Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

budys

porada wymiana Skóry gałki biegów signum/vectra

Polecane posty

Witam

Z powodu pytań kilku kolegów na temat wymiany skóry na gałce przedstawię ten nieskomplikowany proces.

nie posiadam zdjęć jak zdjąć gałkę ale to każdy powinien sobie dać radę zapewne wielu już ten temat przerobiło że gałka mu w ręku została bo się zsuwają.

Osadzona jest na lewarku na wilorowku aby ją zdjąć wystarczy podłożyć coś pod dolną krawędź gałki pomiędzy pierścieniem do wstecznego a gałką i szarpnąć do góry, powinna zejść o ile nikt jej wcześniej nie kleił.

Skórę kupujemy na alledro z kilka zł.

Narzędzia wkrętaki płaskie, nożyk tapeciarski ostry, ,klej tapicerski lub butapren.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

pacjent na stole więc w pierwszej kolejności zdejmujemy chrom, schemat biegów, jest na wcisk wypinamy go z gałki tak jak na zdjęciach jest to pokazane, zachowując ostrożność ,lekko wyjdzie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

gałka jest wykonana z takiej twardawej gumy więc nic jej nie zrobicie nie uszkodzi się

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Następnie odwracamy gałkę i od spodu mamy pierścień który przytrzymuję skórę, ten pierścień też wypinamy trochę ciężej wychodzi.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

teraz już mamy wszystko odbezpieczone i możemy zdejmować pozostałości starej skóry, jest ona przyklejana tylko po krawędziach góra i dół a nową też zalecam tak kleić.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jak już zdejmiemy starą trzeba wyczyścić pozostałości kleju jakimś rozpuszczalnikiem. w gałce są rowki w które wchodzą szwy skóry zgrubieni i trzeba pilnować aby tam trafiły.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

smarujemy klejem gałkę i skórę od środka zaznaczyłem na czerwono czekamy aż klej podeschnie i sklejamy, jednak nie rozciągajcie skóry tylko dociskajcie koniec materiału co kilka milimetrów tak aby uniknąć sfałdowania. Jeżeli nie czuję się ktoś na siłach niech przymierzy na sucho.

w razie konieczności naddatek odciąć ale nie koniecznie bo jest gdzie go schować i nie będzie przeszkadzał.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

całość składamy w odwrotnej kolejności do demontażu pierścień dolny wejdzie bez obaw pomimo że będzie wam się wydawać że nie .

Ja u siebie gałkę wkleiłem na poxipol i trzyma I cieszymy się milutką gałeczką.

Powodzenia w pracach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja sam tego nie robiłem wymieniając skórę u siebie, ale ktoś mi mówił że warto ją było namoczyć w spirytusie przed zakładaniem. Jest wtedy podobno dużo bardziej elastyczna i łatwiej wchodzi. Ktoś potwierdzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna porada !!

do kompletu przydałaby się porada wymiany mieszka zmiany biegów - zapewne przydałaby się nie jednemu

a może ktoś ma i się podzieli ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli skóra jest dobrej jakości to jest na tyle elastyczna że nie trzeba jej namaczać poza tym może być potem kłopot z przyklejeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wierzysz że kupiłeś skórę na allegro za kilka złotych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma w co wierzyć, ja kupiłem i jestem tego pewny. To jest szyte ze ścinków, (pewnie z odpadów) to ile ma kosztować?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmiem podejrzewać że produkt wykonany jest z Włoskiej skóry?

jeżeli tak to nie pocieszysz się jego długą żywotnością

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie jest to super mocna skóra, u mnie po 2,5 roku(przejechane 50tyś/km) widać już lekkie wytarcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porade ,skórka juz zamówiona więc napewno z niej skorzystam. Panowie skórka kosztuje 9 zł więc można wymieniać co 50 tyś km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że mozna wymieniać ,nawed co sezon i wtedy pod rączką czujesz nówkę sztukę, milutką gałeczkę,

Wigo nawed jeżeli to nie jest skóra ,a raczej jest bo wygląda naprawdę dobrze to przecież są to śmieszne pieniądze .

mozna u tapiecera zapłacić i 100zł też ci zrobi i powie że to skóra, tylko jaką masz pewność że on tez nie kupi od tego goście na allegro??? i zarobi.

Ja wychodzę z założenia że nie warto przepłacać na niektórych żeczach i na dodatek podpowiem jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W październiku u mnie minie dwa lata i 30kkm - skórka jak nówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam następujący problem wytarła mi sie gałka zmiany biegów auto to Vectra C lift śledziłem forum i próbowałem ja ściągnąć krok po kroku jak pisali ludzie  podkładałem klucz tłukłem młotkiem od dołu  i nic próbowałem ja tez najpierw wbić od góry a pózniej od dołu wybijać dalej nic nawet ja grzałem suszarka ;( w obecnej chwili mam juz brak pomysłu jak to ściągnąć .  Pytanie mojej jest takie czy ktoś z was spotkał sie z gałka  której nie da sie ściągnąć ? Bo dzwoniąc do swrwisu Opla podając nr win Pan powiedział mi ze u mnie gałka jest montowana na stałe i trzeba wymieniać cała kasetę koszt 2000zl ;o szok proszę was o pomoc ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

www.farmazon.pl. Wstaw fotkę gałki jaką posiadasz, bo była wersja opc, irmiego oraz zwykła okrągła.

Jeżeli Twoja się nie chce poddać to ewentualnie możesz wymienić sam pałąk z główką, jest przykręcony na 4 śruby do stelaża mechizmu zmiany biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...