Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

siewca123

Dławi się i kopci na czarno przy ciepłym silniku

Polecane posty

Witam wszystkich serdecznie, jako że to mój pierwszy post

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam następujący problem, moja vectra nierówno pracuje (przydławia się tak jakby nie silnik nie równo spalał) oraz kopci na czarno, ciężko też odpala (tylko jeśli przy odpalaniu dodaję gazu, inaczej nie odpali). Dzieje się tak na ciepłym silniku. Oleju nie bierze na pewno.

Ostatnio zapalała się kontrolka od silnika oraz często gasł i szarpał, pojechałem na Techa i wykryli że ciśnienie powietrza jest nie takie jak powinno, okazało się że w gumowej rurce łączącej kolektor z silnikiem jest dziura wielkości palca i łapie lewe powietrze. Wymieniłem ową rurkę na nową i teraz jest powyższy problem. Sprawdzałem czy węże do kolektora są dobrze podłączone i wszystko jest ok.

Nie wiem co może być nie tak, tak jakby w mieszanka miała złe proporcje.

Macie jakieś pomysły co to może być?

Ostatnio trochę wymieniłem gratów:

- czujnik położenia wału

- czujnik temp. silnika

- moduł zapłonowy

- silniczek krokowy

- wspomniany wyżej gumowy wąż

- wężyk do czujnika ciśnienia (luźny był)

- przewody wysokiego napięcia

- świece

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze napisz jaki masz silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błędy pokasowane po wymianie tej rurki? Nie było innych błędów??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu byłem na diagnostyce i wyszły błędy że czujnik położenia wału oraz lambda do wymiany. Tylko te rzeczy wymieniłem miesiąc temu więc to pewnie stare błędy.

Błędów nie kasowałem po wymianie rurki.

Właśnie odpaliłem i zauważyłem że te czarne spaliny bardzo śmierdzą paliwem, tak jakby w mieszance było za dużo paliwa w stosunku do powietrza.


Zapomniałem o ważnej rzeczy, koleś który zdiagnozował dziurę w rurce przy kolektorze wspomniał że wyczyścił przepustnicę bo była bardzo zabrudzona.

Przed jego grzebaniem silnik przerywał, zapalał się check, gasł ale nie kopcił. Po zmianie rurki na nową i zabawach kolesia przy przepustnicy silnik przerywa (to przerywanie jest tak jakby nieco inne niże tamto wcześniejsze, mniej przeszkadzające) i kopci dodatkowo.

Czy może ten mechanik coś powalił przy przepustnicy? Nie patrzyłem mu się na ręce ale chyba jej nie wyjmował tylko wyczyścił od góry.

Edytowano przez siewca123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wszystkie podciśnienia. U mnie ten sam objaw w 2.5 V6 powodem był wąz od podciśnienia którego nie wpiąłem po wymianie uszczelki pod klawiaturą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...