Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

piotrek1175987

Błąd P0420 czy to katalizator ???

Recommended Posts

witam wszystkich forumowiczów, jestem tutaj nowym członkiem i chciał bym zacząć od pierwszego problemu z moim nowo zakupionym oplem signum 2.0 turbo Z20Net , kiedy kupiłem świecił się czek i wyskoczył błąd ze sonda przed katem jest popsuta ale jakiś czas tak jeździłem i później podłączając zwykły tester co jakiś czas sobie kasowałem błąd i zaczęły się pojawiać nowe błędy ze sonda druga ma za wysokie napięcie i błąd P0420 czyli zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników ( blok 1 ) tzw.wsółczynnik konwersji poniżej wymaganej wartośći , wiec skorzystałem z pomocy profesjonalnego kompa żeby potwierdzić błędy i wyskoczyły te same, mechanik stwierdził ze możliwe ze przez to ze pierwsza sonda jest walnięta pojawiają się kolejne , więc zamówiłem oryginalną sonde zgodną z numerem starej wymieniłem skasowałem błędy i czek zgasł ale rano wsiadając do auta znowu się zapalił i podłączając tester wyskoczył już tylko jeden błąd właśnie P0420 i co go skasuje po krótkim czasie jazdy zapala się. więc panowie mam do was pytanie czy to będzie zapchany katalizator?? czy może cos innego ?? wiem ze powinno się odczuć zmianę w pracy silnika i w ogóle w przyspieszeniu ale mam to auto od miesiąca i mi się wydaje ze jedzie :-) tym bardziej ze wcześniej jeździłem zwykłym bmw 1,9 105 km :-) bardzo prosił bym o poradę co zrobić dodam ze auto ma 190000 tys przebiegu wcześniej jeździła nim moja znajoma w Niemczech od której odkupiłem, i dodam tez ze posiada on od roku gaz prinsa montowany oczywiście w Niemczech i na gazie odczuwa się szarpnięcia silnikiem i na wolnych obrotach faluje wskazówka od obrotów, a ogólnie wydaje mi się ze lepiej się zbiera auto już jak się bujnie i na wyższych obrotach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma nieszczelności na wydechu przed 2 sondą - np. na siatce to jak wskazuje błąd katalizator jest już wypalony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to samo wyskakuje, zakladam emulator na sonde, zobaczymy czy pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ale ciekawe czy jest wypalony czy zapchany bo moim zdaniem jak by był wypalony to niech tam by sobie był :-) gorzej jak jest zapchany to traci moc takie jest moje zdanie. kolego a to ze założysz emulator to tylko ci da ze nie będzie się czek palił a problem zostanie nadal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnej mi mocy nie brakuje, podejrzewam, ze sie wypalil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam. Kolega juz sie uporal z tym checkiem ? Mam identyczny problem, co bylo przyczyna ?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim to reduktor i wtryski, świece, po wymianie nie to auto, ale podczas niższych temperatur dalej wywala katalizator, w lecie jest ok. Będziemy wywalac kata i myśleć nad wyprogramowaniem sond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co za bzdura. Jak Ci się wypali katalizator w z20net ?? Jak już się nadtopi i zapcha a co za tym idzie ?? Większa temp spalin i upalanie reszty silnika. Może być że tylna sonda odmawia posłuszeństwa już

Share this post


Link to post
Share on other sites

To do mnie było?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakim sposobem można wyprogramować sondę? Mam ten sam problem z katem i ciągle palącym się check`iem. Być może padła już sonda. Wyprogramować sondę można w każdej wersji silnikowej (benzynowej)? I co z tym emulatorem? Założyłeś? Jakieś efekty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


Trwają pracę w tym kierunku.
Co do emulatorów nie przyniosło to zamierzonych efektów.
Ale zauważyłem jedną rzecz, w lecie nie ma żadnych problemów, nawet teraz jak jest 8st na zewnątrz wszystko działa ok, natomiast problemy pojawiają się przy ujemnych temperaturach, nie wiem w czym tkwi sedno sprawy.
Oczywiście na PB nie ma problemów.
BIG74 podpowiesz coś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wpływ ma wyższa temperatura spalin na lpg? Ewentualnie nie do końca dobrze dostrojona dawka paliwa lpg?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli na PB nie ma problemów to ja bym zaczął od podłączenia kompa gazowego. Może rozjechała się mapa.. a może któryś wtrysk nie daje rady i np. nadlewa.. co komp odbiera jako niewłaściwą mieszankę i wywala błąd. Niestety P0420 i LPG to ''bliscy znajomi''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


Była jeszcze opcja wymiany sterownika LPG. Na tym co mam obecnie jest trochę ciężko idealnie ustawić z tego co kojarzę, musiał bym dokładnie pytać o co w tym przypadku chodziło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli w necie katalizator się nie zużywa? Jest wieczny. Dobrze wiedzieć. Trzeba gdzieś to podwiesić. Bo w dobie obecnej motoryzacji to ewenement.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reset przeczytaj całość. Nie że się wypali i wyleci . Zacznie się zapychać co za tym idzie będą większe temperatury spalin i zacznie się topić i całkiem zapcha a nie że się wytopi i wyleci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Ja mam 2.8 V6 i sporadycznie pokazuje mi błąd P0420. Pytanie czy jak go wydłubie będzie lepiej czy posypie się więcej błędów? Są dwie sondy.

Please login or register to see this attachment.

Edited by janos-mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Ja mam 2.8 V6 i sporadycznie pokazuje mi błąd P0420. Pytanie czy jak go wydłubie będzie lepiej czy posypie się więcej błędów? 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wydłubiesz to musiałbyś wstawić emulator zamiast dolnych sond.Ja wydłubałem,wstawiłem emulatory i jest ok,tylko mam silnik z32se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...