Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

budys

porada wymiana Skóry gałki biegów signum/vectra

Recommended Posts

Witam

Z powodu pytań kilku kolegów na temat wymiany skóry na gałce przedstawię ten nieskomplikowany proces.

nie posiadam zdjęć jak zdjąć gałkę ale to każdy powinien sobie dać radę zapewne wielu już ten temat przerobiło że gałka mu w ręku została bo się zsuwają.

Osadzona jest na lewarku na wilorowku aby ją zdjąć wystarczy podłożyć coś pod dolną krawędź gałki pomiędzy pierścieniem do wstecznego a gałką i szarpnąć do góry, powinna zejść o ile nikt jej wcześniej nie kleił.

Skórę kupujemy na alledro z kilka zł.

Narzędzia wkrętaki płaskie, nożyk tapeciarski ostry, ,klej tapicerski lub butapren.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

pacjent na stole więc w pierwszej kolejności zdejmujemy chrom, schemat biegów, jest na wcisk wypinamy go z gałki tak jak na zdjęciach jest to pokazane, zachowując ostrożność ,lekko wyjdzie:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

gałka jest wykonana z takiej twardawej gumy więc nic jej nie zrobicie nie uszkodzi się

Please login or register to see this link.

Następnie odwracamy gałkę i od spodu mamy pierścień który przytrzymuję skórę, ten pierścień też wypinamy trochę ciężej wychodzi.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

teraz już mamy wszystko odbezpieczone i możemy zdejmować pozostałości starej skóry, jest ona przyklejana tylko po krawędziach góra i dół a nową też zalecam tak kleić.

Please login or register to see this link.

jak już zdejmiemy starą trzeba wyczyścić pozostałości kleju jakimś rozpuszczalnikiem. w gałce są rowki w które wchodzą szwy skóry zgrubieni i trzeba pilnować aby tam trafiły.

Please login or register to see this link.

smarujemy klejem gałkę i skórę od środka zaznaczyłem na czerwono czekamy aż klej podeschnie i sklejamy, jednak nie rozciągajcie skóry tylko dociskajcie koniec materiału co kilka milimetrów tak aby uniknąć sfałdowania. Jeżeli nie czuję się ktoś na siłach niech przymierzy na sucho.

w razie konieczności naddatek odciąć ale nie koniecznie bo jest gdzie go schować i nie będzie przeszkadzał.

Please login or register to see this link.

całość składamy w odwrotnej kolejności do demontażu pierścień dolny wejdzie bez obaw pomimo że będzie wam się wydawać że nie .

Ja u siebie gałkę wkleiłem na poxipol i trzyma I cieszymy się milutką gałeczką.

Powodzenia w pracach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam tego nie robiłem wymieniając skórę u siebie, ale ktoś mi mówił że warto ją było namoczyć w spirytusie przed zakładaniem. Jest wtedy podobno dużo bardziej elastyczna i łatwiej wchodzi. Ktoś potwierdzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajna porada !!

do kompletu przydałaby się porada wymiany mieszka zmiany biegów - zapewne przydałaby się nie jednemu

a może ktoś ma i się podzieli ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli skóra jest dobrej jakości to jest na tyle elastyczna że nie trzeba jej namaczać poza tym może być potem kłopot z przyklejeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wierzysz że kupiłeś skórę na allegro za kilka złotych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nie ma w co wierzyć, ja kupiłem i jestem tego pewny. To jest szyte ze ścinków, (pewnie z odpadów) to ile ma kosztować?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmiem podejrzewać że produkt wykonany jest z Włoskiej skóry?

jeżeli tak to nie pocieszysz się jego długą żywotnością

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety nie jest to super mocna skóra, u mnie po 2,5 roku(przejechane 50tyś/km) widać już lekkie wytarcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za porade ,skórka juz zamówiona więc napewno z niej skorzystam. Panowie skórka kosztuje 9 zł więc można wymieniać co 50 tyś km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście że mozna wymieniać ,nawed co sezon i wtedy pod rączką czujesz nówkę sztukę, milutką gałeczkę,

Wigo nawed jeżeli to nie jest skóra ,a raczej jest bo wygląda naprawdę dobrze to przecież są to śmieszne pieniądze .

mozna u tapiecera zapłacić i 100zł też ci zrobi i powie że to skóra, tylko jaką masz pewność że on tez nie kupi od tego goście na allegro??? i zarobi.

Ja wychodzę z założenia że nie warto przepłacać na niektórych żeczach i na dodatek podpowiem jak to zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W październiku u mnie minie dwa lata i 30kkm - skórka jak nówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam następujący problem wytarła mi sie gałka zmiany biegów auto to Vectra C lift śledziłem forum i próbowałem ja ściągnąć krok po kroku jak pisali ludzie  podkładałem klucz tłukłem młotkiem od dołu  i nic próbowałem ja tez najpierw wbić od góry a pózniej od dołu wybijać dalej nic nawet ja grzałem suszarka ;( w obecnej chwili mam juz brak pomysłu jak to ściągnąć .  Pytanie mojej jest takie czy ktoś z was spotkał sie z gałka  której nie da sie ściągnąć ? Bo dzwoniąc do swrwisu Opla podając nr win Pan powiedział mi ze u mnie gałka jest montowana na stałe i trzeba wymieniać cała kasetę koszt 2000zl ;o szok proszę was o pomoc ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.farmazon.pl. Wstaw fotkę gałki jaką posiadasz, bo była wersja opc, irmiego oraz zwykła okrągła.

Jeżeli Twoja się nie chce poddać to ewentualnie możesz wymienić sam pałąk z główką, jest przykręcony na 4 śruby do stelaża mechizmu zmiany biegów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...