Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

piotrek1175987

Błąd P0420 czy to katalizator ???

Polecane posty

witam wszystkich forumowiczów, jestem tutaj nowym członkiem i chciał bym zacząć od pierwszego problemu z moim nowo zakupionym oplem signum 2.0 turbo Z20Net , kiedy kupiłem świecił się czek i wyskoczył błąd ze sonda przed katem jest popsuta ale jakiś czas tak jeździłem i później podłączając zwykły tester co jakiś czas sobie kasowałem błąd i zaczęły się pojawiać nowe błędy ze sonda druga ma za wysokie napięcie i błąd P0420 czyli zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników ( blok 1 ) tzw.wsółczynnik konwersji poniżej wymaganej wartośći , wiec skorzystałem z pomocy profesjonalnego kompa żeby potwierdzić błędy i wyskoczyły te same, mechanik stwierdził ze możliwe ze przez to ze pierwsza sonda jest walnięta pojawiają się kolejne , więc zamówiłem oryginalną sonde zgodną z numerem starej wymieniłem skasowałem błędy i czek zgasł ale rano wsiadając do auta znowu się zapalił i podłączając tester wyskoczył już tylko jeden błąd właśnie P0420 i co go skasuje po krótkim czasie jazdy zapala się. więc panowie mam do was pytanie czy to będzie zapchany katalizator?? czy może cos innego ?? wiem ze powinno się odczuć zmianę w pracy silnika i w ogóle w przyspieszeniu ale mam to auto od miesiąca i mi się wydaje ze jedzie :-) tym bardziej ze wcześniej jeździłem zwykłym bmw 1,9 105 km :-) bardzo prosił bym o poradę co zrobić dodam ze auto ma 190000 tys przebiegu wcześniej jeździła nim moja znajoma w Niemczech od której odkupiłem, i dodam tez ze posiada on od roku gaz prinsa montowany oczywiście w Niemczech i na gazie odczuwa się szarpnięcia silnikiem i na wolnych obrotach faluje wskazówka od obrotów, a ogólnie wydaje mi się ze lepiej się zbiera auto już jak się bujnie i na wyższych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma nieszczelności na wydechu przed 2 sondą - np. na siatce to jak wskazuje błąd katalizator jest już wypalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo wyskakuje, zakladam emulator na sonde, zobaczymy czy pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ale ciekawe czy jest wypalony czy zapchany bo moim zdaniem jak by był wypalony to niech tam by sobie był :-) gorzej jak jest zapchany to traci moc takie jest moje zdanie. kolego a to ze założysz emulator to tylko ci da ze nie będzie się czek palił a problem zostanie nadal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zadnej mi mocy nie brakuje, podejrzewam, ze sie wypalil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam. Kolega juz sie uporal z tym checkiem ? Mam identyczny problem, co bylo przyczyna ?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to reduktor i wtryski, świece, po wymianie nie to auto, ale podczas niższych temperatur dalej wywala katalizator, w lecie jest ok. Będziemy wywalac kata i myśleć nad wyprogramowaniem sond.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdura. Jak Ci się wypali katalizator w z20net ?? Jak już się nadtopi i zapcha a co za tym idzie ?? Większa temp spalin i upalanie reszty silnika. Może być że tylna sonda odmawia posłuszeństwa już

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To do mnie było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jakim sposobem można wyprogramować sondę? Mam ten sam problem z katem i ciągle palącym się check`iem. Być może padła już sonda. Wyprogramować sondę można w każdej wersji silnikowej (benzynowej)? I co z tym emulatorem? Założyłeś? Jakieś efekty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


Trwają pracę w tym kierunku.
Co do emulatorów nie przyniosło to zamierzonych efektów.
Ale zauważyłem jedną rzecz, w lecie nie ma żadnych problemów, nawet teraz jak jest 8st na zewnątrz wszystko działa ok, natomiast problemy pojawiają się przy ujemnych temperaturach, nie wiem w czym tkwi sedno sprawy.
Oczywiście na PB nie ma problemów.
BIG74 podpowiesz coś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może wpływ ma wyższa temperatura spalin na lpg? Ewentualnie nie do końca dobrze dostrojona dawka paliwa lpg?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli na PB nie ma problemów to ja bym zaczął od podłączenia kompa gazowego. Może rozjechała się mapa.. a może któryś wtrysk nie daje rady i np. nadlewa.. co komp odbiera jako niewłaściwą mieszankę i wywala błąd. Niestety P0420 i LPG to ''bliscy znajomi''.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


Była jeszcze opcja wymiany sterownika LPG. Na tym co mam obecnie jest trochę ciężko idealnie ustawić z tego co kojarzę, musiał bym dokładnie pytać o co w tym przypadku chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli w necie katalizator się nie zużywa? Jest wieczny. Dobrze wiedzieć. Trzeba gdzieś to podwiesić. Bo w dobie obecnej motoryzacji to ewenement.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reset przeczytaj całość. Nie że się wypali i wyleci . Zacznie się zapychać co za tym idzie będą większe temperatury spalin i zacznie się topić i całkiem zapcha a nie że się wytopi i wyleci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Ja mam 2.8 V6 i sporadycznie pokazuje mi błąd P0420. Pytanie czy jak go wydłubie będzie lepiej czy posypie się więcej błędów? Są dwie sondy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez janos-mac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Ja mam 2.8 V6 i sporadycznie pokazuje mi błąd P0420. Pytanie czy jak go wydłubie będzie lepiej czy posypie się więcej błędów? 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wydłubiesz to musiałbyś wstawić emulator zamiast dolnych sond.Ja wydłubałem,wstawiłem emulatory i jest ok,tylko mam silnik z32se.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...