Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

siewca123

Dławi się i kopci na czarno przy ciepłym silniku

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie, jako że to mój pierwszy post

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam następujący problem, moja vectra nierówno pracuje (przydławia się tak jakby nie silnik nie równo spalał) oraz kopci na czarno, ciężko też odpala (tylko jeśli przy odpalaniu dodaję gazu, inaczej nie odpali). Dzieje się tak na ciepłym silniku. Oleju nie bierze na pewno.

Ostatnio zapalała się kontrolka od silnika oraz często gasł i szarpał, pojechałem na Techa i wykryli że ciśnienie powietrza jest nie takie jak powinno, okazało się że w gumowej rurce łączącej kolektor z silnikiem jest dziura wielkości palca i łapie lewe powietrze. Wymieniłem ową rurkę na nową i teraz jest powyższy problem. Sprawdzałem czy węże do kolektora są dobrze podłączone i wszystko jest ok.

Nie wiem co może być nie tak, tak jakby w mieszanka miała złe proporcje.

Macie jakieś pomysły co to może być?

Ostatnio trochę wymieniłem gratów:

- czujnik położenia wału

- czujnik temp. silnika

- moduł zapłonowy

- silniczek krokowy

- wspomniany wyżej gumowy wąż

- wężyk do czujnika ciśnienia (luźny był)

- przewody wysokiego napięcia

- świece

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze napisz jaki masz silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy pokasowane po wymianie tej rurki? Nie było innych błędów??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydzień temu byłem na diagnostyce i wyszły błędy że czujnik położenia wału oraz lambda do wymiany. Tylko te rzeczy wymieniłem miesiąc temu więc to pewnie stare błędy.

Błędów nie kasowałem po wymianie rurki.

Właśnie odpaliłem i zauważyłem że te czarne spaliny bardzo śmierdzą paliwem, tak jakby w mieszance było za dużo paliwa w stosunku do powietrza.


Zapomniałem o ważnej rzeczy, koleś który zdiagnozował dziurę w rurce przy kolektorze wspomniał że wyczyścił przepustnicę bo była bardzo zabrudzona.

Przed jego grzebaniem silnik przerywał, zapalał się check, gasł ale nie kopcił. Po zmianie rurki na nową i zabawach kolesia przy przepustnicy silnik przerywa (to przerywanie jest tak jakby nieco inne niże tamto wcześniejsze, mniej przeszkadzające) i kopci dodatkowo.

Czy może ten mechanik coś powalił przy przepustnicy? Nie patrzyłem mu się na ręce ale chyba jej nie wyjmował tylko wyczyścił od góry.

Edited by siewca123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź wszystkie podciśnienia. U mnie ten sam objaw w 2.5 V6 powodem był wąz od podciśnienia którego nie wpiąłem po wymianie uszczelki pod klawiaturą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...