Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

t.kuczynski

P 0243 04 zawór doładowania przerwany obwód

Recommended Posts

Witam,

Mam problem z w/w błędem. Jest aktywny i nie da się go wykasować Op comem. Wężyki od podciśnień sprawdzone. Teraz pytanie czy problem może powodować box od świec żarowych bo jest on wpięty w przewód elektrozaworu turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki box od świec? Bardzo mozliwe lub uszkodzony zawor sterowania turbo jezeli byłoby to od zacinajacej sie geometrii bład mozna by było skasowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki box, który oszukuje czas grzania świec żarowych zależnie od temp. silnika.

Właśnie, jeżeli by to była usterka mechaniczna to na włączonym zapłonie można by go było wykasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrobię. Tylko zastanawiałem się czy może miał ktoś podobny problem i jak to się skończyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to być ten box, żeby go dobrze podłączyć szukaj 12v po zapłonie.

Jak nie to najprawdopodobniej zawór się spalił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie zawor turbiny jest 12v po zaplonie, ten box siedzi w niej już ze dwa lata i bylo ok. Do czasu... a wiecie może jaka wartosc na drugim przewodzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na drugim wartość jest zmienna w zależności od ciśnienia ładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie da się zmierzyć zwykłym miernikiem bo działa na zasadzie wypełnienia impulsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh próbowałem zmierzyc. Faktycznie cuda wianki. Na czerwonym 12 na zaplonie na drugim masa. Po odpaleniu 12v zostaje a na niebieskim skacze 2.5 do 6v. Wiec wydaje mi sie ze instalacja ok tylko cosik z zaworem. Jak go sprawdzic?

Ile ohmów ma być na cewce w zaworze?

Edited by t.kuczynski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile omów to Ci nie powiem, ale jeśli cewka nie ma zwarcia i jest na niej kilka omów to raczej sprawna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh u mnie jest 16 ohm. Juz trzeci tydzień walcze z moja viki i powiem szczerze, że cycki opadaja. A zaczęlo to się od stukania w silniku:( itd juz tylko zostało namiętne zapowietrzanie się i ten P 0243.

Witam, Problem zażegnany. Przyczyną okazał się ułamany pin w pompie. Zaprzyjaźniony elektronik nareperował i viki śmiga dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...