przyda ;)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja też przypadkowo urwałem dwa satrzaski. Żadna strata, na pozostałych czterech bez problemu się zamknie.

Bo jak silniczek jest zamknięty, to wszystkie zębatki są połączone z silniczkiem elektrycznym, który blokuje ruch zębatek na sucho. Jak włączysz silniczek i wszystko się porusza i nie terkocze to OK, nie powinieneś się przejmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie bawiłem się w regeneracje, to nie moje nerwy po 40 minutach prób zdjęcia największej z zębatek, odpuściłem i kupiłem za drobne używany silniczek od daniela:), założyłem i działa bezproblemowo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robota super:) A tak a propos miałby ktoś do sprzedania taki sterownik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukam takiej zębatki :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba pozostaje szukać z jakieś uszkodzonej używki może tam trafi się dobra akurat ta zębatka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przyznam że moje rozwiązanie przedstawione na początku przetrwało ok 1 roku i się "rozsypało".

Przetarła się koszulka termokurczliwa i rozsypały się "sztuczne" zęby.

Wiem że wszystko można kupić nowe/używane ale nie na tym polega "zabawa" - oczywiści kiedy już nie ma innego wyjścia to pozostaje tylko zakup, ale póki można się "pobawić" to czego nie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Kusiło mnie by pójść za moim pierwszym pomysłem.

Mianowicie zetrzeć/ściąć wszystkie zęby białej zębatce i w ich miejsce wkleić gumę na całym obwodzie koła (zrobić coś w stylu rolki dociskowej w magnetofonach)

Stwierdziłem jednak że wystarczy kawałek gumy wkleić pomiędzy niewyłamane jeszcze zęby - na całej długości od zęba do zęba. Gumę wziąłem z kawałka starej dętki - tą co miałem była tej samej grubości co wysokość zębów.

Sprawdziłem jak zachowuje się taka zębatka. Okazało się że guma ładnie się ugina jak trafia na zęby drugiej zębatki - wszystko ładnie pracuję więc złożyłem i działa. (jak na razie pół roku.)

Podobała mi się też przedstawiona wyżej opcja z wieńcem zębatki.

Nie wiem jak wyglądała zakupiona zębatka - chodzi o oś. Ale gdyby były te same pokusił bym się właśnie o rozwiązanie ze "sprzęgłem" czyli odcięcie całkowite szerszej uszkodzonej zębatki i dołożenie na osi nowej a między nimi filc lub guma. a przed złożeniem sprężynką na osi wymuszającej docisk przy zamknięciu pudełka.

Edytowano przez lefff

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...a możecie mi podpowiedzieć, jaki jest silniczek do sterowania klapy otwierającej nadmuch na środkowe kratki ( te po obu stronach wyświetlacza navi/radia i na nogi? Czy to są dwa oddzielne? Tędy mi nie podaje. Widzę ze są jakieś silniczki Type 1, Type 5, 11V, 13 V. Cholera wie, co kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...